29.11.11, 17:52

Depozycjonowanie: skuteczna ochrona wizerunku w sieci

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania to cel każdego właściciela serwisu internetowego. Jednak czasem ta pozycja może zostać zajęta przez strony zawierające obraźliwe lub niekorzystne wpisy, które szkodzą firmie.

Pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania to cel każdego właściciela serwisu internetowego. Jednak czasem ta pozycja może zostać zajęta przez strony zawierające obraźliwe lub niekorzystne wpisy, które szkodzą firmie. Warto wtedy skorzystać z depozycjonowania – usługi SEO, która zdobywa coraz większą popularność - doradza serwis praktycy.com.

Pozycjonowanie to obowiązek każdego właściciela strony internetowej. Utrzymanie wysokiej pozycji w Google, Bing i Yahoo dla kluczowych fraz, często decyduje o dobrych wynikach finansowych firmy, zwłaszcza gdy prowadzi ona działalność e-commerce. Według statystyk, użytkownicy najczęściej wybierają kilka pierwszych stron pojawiających się w wynikach wyszukiwania. Kolejne miejsca odwiedza zdecydowanie mniejsza liczba internautów. Strony, które zajmują w rankingu pozycje dalsze niż 10 praktycznie się nie liczą. Budowana przez lata pozycja serwisu może jednak zostać zachwiana. W najlepszym przypadku, wyprzedzi go strona konkurencji. "Wtedy, aby wrócić na szczyt, wystarczy zwiększyć wysiłki przeznaczone na pozycjonowanie. To zjawisko spotyka każdego właściciela serwisu internetowego, któremu zależy na wysokiej pozycji w Google dla określonej frazy. Dobrym przykładem jest zapytanie „prawo jazdy”. Ilość szkół nauki jazdy jest bardzo duża, a co za tym idzie, rośnie konkurencja walcząca o zajęcie dobrego miejsca w wynikach wyszukiwania" – mówi Przemysław Płóciennik, Specjalista ds. SEO z Top Solutions, firmy świadczącej usługi marketingu internetowego. Problem pojawia się wtedy, gdy po wpisaniu nazwy produktu lub firmy pojawiają się wpisy o negatywnym wydźwięku, a jeszcze gorzej, jeśli są to treści obraźliwe lub nieprawdziwe. Jest to o tyle niebezpieczne, że cierpi na tym reputacja przedsiębiorstwa. Standardowym działaniem w takiej sytuacji jest kontakt z właścicielem takiej strony i prośba o usunięcie treści obraźliwych lub niecenzuralnych. Nie zawsze jest to jednak możliwe. Często administratorzy takich serwisów, pod pozorem zachowania niezależności, nie zgadzają się na usunięcie szkodliwych materiałów. Znany jest też przypadek jednego z portali gromadzących opinie o pracodawcach, który sam prowokował kontrowersyjne dyskusje, zwiększając dzięki temu liczbę odwiedzin.

Sąd czy SEO?
Istnieją dwa sposoby poradzenia sobie z niekorzystnym wpisem na forum lub stroną internetową zawierającą nieprawdziwe informacje. Droga sądowa, która niestety nie gwarantuje szybkiego sukcesu. Poza tym, może to skutkować zwiększeniem zainteresowania mediów, które nagłośnią sprawę, zwiększając przy tym liczbę odwiedzin serwisu zawierającego obraźliwe treści. To z kolei może prowadzić do umocnienia jego pozycji w wyszukiwarce. Można jednak temu zaradzić. Coraz częściej, firmy świadome tego, że zainteresowanie mediów może przynieść więcej szkód niż pożytku, decydują się na depozycjonowanie – usługę, która pomaga walczyć z negatywnymi i obraźliwymi publikacjami w sieci, będąc przy tym bezpieczną dla zlecającego.

