15.03.11, 22:29

Ponad połowa internautów korzysta z telewizji internetowej

95% internautów zetknęło się z serwisami wideo – wynika z raportu "Audio i wideo w sieci, styczeń 2011" zrealizowanego przez Gemius S.A. przy współpracy partnerskiej z Grupą Onet.pl.

95 proc. internautów zetknęło się z serwisami wideo – wynika z raportu "Audio i wideo w sieci, styczeń 2011" zrealizowanego przez Gemius S.A. przy współpracy partnerskiej z Grupą Onet.pl. Coraz większą popularność zdobywa także telewizja internetowa. Korzystanie z niej zadeklarowało aż 53% respondentów.

Celem badania było dostarczenie wiedzy o zachowaniach i opiniach internautów dotyczących serwisów/usług audio i wideo w internecie. W badaniu uwzględniono takie serwisy/usługi audio i wideo online jak: telewizja internetowa (np. tvn24.pl, onet.tv, tvp.pl, ipla.pl lub inne),  telewizja p2p (telewizja oglądana przy użyciu aplikacji takich jak Sopcast, TVU Player, TV Ants lub innych), serwisy wideo (np. youtube.com, wrzuta.pl lub inne), Video on Demand (np. iplex.pl, vod.onet.pl lub inne).

Większość użytkowników korzysta z serwisów wideo, jednak, jak wynika z gemiusReport,  53% badanych używa także telewizji internetowej. Znacznie mniejszy odsetek miał styczność z VOD, czyli "wideo na żądanie". 2/3 badanych nie korzystało z Video on Demand. Najmniejszą popularnością cieszy się telewizja peer-to-peer.

Respondenci, jako główne powody korzystania z VOD wskazują: darmowy dostęp, wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz różnorodność dostępnych programów, filmów i seriali. Co więcej, serwisy wideo w porównaniu z telewizją internetową są dla oglądających łatwiej dostępne. Przyciągają także nieintruzywnymi reklamami i większą atrakcyjnością. Z kolei telewizja internetowa wzbudza większe zaufanie respondentów.

Internetowym widzem niemal w podobnym stopniu można nazwać kobietę i mężczyznę. Respondenci obu płci deklarują korzystanie z serwisów oferujących treści multimedialne online – mężczyźni nieco częściej wolą oglądać serwisy wideo, a kobiety VOD.

GemiusReport wskazuje także przybliżony wiek oglądających audio i wideo w sieci. Najmniejszą styczność z "wideo na żądanie" miały osoby powyżej 34 roku życia. 72% badanych z tej grupy wiekowej nigdy nie miała styczności z VOD. Najmłodsi badani (grupa wiekowa 15-19 lat) dużo częściej deklarowali korzystanie z kanałów audio/wideo niż starsi respondenci, z wyjątkiem telewizji internetowej, której w podobnym stopniu używają osoby w różnym wieku.

Najczęściej oglądane treści w serwisach wideo dotyczą muzyki (74%) i rozrywki/humoru (72%). Ich popularność jednak istotnie spadła w porównaniu ze styczniem 2010 r. W ciągu ostatniego roku znacznie wzrosła natomiast popularność treści edukacyjnych (35%), treści dotyczących stylu życia (31%) oraz materiałów o polityce. Po te ostatnie sięga 23% internautów.

Podobny odsetek internautów wybiera materiały erotyczne. Ich oglądalność w serwisach wideo zmalała jednak z 30% do 24% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Najmniejszym zainteresowaniem wśród widzów telewizji internetowej cieszą się programy religijne, dla dzieci i o życiu gwiazd.

Większość internautów nie jest gotowa płacić za interesujące ich materiały i brak reklam w internetowych środkach przekazu treści audio i wideo. Największą zgodę na opłaty wyrazili użytkownicy VOD (37%), najmniejszą – osoby korzystające z serwisów wideo (13%).

"Jakie trendy przewidujemy? Z gemiusReport wynika, że zarówno użytkownicy serwisów wideo, telewizji internetowej, jak i wypożyczalni wideo online zapowiadają zwiększenie intensywności wykorzystania tych kanałów w przyszłości. Takie deklaracje internautów w odniesieniu do telewizji internetowej i Video on Demand pozwalają przypuszczać, że korzystanie z tych mediów będzie rosnąć wraz z czasem" – mówi Aleksander Szafaryn, Brand Manager badania gemiusStream w Gemius SA.

