13.03.11, 14:47

TVP dostaje coraz mniej z abonamentu

W ubiegłym roku nadawca publiczny otrzymał 221,5 mln zł, a wydał 1,62 mld zł.

TVP otrzymała w 2010 r. z abonamentu 221,5 mln zł., a na realizację misji wydała 1,62 mld zł - wynika z rocznego sprawozdania z wykorzystywania wpływów abonamentowych, które przedstawiła telewizja publiczna. Przychody z reklamy i sponsoringu wyniosły 1,2 mld zł.

Raport wskazuje, że 221,5 mln zł z abonamentu w 2010 r. to około 80 milionów mniej niż w roku poprzednim, 200 milionów mniej niż dwa lata wcześniej oraz blisko 300 milionów mniej niż rzeczywiste wpływy abonamentowe w latach 2002-2007. Także roczne dotacje publiczne w 2010 r. były najniższe w historii spółki - od jej utworzenia w 1994 r. Telewizja rekompensowała te ubytki przez wzrost przychodów komercyjnych.

W sprawozdaniu szczegółowo wyliczono, ile pieniędzy przeznaczyła TVP na poszczególne programy tzw. misyjne. Np. spektakle teatralne kosztowały w 2010 r. 7,7 mln zł, magazyny kulturalne, audycje (w tym filmy) o kulturze i sztuce - 40,7 mln zł, filmy dokumentalne - 24,2 mln zł, magazyny dla rolników - 6,1 mln zł, audycje dla dzieci i młodzieży - 22,3 mln zł, audycje edukacyjne i popularno-naukowe - 31,9 mln zł, audycje religijne, np. transmisje mszy i uroczystości religijnych - 16,1 mln zł.

Działalność 16 oddziałów terenowych TVP kosztowała 374 mln zł, programu satelitarnego TV Polonia - 23,4 mln zł, TVP Kultura - 13,6 mln zł, TVP Historia - 4,4 mln zł, TVP HD - 6,9 mln zł, TVP Seriale - 0,6 mln zł, TV Białoruś - 23,3 mln zł.

Najwięcej czasu antenowego w TVP1 zajęła w 2010 r. fabuła - 43,7 proc., na drugim miejscu była reklama - 18,1 proc., dalej publicystyka - 9,9 proc., informacja - 6,6 proc., sport - 5,1 proc., rozrywka - 4,6 proc., dokument 4,2 proc. W TVP2 najwięcej czasu poświęcono na fabułę - 42 proc., reklamę - 16,4 proc., rozrywkę - 13 proc., dokument - 7 proc., popularyzację wiedzy - 6,9 proc., publicystykę - 4,4 proc. W TVP Info informacja zajęła 42,2 proc. czasu, publicystyka - 22,3 proc., reklama - 12 proc., dokument 9,6 proc.

Obecny p.o. prezesa TVP Juliusz Braun zwrócił uwagę, że zarejestrowane odbiorniki RTV ma jedynie około połowa z prawie 14 milionów istniejących w Polsce gospodarstw domowych. Jednocześnie spośród zarejestrowanych odbiorców indywidualnych w 2010 roku abonamentu rtv nie płaciło 63 proc. Jeszcze gorzej jest z opłacaniem abonamentu przez firmy - na ponad 166 tys. firm i instytucji posiadających odbiorniki radiowe i/lub telewizyjne abonamentu nie opłaca aż 95 proc.

Komentarze

Powiązane

18.02.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Finał VI edycji The Voice Senior z dużą widownią. TVP wygrała w weekend
Grupa TVP z udziałem 21,1 proc. pokonała w weekend konkurencyjne grupy nadawców. Stało się tak za sprawą, m.in. programów rozrywkowych jak finał VI edycji „The Voice Senior” czy Wielki Finał Polskich Kwalifikacji do 69. Konkursu Piosenki Eurowizji.
15.02.25, 22:39
| TV / VOD » informacje
Za pięć dwunasta. Rozszerzony serwis w TVP INFO
Od poniedziałku, 17 lutego br. na antenie TVP Info emitowany będzie nowy program „Za pięć dwunasta” będzie emitowany od poniedziałku do piątku o godz. 11:55.
14.02.25, 23:56
| TV / VOD » informacje
Randka w ciemno. Super Polsat sięga po popularny przed laty format
Po dwudziestu latach przerwy wraca show „Randka w ciemno”, tym razem na ekrany Super Polsatu.
14.02.25, 20:30
| TV / VOD » informacje
Marta Piekarska (TVP) z kolejną kadencję w Komitecie Sterującym Konkursu Eurowizja Junior
Marta Piekarska z Telewizji Polskiej została wybrana na kolejną kadencję w Komitecie Sterującym Konkursu Eurowizja Junior (JESC Steering Group).
14.02.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | kultura » film
Gala Orłów wraca na antenę Telewizji Polskiej
Dwie dokumentalne koprodukcje TVP znalazły się wśród filmów nominowanych w 27. edycji Polskich Nagród Filmowych Orły: „8. Dzień Chamsinu” w reż.Zviki Gregory Portnoya oraz „Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa” w reż. Elizy Kubarskiej. Telewizja Polska po ośmiu latach wraca do roli oficjalnego nadawcy i partnera telewizyjnego Orłów. 
14.02.25, 07:48
| TV / VOD » informacje
Wybrane filmy dystrybuowane przez Stowarzyszenie Nowe Horyzonty w ofercie platformy AVIOS
Kino ambitne i niepokorne doceniane przez krytyków i festiwalową publiczność na całym świecie trafiło do oferty ogólnopolskiej platformy IPTV AVIOS wrocławskiej spółki KORBANK. To efekt współpracy ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty z Warszawy.
14.02.25, 06:00
| TV / VOD » informacje
CANAL+ kontroluje transmisje sportowe w pubach i restauracjach. Wykryto liczne nieprawidłowości
CANAL+ z początkiem roku rozpoczął kontrole w pubach i restauracjach na terenie całego kraju. Uprawnieni kontrolerzy sprawdzają, czy transmitowane w tych miejscach wydarzenia sportowe dostępne na antenach CANAL+ są odtwarzane zgodnie z obowiązującym prawem, tj. z posiadaniem odpowiedniej licencji uprawniającej do publicznego odtwarzania.
13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy