25.07.11, 18:13

Paweł Stempniak: Google + na pierwszy rzut oka przypomina Facebooka

Wystarczyły niecałe dwa tygodnie by nowa usługa Google oznaczona symbolem „+” wzięła szturmem – z całą pewnością – media, a może i serca 10 mln użytkowników na całym świecie - pisze w swoim komentarzu Paweł Stempniak, Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Biznesu Ciszewski Internet.

Wystarczyły niecałe dwa tygodnie by nowa usługa Google oznaczona symbolem „+” wzięła szturmem – z całą pewnością – media, a może i serca 10 milionów (mówi się też o 35 milionach) użytkowników na całym świecie.

Główny wątek wszelkich dyskusji to oczywiście konkurencja z Facebookiem. Dotychczas, o Marku Zuckerbergu mówiło się w kontekście kolejnych sukcesów jego serwisu społecznościowego. Teraz częściej można przeczytać o spekulacjach i oczekiwaniach „jaka będzie odpowiedź Facebooka”. Miejmy nadzieję, że taka konkurencja przyniesie korzystne rezultaty dla użytkowników (prywatnych i biznesowych), ale równie dobrze może sprowokować nerwowe, zgubne reakcje numeru jeden wśród serwisów społecznościowych na świecie.

Google + na pierwszy rzut oka przypomina Facebooka. Być może celowo – dzięki temu będzie łatwy „w obejściu” dla nowych użytkowników, znających już Facebooka. W żadnej mierze nie można go jednak nazwać kopią. „Spotkania” (eng. Hangout), „kręgi” (eng. Circles) to pojęcia specyficzne dla G+ i przez wielu uznawane już za „killera” Facebooka. Te pierwsze to wygodne narzędzie do tworzenia videokonferencji, już wykorzystywane przez polityków (na razie na Zachodzie). Te drugie znacząco upraszczają rozdzielanie różnych sfer życia w nadawaniu i odbieraniu informacji. W praktyce oznacza to, że o wiele łatwiej jest ograniczyć listę odbiorców wpisu na tablicy do wyłącznie znajomych bądź tylko rodziny.

A Google+ dla biznesu? Na razie firma mówi ustami Christiana Oestliena, odpowiedzialnego za projekt Google+: „Poczekajcie”. Rozwiązania biznesowe powinny pojawić się przed końcem roku. Mimo to, biznes prze na G+. Znajdziemy tu już wiele agencji marketingowych (w szczególności zajmujących się social media), branżę newsową (np. NBC news) czy takiego giganta jak Ford Motor Company, które opatrzyło swój profil  hasłem „We like social media” (to by tłumaczyło szybkość, z jaką firma pojawiła się w nowopowstałej usłudze).

Czy Google+ to kolejny serwis społecznościowy? Z pewnością nie. Google dostarcza nam już wyszukiwarkę, pocztę, możliwość przechowywania i dzielenia się zdjęciami oraz współtworzenia dokumentów. W tym wachlarzu usług brakowało już tylko czegoś w kategorii „social”. Nadrobili tę zaległość z bardzo dobrym skutkiem.


Paweł Stempniak – Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju Biznesu Ciszewski Internet

W Ciszewski Internet (CINT) odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii komunikacji w nowych mediach dla klientów firmy. Zanim dołączył do CINT, przez blisko pięć lat zdobywał doświadczenie jako Interactive Solutions Manager w Infinity Group, gdzie tworzył strategie komunikacji internetowej. Oprócz tworzenia koncepcji, projektował i wdrażał serwisy korporacyjne, systemy transakcyjne oraz aplikacje angażujące internautów wokół brandów.Współpracował m.in. z BNP Paribas Fortis, Allianz, Canal + Sport, DAX Cosmetics, PTC Era, Cadbury Wedel, Stock, Danone, Nestlé, Hasbro. Przeszkolił ponad 300 menadżerów od niższego do wyższego szczebla z zakresu skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych. Szczególnie interesuje go wpływ nowych mediów na społeczeństwo - inicjatywy oddolne, działania obywatelskie, postawy konsumenckie.

Komentarze

Powiązane

08.10.24, 13:26
| prasa » informacje | internet » informacje
Polska Press Grupa specjalny ze specjalnym serwisem wspierającym odbudowę turystyki na Dolnym Śląsku
Polska Press Grupa uruchomiła specjalny serwis na stronie „Gazety Wrocławskiej”, który ma na celu wsparcie odbudowy regionów Dolnego Śląska dotkniętych skutkami ostatniej powodzi. 
08.10.24, 09:42
| internet » ludzie
Paweł Maziarz szefem serwisu Benchmark
Od października br., serwisem Benchmark (Wirtualna Polska Media),kieruje Paweł Maziarz, który jest z nim związany od 14 lat.
07.10.24, 16:51
| radio » informacje | internet » informacje
AI Journey with Jovan Protić. Nowy podcast Business Insider Polska w Onet Audio
Zadebiutowałpodcast Business Insider Polska o potencjale sztucznej inteligencji dla biznesu i mediów. „AI Journey with Jovan Protić” jest podcastem, w którym wiceprezes Ringier Axel Springer Polska wraz z liderami technologicznymi z Doliny Krzemowej, analizuje biznesowe szanse i wyzwania sztucznej inteligencji.
07.10.24, 06:30
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw z nowym inwestorem. Grupa PTWP sprzedaje spółkę Farmer Direct
Grupa PTWP, realizując wcześniejsze zapowiedzi, sprzedała udziały w spółce Farmer Direct, będącej właścicielem Lokalnego Rolnika i Wojny Warzyw. W100 proc. udziałów Farmer Direct objął inwestor prywatny, który jest właścicielem, m.in. internetowego supermarketu spożywczego mamyito.pl. 
05.10.24, 22:00
| internet » e-commerce
Jakdojade otwiera sklep online. W sprzedaży produkty z motywami charakterystycznymi dla miast
Jakdojade uruchamia internetowy sklep z własnym merchem. W projektach wykorzystano motywy charakterystyczne dla największych polskich miast.
05.10.24, 08:00
| internet » informacje
Ekskluzywny Klub Sportowy. Nowa superprodukcja Audioteki
3 października br. zadebiutowała najnowsza produkcja oryginalna Audioteki „Ekskluzywny Klub Sportowy”. W superprodukcji autorstwa Łukasza Orbitowskiego i Klaudii Mynarskiej usłyszeć można, m.in. Mateusza Banasiuka, Michała Milowicza czy Annę Smołowik.
04.10.24, 15:18
| internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa PTWP w II kwartale 2024 r. notuje rekordowe przychody w swojej historii
Grupa PTWP zaprezentowała pierwsze wyniki finansowe po przeniesieniu akcji na główny rynek GPW. W II kwartale br. Grupa PTWP osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 38,5 mln zł, oznacza to wzrost o 30,4 proc. względem analogicznego okresu 2023 r.
03.10.24, 22:19
| internet » informacje
Ameryka głosuje. Onet przygotuje cykl wyborczych prognoz i analiz
Onet uruchamia nowy cykl „Ameryka głosuje” przygotowanym przez zespół Onet Data. Głównym tematem nowego formatu będą wybory na 47. prezydenta Stanów Zjednoczonych.
03.10.24, 19:15
| internet » ludzie
Miłosz Wiatrowski-Bujacz w zespole Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca wideopodcastu „Co to będzie”, od października br. pracuje w redakcji Gazeta.pl. Dołączył do działu Nowe Trendy, zajmującego się tworzeniem kreatywnych, niestandardowych treści oraz eksperymentowaniem z dziennikarskimi formami.
03.10.24, 18:15
| telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Nowa ramówka telewizyjna serwisu Echo Dnia Świętokrzyskie
30 września br. redakcja „Echo Dnia Świętokrzyskie” (Polska Press Grupa) wprowadziła nową, stałą ramówkę telewizyjną na portalu echodnia.eu. W ofercie pojawiły się nowości programowe.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Kierownik/Kierowniczka Działu Promocji

Teatr KTO | Kraków

Przejdź do oferty

dyrektor Zamojskiego Domu Kultury w Zamościu

Miasto Zamość | inne

Przejdź do oferty
Konkursy
do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 09.11.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

25.10.2024 r., Campus Google, Warszawa.semWaw#3