23.11.11, 18:05
ClickMatic zwiększa ilość witryn
85 mln aukcji w ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia przeprowadził ClickMatic – platforma transakcyjna AdExchange wykorzystująca Audience Targeting, najbardziej złożony model docierania do grupy docelowej w internetowej reklamie odsłonowej.
85 mln aukcji w ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia przeprowadził ClickMatic – platforma transakcyjna AdExchange wykorzystująca Audience Targeting, najbardziej złożony model docierania do grupy docelowej w internetowej reklamie odsłonowej. Obecnie ClickMatic zwiększa ilość witryn udostępnianych reklamodawcom oraz jako pierwszy w Polsce i jeden z nielicznych w Europie wprowadza w Audience Targetingu rozlicznie w modelu efektywnościowym.
Zwiększenie ilości udostępnianych witryn z 500 do 5000 umożliwi reklamodawcom prowadzenie kampanii o szerszym zasięgu. W tej chwili ClickMatic oferuje reklamodawcom ponad 20000 placement'ów (powierzchni reklamowych wyodrębnionych w ramach poszczególnych witryn).
ClikckMatic wprowadza również w Audience Targetingu rozliczenie w modelu CPA/CPL (Cost-Per-Action / Cost-Per-Lead), czyli taki, w którym reklamodawca nie płaci za wyświetlenie reklamy, ale za konkretny efekt, np. wypełnienie formularza kontaktowego, zarejestrowanie się w serwisie reklamodawcy, umówienie się na spotkanie z przedstawicielem firmy, aż po złożenie konkretnego zamówienia. Do tej pory ta forma rozliczeń nie była stosowana w Polsce przez platformy transakcyjne typu AdExchange wykorzystujące Audience Targeting.
Nowa forma rozliczeń ma pozwolić wydawcom serwisów internetowych na zwiększenie przychodów i dostęp do szerszego grona reklamodawców, a reklamodawcom umożliwić efektywne wykorzystanie budżetów i precyzyjne docieranie do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą.
Platformy transakcyjne AdExchange, takie jak ClickMatic, rewolucjonizują światowy rynek reklamy display. Działają one na zasadach zbliżonych do giełdy papierów wartościowych. Reklamodawcy licytują stawkę za wyświetlenie reklamy w czasie rzeczywistym.
Przykład ClickMatic pokazuje, że największe zainteresowanie zakupem reklam za pośrednictwem platform transakcyjnych wykazują serwisy zajmujące się zakupami grupowymi, firmy z branży finansowej, gier liczbowych i zakładów sportowych oraz sektora motoryzacyjnego. W ciągu dwóch miesięcy działalności ClickMatic zrealizowano ponad 40 kampanii reklamowych.
"Obserwujemy coraz większe zainteresowanie zakupem reklam za pośrednictwem platform transakcyjnych wykorzystujących technologię RTB i Audience Targeting. Na świecie platformy typu AdExchange są bardzo popularne. Stosunkowo krótka obecność tego narzędzia na polskim rynku wskazuje, że reklamodawcy i wydawcy serwisów internetowych chętnie wykorzystują w swych działaniach innowacyjne rozwiązania podążające za światowymi trendami w reklamie odsłonowej" – mówi Maciej Teliszewski, Prezes Zarządu firmy ClickAd, do której należy ClickMatic, pierwsza polska platforma transakcyjna typu AdExchange.
Dzięki współpracy z szeroką grupą wydawców serwisów internetowych ClickMatic udostępnia reklamodawcom profile internautów ustalane na bazie zainteresowań i intencji użytkowników. Za pomocą technologii Real-Time Bidding (RTB) reklamodawcy mogą w czasie rzeczywistym licytować odsłony na podstawie ich przewidywanej wartości. W efekcie przekaz reklamowy trafia konkretnie do zainteresowanej grupy odbiorców, co pozwala zwiększyć skuteczność kampanii. Dodatkowo ClickMatic automatycznie optymalizuje powierzchnię danego wydawcy. Algorytm w systemie tak dopasowuje licytowaną reklamę, by zysk wydawcy był jak największy. Korzystając z ClickMatic wydawcy i reklamodawcy uzyskują wyższe zwroty ze swoich inwestycji, dostarczając swoim użytkownikom i klientom sprofilowaną reklamę.
Od momentu uruchomienia ClickMatic zaobserwowano z miesiąca na miesiąc wzrost przychodów wydawców serwisów internetowych średnio o ponad 40 proc. Niektórzy wydawcy odnotowali wzrost przychodów sięgający nawet 150 proc. Jednocześnie wzrosła liczba wyświetleń reklam – średnio o 83 proc. Współczynnik umożliwiający mierzenie efektywności kampanii (eCPM) wzrósł o 5 proc., a współczynnik klikalności reklam (CTR) o 27 proc.
ClickMatic działa w ten sposób, że w momencie, gdy użytkownik wchodzi na stronę internetową, wydawca serwisu przesyła do platformy zapotrzebowanie na reklamę z określoną przez niego ceną podstawową. System sprawdza zaproponowane przez reklamodawców stawki oraz dane o specyfikacji powierzchni reklamowej, profilu użytkownika oraz kontekście strony. Następnie odbywa się aukcja w czasie rzeczywistym (RTB). Wygrywa reklamodawca, który zaproponował najwyższą stawkę. Platforma ClickMatic przesyła odpowiednią kreację reklamową do wydawcy serwisu internetowego. Użytkownik widzi kreację reklamodawcy, który wygrał aukcję. Proces ten trwa 75 milisekund, czyli tyle, co mrugnięcie powieką.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze