20.06.11, 19:42

Biura podróży wydały blisko 13 mln zł na reklamę w radiu

Prawie 12,8 mln zł wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową – to 10 proc. ich budżetów reklamowych. Największym radiowym reklamodawcą wśród tour operatorów było TUI Poland – wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

Prawie 12,8 mln zł wydały w ub.r. biura podróży na reklamę radiową – to 10 proc. ich budżetów reklamowych. Największym radiowym reklamodawcą wśród tour operatorów było TUI Poland – wynika z pierwszego raportu AdBranch opublikowanego przez Komitet Badań Radiowych.

W całym ubiegłym roku biura podróży wydały na kampanie reklamowe we wszystkich mediach 121,5 mln zł (wszystkie dane cennikowe, Kantar Media). Co dziesiąta złotówka trafiła do stacji radiowych, jednak w mediamiksach kampanii największych marketerów wydatki na reklamę radiową stanowiły dużo większą część. W przypadku Ecco Holiday – ponad jedną trzecią.

Najwięcej na reklamę w radiu wśród biur podróży wydało TUI Poland (3,1 mln zł, dane cennikowe netto wg Kantar Media). Dalsze miejsca zajmują: Biuro podróży Triada (2,5 mln zł), Exim Tours (1,6 mln zł), Neckermann Polska Biuro Podróży (1,4 mln zł), Ecco Holiday (0,89 mln zł), Itaka (0,72 mln zł), Polferries Polska Żegluga Bałtycka (0,63 mln zł), Wezyr Holiday Service (0,3 mln zł), Unity Line (0,16 mln zł), Balticana (0,13 mln zł).

Według Piotra Haładusa, dyrektora marketingu TUI, radio relatywnie tanio buduje zasięg. „Poza tym, żeby skonstruować dobrą kampanię, potrzeba wielu mediów, które będą się uzupełniać. Tylko multiplikowanie przekazu da dobry efekt sprzedażowy, a spot radiowy może być skutecznym bodźcem do podjęcia decyzji zakupowej przez klienta” – mówi Haładus cytowany w raporcie AdBranch.

Również Exim Tours, które w ub.r. przeprowadziło kilka dużych kampanii reklamowych, w każdej z nich wykorzystywało radio jako istotny element mediamiksu. Z lokalnych rozgłośni korzysta Biuro Podróży Triada. „Bardzo często współpracujemy z radiami lokalnymi, bo zauważyliśmy, że to najlepiej przekłada się na sprzedaż. Lokalne kampanie mają też tę zaletę, że można je zróżnicować w zależności od regionu i konsumenta, który tam mieszka” – mówi w raporcie AdBranch Sylwia Kolińska, dyrektor marketingu w Triadzie.

W Triadzie radio bardzo często włączane jest do media planów kampanii akcji specjalnych, np. ofert z okazji Dnia Kobiet, świąt, czy promocji "Wielka Niedziela", bo to medium daje możliwość błyskawicznego reagowania. Emisja może nastąpić już dzień czy dwa od zlecenia kampanii. To może zdaniem specjalistów okazać się bardzo przydatne przy realizowaniu kampanii ofert typu last minute. Taka kampania będzie możliwa do realizacji równie szybko, jak w serwisach internetowych, będzie jednak miała nieporównywalnie większy zasięg.

Radio jest medium mocno sprzedażowym i w tego typu kampaniach jest przez nas używane najczęściej, choć pojawia się w mediamiksach większości kampanii. W radiu możemy wygenerować informacje bardzo szybko i szybko dotrzeć z nimi do odbiorcy, dlatego jest przydatne przy promowaniu ofert last minute” – mówi Piotr Haładus z TUI Poland.

Target biur podróży to osoby dorosłe (częściej kobiety, bo to one przeważnie decydują o wyjazdach), najczęściej w wieku 30-50 lat, ze średnich i dużych miast oraz aglomeracji, o dochodach powyżej średniej krajowej. Prawie 84 proc. osób z tego targetu słucha radia codziennie, średnio przez cztery i pół godziny.

