14.08.11, 13:59

TNS OBOP dla eBay

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, ponad połowa Polaków zeszłoroczne wakacje spędziła w domu. Przewidywania, co do tegorocznych planów wakacyjnych są podobne. eBay sprawdził, co Polacy kupowali przed wyjazdem na wakacje.

Według badań przeprowadzonych przez TNS OBOP, ponad połowa Polaków zeszłoroczne wakacje spędziła w domu. Przewidywania, co do tegorocznych planów wakacyjnych są podobne. eBay sprawdził, co Polacy kupowali przed wyjazdem na wakacje.

Przed wakacjami Polacy najchętniej kupowali ubrania, buty i dodatki, głównie od Brytyjczyków, Niemców, Włochów i Francuzów. Z Wielkiej Brytanii przychodziły do nas najczęściej bluzki, z Niemiec bikini i sukienki, z Francji – okulary przeciwsłoneczne, a z Włoch – sukienki i spodnie. Statystyki eBay’a pokazują, że w tej kategorii, Polacy najczęściej wpisują do wyszukiwarki nazwy znanych, luksusowych lub sportowych marek. Brytyjczycy natomiast najczęściej szukają ubrań z sieciówek, szukając najlepszych okazji. To strategia popularna również w Niemczech i Austrii.

Ze statystyk wynika, że nowoczesny telefon czy laptop to akcesoria, które przydadzą się bez względu na to, gdzie Polacy zamierzają spędzić wakacje. Na eBay’u najczęściej szukalno iPhonów, Nokii i laptopów (dane: eBay.pl, VI 2011). Nowości technologiczne Polacy kupują najczęściej z Wielkiej Brytanii i Francji. Pozycja lidera na ebay.pl wśród telefonów należy do Apple (31% wszystkich kupionych na eBay.pl telefonów w okresie I-III 2011), Nokia z prawie 30% udziałem zajmuje drugie miejsce.

Torebki zachowały pozycję lidera wśród najdroższych zakupionych na polskim eBay’u przedmiotów (w kategorii „buty, ubrania, dodatki”). Polki za torebki luksusowych marek niedostępnych na naszym rynku są gotowe zapłacić blisko 5000 PLN (dane: eBay.pl, IV 2011). Brytyjki i Niemki idą jeszcze dalej – kupowane przez nie najdroższe torebki z ostatnich miesiącach kosztowały powyżej 6 000 PLN.

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.