31.08.11, 21:12

PanMedia Western: TOP 10 gwiazd publicystyki i informacji

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić telewizyjnym stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show businessu. Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ dziennikarzy i publicystów.  

Czołowi dziennikarze telewizyjni zaczynają przynosić telewizyjnym stacjom dochody reklamowe porównywalne z gwiazdami show businessu. Dom mediowy PanMedia Western w ramach swojego cyklicznego raportu TV Flash przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej „dochodowych“ dziennikarzy i publicystów.  

Z wynikiem 28, 9 mln zł przychodów reklamowych za pierwsze sześć miesięcy 2011 zwycięża zespół z TVN 24 – Anna Kalczyńska, Anna Jędrzejowska, Danuta Kondratowicz, Beata Tadla i Jarosław Kuźniar. To prowadzący magazyn „Dzień na Żywo”.  Na drugim miejscu uplasowali się Grzegorz Miecugow, Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Grzegorz Markowski – gospodarze „Szkła Kontaktowego”. Ich program również emitowany w TVN 24 przyniósł 14,3 mln złotych. Trzecią lokatę zajmuje Elżbieta Jaworowicz gwiazda programu „Sprawa dla Reportera” (TVP1), która przysporzyła swojej stacji 12,4 mln zł (wszystkie przychody liczone są wg wartości cennikowej, bez uwzględnienia rabatów).

W pierwszej dziesiątce dziennikarzy przyciągających największe reklamowe pieniądze znaleźli się także Tomasz Lis, Andrzej Morozowski z Maciejem Knapikiem, Krzysztof Ziemiec i Marek Zając, Monika Olejnik, Justyna Dobrosz–Oracz i Dorota Wysocka–Schnepf, Bogdan Rymanowski oraz Jan Ordyński i Przemysław Szubartowicz.

1. Anna Kalczyńska/ Anna Jędrzejowska/ Danuta Kondratowicz/ Beata Tadla/ Jarosław Kuźniar (TVN 24 - Dzień na Żywo) - 28,9 mln zł
2. Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski (TVN24 – Szkło Kontaktowe) - 14,3 mln zł
3. Elżbieta Jaworowicz (TVP1 – Sprawa dla Reportera) - 12,4 mln zł
4. Tomasz Lis (TVP 2 – Tomasz Lis na Żywo) - 9,7 mln zł
5. Andrzej Morozowski/Maciej Knapik (TVN24 – Tak Jest) - 3,8 mln zł
6. Krzysztof Ziemiec/Marek Zając (TVP 1 -  Mam Inne Zdanie) - 3,1 mln zł
7. Monika Olejnik (TVN 24 – Kropka Nad I) - 3 mln zł
8. Justyna Dobrosz–Oracz / Dorota Wysocka–Schnepf (TVP1 – Polityka Przy Kawie) - 2,8 mln zł                                                            
9. Bogdan Rymanowski (TVN 24 – Rozmowa Rymanowskiego) - 2,3 mln zł
10. Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz (TVP 2 – Gorący Temat) - 2 mln zł

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych programów publicystycznych najwięcej za 30 sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych telewizji publicznej (przy programie "Tomasz Lis Na Żywo" – średnio 23,1 tys zł, przy "Sprawie Dla Reportera" -  średnio 21,8 tys zł). Trzecie miejsce zajmuje "Mam Inne Zdanie" – za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 9,7 tys zł.

Średnia koszt emisji 30 sekundowego reklamowego spotu przy programach publicystycznych:
1. Tomasz Lis na Żywo (TVP 2 Tomasz Lis) – 23,1 tys. zł
2. Sprawa dla Reportera (TVP 1 Elżbieta Jaworowicz) – 21,8 tys. zł
3. Mam Inne Zdanie (TVP 1 Krzysztof Ziemiec/Marek Zając) – 9,7 tys. zł
4. Warto Rozmawiać (TVP 1 Jan Pospieszalski) – 4,8 tys. zł
5. Punkt Widzenia (TVP 2 Grzegorz Nawrocki) – 4,7 tys. zł
6. Gorący temat  (TVP 2 Jan Ordyński/ Przemysław Szubartowicz – 4,5 tys. zł
7. Polityka Przy Kawie (TVP 1 Justyna Dobrosz – Oracz/ Dorota Wysocka – Schnepf – 3,8 tys. zł
8. Giełda TVP 2 – 3,7 tys. zł
9. Szkło Kontaktowe (TVN 24 Grzegorz Miecugow/ Tomasz Sianecki/ Wojciech Zimiński/ Grzegorz Markowski – 2,8 tys. zł
10. Rozmowa Rymanowskiego (TVN 24 Bogdan Rymanowski) – 1,9 tys. zł

Komentarze

Powiązane

31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.
30.01.25, 15:45
| TV / VOD » informacje | kultura » informacje
Na rynku pojawiła się kolekcjonerska moneta The Joker
29 stycznia br. swoją premierę miała nowa moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products.
30.01.25, 08:30
| TV / VOD » informacje
Dobry wieczór Polsko w Polsat News
1 lutego br., w ofercie kanału Polsat News zadebiutuje program publicystyczny oparty na sporze światopoglądowym „Dobry wieczór Polsko”. Jego gospodarzami będą Grzegorz Jankowski i Adamina Sajkowska.
28.01.25, 20:14
| TV / VOD » informacje
4. sezon Magii nagości. Polska w Zoom TV. Premierze towarzyszy kampania reklamowa formatu
„Pokochaj ludzką naturę” to hasło nowego sezonu programu „Magia nagości. Polska”, który 28 lutego br. powróci do ramówki Zoom TV.
27.01.25, 17:00
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje
Gala Tygodnika Piłka Nożna w Polsacie Sport 1 i na Polsat Box Go
W poniedziałek, 27 stycznia br., odbędzie się uroczysta Gala Tygodnika „Piłka Nożna”, która nieprzerwanie od ponad 50 lat stanowi symboliczne przejście z jednego piłkarskiego roku do drugiego. Organizatorzy Plebiscytu rozdadzą statuetki w dziewięciu kategoriach, zarówno indywidualnych, jak i zespołowych.
27.01.25, 11:45
| TV / VOD » informacje
410 tys. osób śledzi drugi sezon formatu Królowa Przetrwania
II sezon „Królowej Przetrwania” emitowany od 6 stycznia br. na antenie TVN7 ogląda średnio 410 tys. widzów. Po emisji trzech odcinków, format podnosi średnie wyniki stacji.
26.01.25, 18:06
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz. Międzynarodowe studio TV Telewizji Polskiej i Muzeum Auschwitz-Birkenau
Telewizja Polska i Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau realizują międzynarodowe studio telewizyjne z okazji 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz, która przypada 27 stycznia 2025 r.
26.01.25, 14:07
| TV / VOD » informacje
Kanały BBC z emisją specjalnych programów poświęconych 80. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz
Począwszy od soboty, 25 stycznia br., kanały BBC News i BBC Brit emitują specjalne programy upamiętniające 80. rocznicę wyzwolenia obozu Auschwitz.
25.01.25, 22:42
| TV / VOD » informacje
33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy na antenach kanałów TVN Warner Bros. Discovery
TVN Warner Bros. Discovery po raz dziewiąty zagra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy jako główny partner medialny wydarzenia. Relacje z 33. Finału będzie można śledzić przez cały dzień w TVN, TVN24 oraz TTV, na platformach Player i Max oraz w portalu tvn24.pl.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.