„AdBranch Raport” to cykliczna publikacja Komitetu Badań Radiowych opisująca poszczególne sektory reklamowe i największych marketerów oraz sposób, w jaki wykorzystują oni w swoich kampaniach radio.

Komentarze

Powiązane

19.06.24, 07:30
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Raport Reuters Institute: RMF FM siódmy raz wygrywa ranking mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków
Radio RMF FM już po raz siódmy rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Co istotne, RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
18.06.24, 17:42
| radio » ludzie
Kamila Pirogow-Małdzińska szefową Działu Prawnego Grupy Eurozet
1 lipca br. stanowisko dyrektora Działu Prawnego Grupy Eurozet obejmie Kamila Pirogow-Małdzińska.
17.06.24, 19:00
| radio » informacje | internet » informacje
Prosto z Euro w WP SportoweFakty na czas Euro 2024
Redakcja WP SportoweFakty uruchomiła format „Prosto z Euro”, który prowadzą Marcin Gazda i Paweł Pawłowski. Nowy program to analizy i komentarze dotyczące nie tylko meczów, ale także kulisów całego turnieju.
17.06.24, 17:45
| radio » informacje
Marek Wiernik prowadzi Strefę Euro 2024 w Radiu dla Ciebie
W piątek, 14 czerwca br. po godz. 16:00 ruszyła nowa audycja „Strefa Euro 2024” na antenie Radia dla Ciebie (Warszawa).
17.06.24, 12:04
| radio » informacje
Euro 2024 w Polskim Radiu. Transmisje, relacje i specjalny serwis
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej będą relacjonowane na antenach Polskiego Radia. Publiczny nadawca przygotował także internetowy serwis specjalny.
17.06.24, 10:33
| radio » informacje
O prawie, lekturach, LGBT i fantastyce w wakacyjnych programach TOK FM
17 czerwca br. Radio TOK FM wprowadziło wakacyjną ramówkę w której znalazły się nowe audycje autorskie, a w nich tematy od fantastyki, przez prawa społeczności LGBT, po kanon lektur szkolnych.
17.06.24, 09:30
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Szybka piłka w Radiu Zet. Piłkarska kampania promująca Moonsy
Konkurs "Szybka piłka" na antenie Radia ZET oraz szerokie działania w prasie i Internecie na czele ze stronami sportowymi Onet.pl czy drukowaną wersją Przeglądu Sportowego – tak w czasie Euro 2024 promować będą się Moonsy – proteinowe chipsy z soczewicy.
17.06.24, 06:30
| radio » badania rynku
Sieci radiowe: Eska najchętniej słuchana, duży spadek Radia Pogoda
Radio Eska pozostaje najchętniej słuchaną siecią radiową w Polsce - wynika z najnowszego badania Radio Track zrealizowanego przez Kantar Polska dla KBR obejmującego okres od 1 marca 2024 r. do 31 maja 2024 r. (sieci radiowe).
13.06.24, 19:00
| radio » informacje
XXVII edycja Konkursu Stypendialnego im. Jacka Stwory. Organizatorzy podwyższyli granicę wieku uczestników
Studio Reportażu i Dokumentu Polskiego Radia organizuje XXVII edycję Konkursu Stypendialnego im. Jacka Stwory, który jest skierowany do twórców, którzy nie ukończyli 40. roku życia. Celem przyznawanego stypendium jest zapewnienie warunków twórczego rozwoju młodym reportażystom radiowym.
13.06.24, 16:00
| radio » informacje | kultura » informacje
Nie do wiary. 27. Piknik Naukowy Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik
15 czerwca br. na PGE Narodowym w Warszawie odbędzie się 27. Piknik Naukowy Polskiego Radia oraz Centrum Nauki Kopernik. W tym roku motywem przewodnim wydarzenia jest hasło: „Nie do Wiary!”. 
Subskrybuj RSS działu radio: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.