Komentarze

Powiązane

14.09.23, 14:11
| radio » informacje | internet » informacje
Blaski i cienie. Anna Gacek z nowym podcastem w Audiotece
Po audycji „Sweet Teens”, Anna Gacek powraca na łamy Audioteki z nowym podcastem. W premierowym projekcie będzie przybliżać słuchaczom autobiografie osób z pierwszych stron gazet. Każdy odcinek to jedna książka, jeden życiorys, jedna dobrze opowiedziana historia.
13.09.23, 19:00
| internet » informacje
Co drugi nastolatek czerpie wiedzę o finansach z TikToka i YouTube’a
Wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Santander Bank Polska pokazują, że nastolatkowie nisko oceniają swoją wiedzę na temat finansów.
12.09.23, 21:15
| internet » informacje
Onet Rano Finansowo powered by BI. Mikołaj Kunica i Marcin Lis gospodarzami nowego formatu Onetu i Business Insider Polska
W ofercie platformy Onet znajdzie się program „Onet Rano Finansowo powered by BI”. To propozycja programowa w ramach formatu „Onet Rano”. Odcinki programu, który przygotowuje redakcja Business Insider Polska, będą emitowane w każdą środę o godz. 10.00.
12.09.23, 12:07
| internet » informacje
Nowa odsłona strony głównej serwisu Medonet.pl
Z początkiem września 2023 r. na stronie głównej Medonet.pl wprowadzono nowy wygląd, który oprócz bardziej przejrzystej nawigacji, oferuje lepszą ekspozycję personalizowanych treści dla użytkowników i reklamodawców.
12.09.23, 06:00
| internet » ludzie
Krzysztof Majak nowym zastępcą redaktora naczelnego Onetu
Krzysztof Majak zostanie zastępcą redaktora naczelnego Onetu, a Piotr Markiewicz będzie nowym szefem strony głównej
06.09.23, 17:45
| internet » informacje
Interia na 48. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
Interia, jako jedyny portal horyzontalny w Polsce, objęła patronatem 48. edycję Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Interia uruchomi festiwalowe studio, gdzie eksperci filmowi i reporterzy będą relacjonować wydarzenia festiwalowe i rozmawiać z laureatami nagród.
06.09.23, 10:16
| internet » informacje
Money.pl uruchomił licznik obietnic wyborczych
Money.pl podsumował obietnice komitetów wyborczych, a Forum Obywatelskiego Rozwoju obliczyło ich koszty. Portal udostępnił na stronie licznik, który sumuje te koszty.
06.09.23, 07:00
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Diginomia – świat cyfrowego biznesu. Agnieszka Mosór rusza z cyklem programów o sztucznej inteligencji i cyfrowej rewolucji w biznesie
Agnieszka Mosór, wieloletnia reporterka i gospodyni „Wydarzeń” w Polsacie, wraca do mediów. Po roku przerwy, dziennikarka rusza z własnym kanałem na YouTube „Diginomia – świat cyfrowego biznesu”.
05.09.23, 15:00
| internet » ludzie
Łukasz Szymak dołącza do Zarządu MZN Property SA oraz Grupy Morizon-Gratka
Z początkiem 2024 r. Łukasz Szymak obejmie funkcję CEO MZN Property SA oraz CEO Grupy Morizon-Gratka, a dotychczas pełniący te obowiązki Jarosław Święcicki przejdzie do rady nadzorczej MZN Property SA. W okresie przejściowym od 1 września br. Szymak będzie pełnił funkcję COO (dyrektora operacyjnego) obu spółek.
05.09.23, 10:01
| internet » informacje
Stan wyjątkowy na wybory. Będą dwie premiery tygodniowo
Od 5 września br. „Stan Wyjątkowy” będzie emitowany dwa razy w tygodniu. Premiery będą się odbywać na stronie głównej Onetu we wtorki o godz. 19:00, w soboty o godz. 20:00 i będą dostępne dla wszystkich użytkowników. Podcast będzie dostępny również w aplikacji Onet Audio.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Animator Kultury w obszarze czytelnictwa

Biblioteka publiczna w Dzielnicy Bemowo m.st.Warszawy | Warszawa

Przejdź do oferty

Specjalista/specjalistka ds. marketingu

Muzeum Getta Warszawskiego | Warszawa

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji

Muzeum Sztuki w Łodzi | Łódź

Przejdź do oferty
Konkursy
do 20.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 14.10.23

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.