15.06.11, 18:14
I edycja Konkursu dla dziennikarzy Słowa dla Innowacji zakończona
14 czerwca br. w Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny – odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom I edycji Konkursu dla dziennikarzy „Słowa dla Innowacji”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
14 czerwca br. w Skwerze – filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny – odbyło się uroczyste wręczenie nagród laureatom I edycji Konkursu dla dziennikarzy „Słowa dla Innowacji”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Podczas Gali konkursowej obecny był m.in. Sekretarz Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Mieczysław Kasprzak, reprezentujący Wicepremiera i Ministra Gospodarki Waldemara Pawlaka, który objął honorowy patronat nad Konkursem, oraz Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Bożena Lublińska-Kasprzak. Uroczystość uświetnił swoim wykładem prof. Radosław Pawelec z Uniwersytetu Warszawskiego.
Nagrodę Główną w Konkursie otrzymał Adam Grzeszak z tygodnika Polityka za artykuł „Biointeres”. Dodatkowo wyróżnieni zostali: Danuta Majka z Gazety Wyborczej w Lublinie za artykuł „Samoloty przyszłości”, Józef Wycisk z Radia Katowice za audycję „Innowacyjność”, oraz Artur Włodarski z Gazety Wyborczej za artykuł „Anatomia szwedzkiego cudu”. Przyznano także Nagrodę Specjalną Prezesa PARP. Otrzymał ją Paweł Blajer z TVN CNBC za popularyzację idei innowacyjności w polskiej gospodarce i rzetelne informowanie przedsiębiorców oraz osoby planujące rozpoczęcie własnego biznesu o praktycznych aspektach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce.
Konkurs „Słowa dla Innowacji” to pierwszy projekt, który angażuje dziennikarzy i publicystów piszących o innowacjach w dziedzinach takich jak nauka, technologia, przemysł czy ekonomia. Jego celem, oprócz promowania postaw i działań proinnowacyjnych podejmowanych przez instytucje, organizacje i przedsiębiorców, jest uhonorowanie najlepszych dziennikarzy, którzy swoją aktywność publicystyczną poświęcają niełatwym w opisie zagadnieniom innowacyjności. Organizator Konkursu liczy również na to, że dzięki niemu tematyka innowacyjności będzie silniej obecna w mediach branżowych i specjalistycznych, zaś dziennikarzom piszącym o ciekawych zmianach, produktach czy usługach łatwiej będzie przebić się w swoich redakcjach na czołówki wydań.
Pierwsza edycja Konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem środowiska dziennikarskiego. Nadesłano ponad osiemdziesiąt prac z całej Polski. Większość z nich to materiały prasowe publikowane w dziennikach i prasie branżowej. Wśród prac znalazły się również teksty z mediów internetowych, oraz reportaże telewizyjne i audycje radiowe.
W pracach jury Konkursu brali udział: Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Bożena Lublińska-Kasprzak, dr Anna Jupowicz-Ginalska z Zakładu Public Relations i Marketingu Medialnego Uniwersytetu Warszawskiego, Elżbieta Wieteska, redaktor naczelna miesięczników Wiedza i Życie oraz Świat Nauki, Hubert Salik, kierownik serwisów gospodarczych w dzienniku Rzeczpospolita, prof. UW Radosław Pawelec z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Wojciech Szeląg z TV Polsat Biznes, oraz Dariusz Wojtaszek, reprezentujący PARP.
Konkurs „Słowa dla Innowacji” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Komentarze