09.11.11, 18:09
PMPG po trzech kwartałach 2011: wzrost zysku brutto
Po dziewięciu miesiącach 2011 r. skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group wzrósł o prawie 17 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r.
Po dziewięciu miesiącach 2011 r. skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Platforma Mediowa Point Group wzrósł o prawie 17 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2010 r. Zysk operacyjny wzrósł ponaddwukrotnie, natomiast zysk brutto wyniósł 4 mln 661 tys. i był o 78,9 proc. wyższy niż rok temu. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 51 mln 579 tys.
W trzecim kwartale 2011 Grupa Kapitałowa PMPG SA kontynuowała zmiany mające na celu repozycjonowanie na polskim rynku medialnym oraz zapewnienie jej stabilnego rozwoju. Z końcem sierpnia PMPG ostatecznie zamknęła projekt kierowany do studentów oraz bezterminowo odroczyła prace nad muzycznym kanałem telewizyjnym.
Wiodącym aktywem PMPG pozostaje tygodnik "Wprost", który generuje aż 70 proc. przychodów. W III kwartale działania Grupy skupiały się na wzmocnieniu tego aktywa oraz uruchomieniu nowego projektu wydawniczego - magazynu „Bloomberg Businessweek Polska". Magazyn, którego międzynarodowa edycja jest uznawana za jedno z najbardziej wpływowych pism świata, jest wydawany na licencji Bloomberg L.P. i jest to pierwsza krajowa edycja magazynu od czasu przejęcia Businessweeka przez Bloomberg L.P. Według ostrożnych ocen Zarządu Grupy, nowy projekt powinien być rentowny już w pierwszym kwartale 2012 r.
Uruchomienie nowego tytułu ma pozwolić PMPG na utrwalenie jej pozycji jako wydawcy pism opiniotwórczych kierowanych do atrakcyjnych grup czytelniczych i czynnego uczestnika debaty publicznej. Ma również zapewnić dywersyfikację i zrównoważenie źródeł przychodu w ramach pionu wydawniczego Grupy. Z kolei współpraca z renomowanym międzynarodowym partnerem daje PMPG możliwości zdobycia nowych kompetencji i know-how w zakresie wydawania i komercjalizacji wysokiej jakości kontentu.
Zmiana struktury przychodów pozytywnie wpłynęła na wyniki operacyjne Grupy w trzech kwartałach 2011 r. Przychody ze sprzedaży pozostają niższe niż po dziewięciu miesiącach 2010 r., ale widoczny jest wyraźnie malejący udział w nich transakcji barterowych. W wynikach trzeciego kwartału widoczne są również wyższe koszty sprzedaży związane z wprowadzeniem i uplasowaniem na rynku nowego tytułu, jakim jest „Bloomberg Businessweek Polska".
Biorąc pod uwagę strukturę przychodów grupy oraz trendy rynku reklamowego, Zarząd PMPG zdecydował o zintensyfikowaniu działalności w Internecie i nowych mediach. Od połowy trzeciego kwartału zarówno tygodnik "Wprost", jak i magazyn "Machina" są dostępne dla użytkowników tabletów i smartfonów. „Bloomberg Businessweek Polska" będzie dostępny w wersji tabletowej w IV kwartale, natomiast od drugiego numeru jest dostępny jako e-wydanie. W czwartym kwartale ma również ruszyć serwis BBWP.PL powiązany z nowym tytułem PMPG. Trwają także prace nad modernizacją serwisu Wprost24.pl i repozycjonowaniem go w kierunku informacyjno-opiniotwórczej platformy na wzór „Huffington Post". Prace te ruszyły wraz z zatrudnieniem dyrektora ds. Internetu, Aleksandra Krzempka. PMPG pracuje również nad rozwojem źródeł przychodów w obszarze nowych mediów.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze