09.11.11, 18:09

PMPG po trzech kwartałach 2011: wzrost zysku brutto

Po dziewięciu miesiącach 2011 r. skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group  wzrósł o prawie 17 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r.

Po dziewięciu miesiącach 2011 r. skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group  wzrósł o prawie 17 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Zysk operacyjny wzrósł ponaddwukrotnie, natomiast zysk brutto wyniósł 4 mln 661 tys. i był o 78,9 proc. wyższy niż rok temu. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 51 mln 579 tys.

W trzecim kwartale 2011 Grupa Kapitałowa PMPG SA kontynuowała zmiany mające na celu repozycjonowanie na polskim rynku medialnym oraz zapewnienie jej stabilnego rozwoju. Z końcem sierpnia PMPG ostatecznie zamknęła projekt kierowany do studentów oraz bezterminowo odroczyła prace nad muzycznym kanałem telewizyjnym.

Wiodącym aktywem PMPG pozostaje tygodnik "Wprost", który generuje aż 70 proc. przychodów. W III kwartale działania Grupy skupiały się na wzmocnieniu tego aktywa oraz uruchomieniu nowego projektu wydawniczego - magazynu „Bloomberg Businessweek Polska". Magazyn, którego międzynarodowa edycja jest uznawana za jedno z najbardziej wpływowych pism świata, jest wydawany na licencji Bloomberg L.P. i jest to pierwsza krajowa edycja magazynu od czasu przejęcia Businessweeka przez Bloomberg L.P. Według ostrożnych ocen Zarządu Grupy, nowy projekt powinien być rentowny już w pierwszym kwartale 2012 r.

Uruchomienie nowego tytułu ma pozwolić PMPG na utrwalenie jej pozycji jako wydawcy pism opiniotwórczych kierowanych do atrakcyjnych grup czytelniczych i czynnego uczestnika debaty publicznej. Ma również zapewnić dywersyfikację i zrównoważenie źródeł przychodu w ramach pionu wydawniczego Grupy. Z kolei współpraca z renomowanym międzynarodowym partnerem daje PMPG możliwości zdobycia nowych kompetencji i know-how w zakresie wydawania i komercjalizacji wysokiej jakości kontentu.

Zmiana struktury przychodów pozytywnie wpłynęła na wyniki operacyjne Grupy w trzech kwartałach 2011 r. Przychody ze sprzedaży pozostają niższe niż po dziewięciu miesiącach 2010 r., ale widoczny jest wyraźnie malejący udział w nich transakcji barterowych. W wynikach trzeciego kwartału widoczne są również wyższe koszty sprzedaży związane z wprowadzeniem i uplasowaniem na rynku nowego tytułu, jakim jest „Bloomberg Businessweek Polska".   

Biorąc pod uwagę strukturę przychodów grupy oraz trendy rynku reklamowego, Zarząd PMPG zdecydował o zintensyfikowaniu działalności w Internecie i nowych mediach. Od połowy trzeciego kwartału zarówno tygodnik "Wprost", jak i magazyn "Machina" są dostępne dla użytkowników tabletów i smartfonów. „Bloomberg Businessweek Polska" będzie dostępny w wersji tabletowej w IV kwartale, natomiast od drugiego numeru jest dostępny jako e-wydanie. W czwartym kwartale ma również ruszyć serwis BBWP.PL powiązany z nowym tytułem PMPG. Trwają także prace nad modernizacją serwisu Wprost24.pl i repozycjonowaniem go w kierunku informacyjno-opiniotwórczej platformy na wzór „Huffington Post". Prace te ruszyły wraz z zatrudnieniem dyrektora ds. Internetu, Aleksandra Krzempka. PMPG pracuje również nad rozwojem źródeł przychodów w obszarze nowych mediów. 

Komentarze

Powiązane

10.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 10 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 10 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
09.02.25, 20:00
| radio / audio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
PB Nieruchomości. Piąty podcast Pulsu Biznesu
21 stycznia br., w ofercie ‘pulsu biznesu” pojawi się nowy podcast audio. Audycja „PB Nieruchomości”, którą poprowadzi dziennikarka Anna Gołasa, ma być przewodnikiem po rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych.
09.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 9 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 9 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
08.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 8 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 8 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
07.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 7 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 7 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
06.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 6 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 6 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
05.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
04.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
03.02.25, 06:00
| prasa » informacje
Kapituła Nagrody Radia ZET ogłosiła nominacje w kategorii „Autor internetowy”
Kapituła Nagrody Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego w kategorii „Autor internetowy” wybrała nominowanych za rok 2024. Zostali nimi: Maciej Okraszewski (Dział Zagraniczny), Aleksandra i Piotr Stanisławscy (Crazy Nauka) oraz Hubert Walas (Good Times Bad Times).
03.02.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 lutego (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 lutego? Zapowiedzi wydarzeń, a także najciekawsze "tweety" z sieci.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.