Depozycjonować, ale jak?
W najprostszym ujęciu depozycjonowanie jest przeciwieństwem pozycjonowania. Jego bezpośrednim celem jest osłabienie pozycji konkretnej strony lub całego serwisu, poprzez „zepchnięcie” go na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Im niżej, tym lepiej. Ideałem jest 3, 4 lub dalsze strony wyników w wyszukiwarkach. Istnieje wiele sposobów depozycjonowania, jednak nie wszystkie są etyczne. "Najbezpieczniejsze i zgodne z prawem jest pozycjonowanie serwisów znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie szkodliwej strony. Są to tak naprawdę klasyczne działania SEO, tyle że na o wiele większą skalę. W tym przypadku pozycjonowanych jest kilka, a nawet kilkanaście serwisów zawierających pozytywne artykuły i komentarze na temat danej firmy, czy produktu. W tym przypadku depozycjonowanie jest elementem zarządzania wizerunkiem firmy w wyszukiwarkach (SERM - Search Engine Reputation Management). Dodatkowo, takie działania można wzmocnić przez pozycjonowanie własnych serwisów zapleczowych, które linkują do tych pozytywnych artykułów lub bezpośrednio do strony naszej firmy" – radzi Przemysław Płóciennik, Specjalista ds. SEO z Top Solutions. Czas takiego przedsięwzięcia jest dłuższy, niż ten poświęcony na standardowe działania SEO. Decyduje o nim głównie rodzaj frazy, jakość depozycjonowanej strony i siła stron konkurencyjnych. Określa się ją m.in.: na podstawie wieku, ilości i jakości linków do nich prowadzących, czy historii ich przyrostu.

Depozycjonowanie jako element zarządzania wizerunkiem w sieci w postaci jego ochrony przed negatywnymi i często nieprawdziwymi komentarzami zyskuje coraz większą popularność. Choć sam proces jest czasochłonny i jego efekty nie są widoczne natychmiast, to jego wysoka skuteczność jest czynnikiem, który decyduje o wyborze tej metody.

Komentarze

Powiązane

03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
03.10.24, 14:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Allegro debiutuje na kolejnym rynku. Tym razem na Węgrzech
Do grona polskich, czeskich oraz słowackich klientów Allegro od 1 października br. dołączają Węgrzy. Węgierska wersja platformy została uruchamiana pod domeną allegro.hu.
03.10.24, 07:30
| internet » informacje
Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło nominacje w sześciu kategoriach tematycznych
30 września br., w Międzynarodowym Dniu Podcastu, Jury Konkursu Podcast Roku 2024 ogłosiło 22 nominacji w sześciu kategoriach tematycznych. Na stronie konkursu rozpoczęło się sześciotygodniowe głosowanie na ulubiony Podcast Publiczności. 
02.10.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
13 formatów w odświeżonym Silver TV
Wkrótce na rynku pojawi się Silver TV w odświeżonej formule. Kanał, który jeszcze do niedawna emitował jeden program w tygodniu, od października br. będzie nadawany codziennie, a w ofercie stacji pojawi się 13 formatów.
30.09.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Radio ESKA uruchomiło serwis tematyczny Eskapady
Pod nazwą Eskapady ruszył nowy projekt internetowy Radia ESKA poświęcony podróżom po Polsce, zwiedzaniu mniej i bardziej turystycznych zakątków, aktywnemu wypoczynkowi i sposobom na udany relaks.
27.09.24, 10:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nauczycielki życia, Coolturalne rozmowy i Siła kobiet. Nowe serie podcastowe w ofercie Grupy ZPR Media
W tym tygodniu swoją premierę mają trzy nowe cykle podcastów Grupy ZPR Media: „Nauczycielki życia”, „Coolturalne rozmowy” i „Siła kobiet”.
25.09.24, 07:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Węglarczyk-Wrona. Korespondenci. Wspólny podcast Onetu, Onet Audio i TVN24 GO
W każdą środę o godz. 20:00 w Onecie, Onet Audio oraz TVN24 GO udostępniany będzie nowy odcinek nowego podcastu Bartosza Węglarczyka z Onetu i Marcina Wrony z Faktów TVN. „Węglarczyk-Wrona. Korespondenci” jest podcastem, w którym prowadzący poddają analizie i dyskusji kampanię wyborczą w Stanach Zjednoczonych.
23.09.24, 11:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media uruchomiła serwis Pomagamy razem z eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią
Grupa ZPR Media pod hasłem „Pomagamy razem” uruchomiła serwis internetowy z praktycznymi informacjami i eksperckimi poradami dla osób dotkniętych powodzią. To wspólna akcja redakcji portali se.pl, murator.pl, MjakMama.pl i PoradnikZdrowie.pl.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty

Grafik – Dział Imprez i Promocji

Ośrodek Kultury Kraków-Nowa Huta | Kraków

Przejdź do oferty
Konkursy
do 07.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 06.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 01.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

8.10 - Katowice, 9.10 - Wrocław, 10.10 - Poznań.