15.06.11, 18:14

I edycja Konkursu dla dziennikarzy Słowa dla Innowacji zakończona

14 czerwca br. w Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny – odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom I edycji Konkursu dla dziennikarzy „Słowa dla Innowacji”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.

14 czerwca br. w Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny – odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom I edycji Konkursu dla dziennikarzy „Słowa dla Innowacji”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Podczas Gali konkursowej obecny był m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Mieczysław Kasprzak, reprezentujący Wicepremiera i Ministra Gospodarki Waldemara Pawlaka, który objął honorowy patronat nad Konkursem, oraz Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Bożena Lublińska-Kasprzak. Uroczystość uświetnił swoim wykładem prof. Radosław Pawelec z Uniwersytetu Warszawskiego.

Nagrodę Główną w Konkursie otrzymał Adam Grzeszak z tygodnika Polityka za artykuł „Biointeres”. Dodatkowo wyróżnieni zostali: Danuta Majka z Gazety Wyborczej w Lublinie za artykuł „Samoloty przyszłości”, Józef Wycisk z Radia Katowice za audycję „Innowacyjność”, oraz Artur Włodarski z Gazety Wyborczej za artykuł „Anatomia szwedzkiego cudu”. Przyznano także Nagrodę Specjalną Prezesa PARP. Otrzymał ją Paweł Blajer z TVN CNBC za popularyzację idei innowacyjności w polskiej gospodarce i rzetelne informowanie przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpoczęcie własnego biznesu o praktycznych aspektach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.

Konkurs „Słowa dla Innowacji” to pierwszy projekt, który angażuje dziennikarzy i publicystów piszących o innowacjach w dziedzinach takich jak nauka, technologia, przemysł czy ekonomia. Jego celem, oprócz promowania postaw i działań proinnowacyjnych podejmowanych przez instytucje, organizacje i przedsiębiorców, jest uhonorowanie najlepszych dziennikarzy, którzy swoją aktywność publicystyczną poświęcają niełatwym w opisie zagadnieniom innowacyjności. Organizator Konkursu liczy również na to, że dzięki niemu tematyka innowacyjności będzie silniej obecna w mediach branżowych i specjalistycznych, zaś dziennikarzom piszącym o ciekawych zmianach, produktach czy usługach łatwiej będzie przebić się w swoich redakcjach na czołówki wydań.

Pierwsza edycja Konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska dziennikarskiego. Nadesłano ponad osiemdziesiąt prac z całej Polski. Większość z nich to materiały prasowe publikowane w dziennikach i prasie branżowej. Wśród prac znalazły się również teksty z mediów internetowych, oraz reportaże telewizyjne i audycje radiowe.

W pracach jury Konkursu brali udział: Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Bożena Lublińska-Kasprzak, dr Anna Jupowicz-Ginalska z Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego Uniwersytetu Warszawskiego, Elżbieta Wieteska, redaktor naczelna miesięczników Wiedza i Życie oraz Świat Nauki, Hubert Salik, kierownik serwisów gospodarczych w dzienniku Rzeczpospolita, prof. UW Radosław Pawelec z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Wojciech Szeląg z TV Polsat Biznes, oraz Dariusz Wojtaszek, reprezentujący PARP.

Konkurs „Słowa dla Innowacji” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Komentarze

Powiązane

01.12.24, 12:15
| prasa » ludzie
Agata Rajmuniak awansowała w Wyborczej
 Agata Rajmuniak została zastępczynią dyrektora ds. strategii subskrypcji “Wyborczej”. W nowej roli jest odpowiedzialna za działania operacyjne w kluczowych obszarach dotyczących prenumeraty cyfrowej serwisów internetowych tytułu.
01.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
30.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
28.11.24, 15:00
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra. Tym razem o Bożym Narodzeniu
28 listopada br. na rynku pojawiło się specjalne wydanie "Życia Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie" (Wydawnictwo Bauer), poświęcone gwiazdom i ich świątecznym opowieściom.
28.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 28 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 28 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
27.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 27 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 27 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
26.11.24, 12:53
| prasa » informacje
Andrzej Mleczko odchodzi z Polityki. Tygodnik: prawda jest nieco inna
25 listopada br., rysownik Andrzej Mleczko poinformował, że kończy współpracę z tygodnikiem „Polityka”. Redakcja tygodnika zareagowała oświadczeniem w którym podkreśliła, że poinformowała wcześniej rysownika o likwidacji jego stałej rubryki.
26.11.24, 07:30
| prasa » informacje | internet » informacje
To nie takie proste. Nowy format Gazeta.pl
We wtorek, 26 listopada br. na Gazeta.pl zadebiutuje wideopodcast „To nie takie proste” prowadzony przez Grzegorza Sroczyńskiego. Jego gośćmi będą publicyści, aktywiści, pisarze, politycy czy historycy.
26.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 26 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 26 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
25.11.24, 16:45
| prasa » informacje
Grupa PMPG Polskie Media w III kw. 2024 r. z ujemnym wynikiem netto
Holding mediowy PMPG Polskie Media opublikował wyniki za III kw. 2024 r. W analizowanym okresie Grupa osiągnęła 24,3 mln PLN przychodów ze sprzedaży oraz odnotowała ujemny wynik EBITDA i wynik netto, które wyniosły kolejno -4,2 mln oraz -5,0 mln PLN.
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 02.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 25.12.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.