17.02.11, 23:40

Raport: Ile wart jest serwis www i domena w Twoim portfelu?

Firmowy serwis www i domena mogą okazać się źródłem konkretnych przychodów - piszą w specjalnym raporcie dla MediaFM.net Małgorzata Nieciecka (New Media & Marketing Expert, Business Partner Xevin-Consulting) oraz Juliusz Fiedler (Konsultant ds. statystyki i autor Fan Page Xevin-Investments Sp. z o.o.).

Firmowy serwis www i domena mogą okazać się źródłem konkretnych przychodów. W Stanach Zjednoczonych o adresach www mówi się, że to internetowe nieruchomości, a rynek Domaining’u rośnie bardzo szybko. Z rankingu opublikowanego przez dnjournal.com dowiadujemy się, że na koniec ubiegłego roku 10 najdroższych domen na świecie wartych było ponad 73 mln dolarów. Zgodnie z dostępnymi szacunkami polski rynek domen wyceniany jest na ok. 100-120 mln złotych i wartość ta rośnie dynamicznie wraz ze świadomością ich marketingowego znaczenia. W chwili gdy piszę artykuł na Allegro oferowany jest adres Cebit.pl za 2 mln złotych. Zanim więc „wyrzuci się na śmietnik” projekt internetowy po zakończonej akcji promocyjnej lub rebrandingu, należy się zastanowić nad wyceną serwisu i domeny.

Pierwsze rodzime adresy internetowe zarejestrowano w 1991 roku. Wraz ze wzrostem znaczenia Internetu w Polsce rośnie wartość domen i serwisów www, a liczby, które pojawiają się w kontekście zakupu i sprzedaży są coraz bardziej spektakularne. W 2010 roku przybyło ponad 364 tysiące adresów z rodzimym rozszerzeniem ”.pl”. W ostatnim kwartale 2010 roku średnia dzienna liczba nowych rejestracji wynosiła 2963. Ponad połowa (56%) nowych domen w ostatnim kwartale minionego roku zarejestrowały osoby prywatne co odzwierciedla rosnącą świadomość korzyści związanych z posiadaniem adresu www. Liczba odnowionych nazw z końcówką .pl wzrasta nieznacznie i wyniosła w ostatnim kwartale 57,65%. Niska odnawialność domen w Polsce była i ciągle jest zmartwieniem NASK.

Liczby mówią same za siebie. W październiku 2009 roku firma QuinStreet zapłaciła 16 milionów dolarów za domenę insure.com. We wrześniu 2010 roku Facebook kupił domenę fb.com od American Farm Bureau za 8,5 mln dolarów. Jak kształtują się te ceny na bieżąco możemy śledzić np. dzięki sedo.com, które profesjonalnie zajmuje się transferem domen i w ubiegłym roku odpowiadało za sprzedaż pierwszego w rankingu od lat adresu jakim jest sex.com. Choć w Polsce z uwagi na wielkość rynku Domaining nie jest tak popularny mamy rodzime, głośne przykłady transakcji, jak choćby sprzedaną przez agencję reklamową Orange należącą do Migut Media S.A. za 150 tys. euro (w tamtym czasie ok. 500 tys. złotych) domenę Orange.pl, kupiony za 250 tys. złotych Plus.pl czy „sport.pl”, który kosztował Agorę 200 tys. złotych. W lutym 2010 roku OPONEO.PL S.A. złożyła ofertę nabycia 100% udziałów spółki Favonia Polska Sp. z o.o. posiadającej prawa do: opony.pl i ogumienie.com oraz aktywa niezbędne do prowadzenia działalności e-commerce. Oferta została przyjęta przez stronę sprzedającą – Favonia Trading Ltd. Transakcja warta była 13.2 mln PLN, a sama domena opony.pl została wyceniona w ramach transakcji na 960 tysięcy złotych. Choć adres www to najłatwiejszy do spieniężenia element wycenić można również wartość brandu, widownię (użytkowników), pozycję w wynikach Google, technologię i kontent każdego typu, do którego właściciel posiada prawo odsprzedaży.

Istotne elementy wpływające na wycenę domeny i serwisu www według metodologii przyjętej przez Xevin-Consulting:
•    Marketing: Wskaźnik unikalności, rozpoznawalność i ilość cytowań. Udział w rynku. Nie bez znaczenia jest to z jaką widownią związana jest dana domena, jaką ma grupę użytkowników i jaką oni generują konwersję. Ocenę marketingową dopełnia wskaźnik wyszukiwania domeny i jej pozycjonowanie – SEO. W Polsce więcej warte są domeny polskojęzyczne, krótkie, odzwierciedlające konkretne „klucze”: np. kobiety.pl, opony.pl lub takie, które są silnie rozpoznawalne jak Allgro.pl
•    Sprzedaż: Podobnie jak w przypadku nieruchomości dokonuje się analizy porównawczej ofert sprzedaży z ostatniego roku. W szczególnych przypadkach do oceny wartości mogą zostać wykorzystane elementy wywiadu. Do właścicieli adekwatnych domen kieruje się niezależne zapytania dotyczące możliwości wykupu domen. Uśrednione oferty cenowe stanowić będą odniesienie do wyceny. Można również wystawić domenę na aukcję, którą jednak wcześniej należy dobrze przygotować.
•    Potencjał reklamowy: Widownię serwisu łatwo da się przeliczyć na konkretny potencjał reklamowy, a najważniejszym czynnikiem będzie ilość klików (aktywność użytkowników i konwersja). Wartość podnoszą użytkownicy z tzw. grupy ekonomicznej, ale nie tylko. Cenione są lojalne, aktywne grupy reprezentacyjne dla wybranego segmentu, np.: młode kobiety, matki małych dzieci, właściciele włoskich samochodów, posiadacze konsol do gry itp. W takich przypadkach poza wielkością i jakością widowni analizuje się również jej dynamikę w czasie i tendencje dotyczące przyrostu użytkowników. Sugerując się cennikami reklamowymi portali i sieci reklamowych pamiętajmy, że otrzymamy około 30% podawanych wartości za odsłony i kliki. Same sieci reklamowe negocjując z kluczowymi klientami posługują się rabatami nawet do 70% wartości podawanej jako wyjściowa.
•    Poza wolumenem widowni można policzyć wartość konkretnego użytkownika. W rzeczywistości tak ogromnie konkurencyjnej jak Internet cenne jest zatrzymanie uwagi widza, dlatego w statystykach dzieli się wskaźniki ze względu na czas jaki użytkownicy spędzają w serwisach oraz wskazując procent powracających UU (Unical Users). Jeżeli wartość odbiorcy nie przekłada się indywidualnie na konkretną sprzedaż to szacuje się ją w Polsce od kilku groszy do mniej więcej kilkunastu złotych. W tym przypadku ma znaczenie lojalność oraz zaangażowanie grupy,  jej reprezentatywność, ilość danych jaką gromadzi i dysponuje serwis. Właściciele witryn społecznościowych przyznają, że ważnym źródłem przychodów są projekty analityczne i badacze, które wykonują w oparciu o dane pochodzące od użytkowników co nie jest jednoznaczne z ich udostępnieniem. W związku z tym, ale nie tylko z tego powodu warto zapewnić odbiorcom w serwisie możliwość komunikacji w jego obrębie. Bezpośrednio przełoży się to na czas w nim spędzany, aktywność i ilość informacji jaką będzie dysponował właściciel.
•    Technologia: Wartość serwisu skutecznie podnoszą rozwiązania informatyczne, które są zgodne ze standardami stosowanymi w chwili wyceny. Analitycy oceniając biorą pod uwagę możliwość adaptacji zastosowanych w serwisie mechanizmów i ich skalowalność, tzn. możliwość dalszego rozwoju i wprowadzania modyfikacji. Wartościujące elementy to: system CMS zgodny z obowiązującymi standardami, aplikacje usprawniające komunikację w obrębie projektu oraz skrypty integrujące serwis z innymi projektami (np. Facebookiem, Google, Gadu-Gadu itp.) oraz podnoszące wartość funkcjonalną (lokalizatory, e-commerce, CMS, systemy dystrybucji reklamy, kanały RSS, personalizacja itp.). Wartościowe są rozwiązania innowacyjne i odpowiadające trendom, ale każda technologia ma swoją cenę.
•    Wartość kontentu: W chwili obecnej wartość unikalnego kontentu: materiały informacyjne, graficzne, multimedialne oraz funkcjonalne, które znajdują się w serwisie zgodnie z prawami autorskimi również podlegają wycenie. Często wartość kontentu przewyższa wycenę technologicznej warstwy projektu, o ile właściciel serwisu posiada prawa autorskie bądź uprawniające do odsprzedaży. Oferty za stworzenie artykułu (około 5000 znaków) na giełdach internetowych kształtują się w granicach od 200 do 500 zł, a serwisy odsprzedają je drożej. Właściciele mniammniam.pl przyznali na jednej z konferencji, że odsprzedaż kontentu jest jednym z najważniejszych źródeł przychodów tego serwisu.
•    SEO i Google Page Rank: Najdynamiczniej ze wszystkich wydatków na reklamę rosną budżety przeznaczone na pozycjonowanie linków do stron w wynikach wyszukiwarek. Ciągle najbardziej popularną stroną startową jest Google.  Im wyższa konkurencja tym więcej kosztuje osiągnięcie właściwej pozycji. Bez względu na inne czynniki takie jak komercyjna wartość domeny czy widowni można sprzedać serwis dla samej jego pozycji w wynikach wyszukiwania. Tym bardziej warto zastosować się do zasad SEO przy jego tworzeniu, lub w momencie decyzji o odsprzedaży. Page Rank to najważniejszy wskaźnik według którego Google wartościuje wyszukiwane strony. Czym wyższy Page Rank tym wyższa wartość witryny (wiarygodność), a co za tym idzie jej naturalna pozycja w wynikach wyszukiwania. Na wartość SEO wpływa również pozytywnie ilość stron serwisu, które zostały zindeksowane przez Google i ilość odnośników do serwisu (linków) w Internecie.

Już na etapie planowania inwestycji związanej z tworzeniem serwisu www warto brać pod uwagę możliwość jego dalszej odsprzedaży. Szczególnie jeśli jest to witryna tworzona na potrzeby akcji promocyjnej i jej żywot obliczony jest na konkretny okres czasu, co obecnie jest bardzo popularne. Powstają serwisy dla linii odzieżowych, nowych kolekcji biżuterii, farb do wnętrz czy związane z wydarzeniami. Jak podaje NASK, tylko trochę ponad 50% domen jest odnawiane po roku przez właścicieli. Serwisy są tworzone i promowane, często przy wykorzystaniu konwersji pomiędzy różnymi mediami. Gromadzą niebagatelne bazy danych. W case study akcji Cropp z ubiegłego roku, czytamy, że jej efektem była rejestracja 160 000 subskrybentów. Powstała w wyniku akcji baza danych jest elementem bardzo wartościowym i sama w sobie mogłaby stanowić element odsprzedaży, o ile regulamin rejestracji daje taką możliwość.

Już na etapie doboru domeny możemy skorzystać z dostępnych w symbolicznych cenach lub zupełnie bezpłatnych narzędzi, które pozwalają szacować potencjał domeny. Jednym z nich jest Testowanie domen (DNT – Domain Name Tasting), która pozwala testowo zarejestrować domenę na dwa tygodnie. Testowanie daje możliwość oceny potencjału domeny pod kątem ruchu. Poprzez skierowanie domeny na stronę parkingową, można zebrać wiarygodne statystyki ruchu i oszacować zarobki domeny na najbliższy rok; pozwala to na podjęcie decyzji o ewentualnej rejestracji domeny. Dzięki tej usłudze można szybko sprawdzić wiele domen naraz , co jest pomocne gdy zastanawiamy się np. nad pisownią domeny. Znalezione dzięki temu wartościowe domeny można zarejestrować i zarabiać na ich parkowaniu lub też wystawić na sprzedaż. Usługa DNT umożliwia osobom o niewielkim kapitale zaistnienie na rynku domen. Niezastąpione są również narzędzia statystyczne takie jak: DoubleClick Ad Planner, Google Analytics czy narzędzie propozycji słów kluczowych. Pozwalają one oszacować możliwości serwisu również w odniesieniu do konkurencji.

Ile są warci giganci z grupy Social Media? TechCrunch Europe, najpopularniejszy polski serwis społecznościowy - nk.pl  - wycenił w 2010 roku na 130 mln euro i wycena ta spadła o 10 mln. w stosunku do 2009 roku ze względu na dynamiczny rozwój Facebooka w Polsce. Do największych przejęć w polskiej sieci należą do tej pory zakupy koncernu Naspers: w 2007 roku firma kupiła za 150 mln USD Gadu-Gadu, a w 2008 roku - za 1,5 mld dol. Allegro.pl.  Dla porównania rynkowa kapitalizacja Google’a (2004 r.) wyniosła 1,6 mld, eBay zebrał 30 mld dolarów, a Yahoo 18 mld dol.

TechCrunch Europe opracowując wyceny serwisów społecznościowych bierze pod uwagę: statystyki penetracji internetu w poszczególnych krajach, wysokość wydatków na reklamę on-line w przeliczeniu na jednego internautę (najbogatszymi rynkami są: Wielka Brytania, Australia, Dania i Stany Zjednoczone). Pod uwagę brany jest również wskaźnik opracowany na podstawie tych danych i opisujący wartość rynku społecznościowego w danym kraju. Uwzględnia się także wysokość transakcji kupna lub oficjalnych wycen serwisów: Facebook, LinkedIn, Bebo oraz wskaźniki dotyczące dynamiki rozwoju poszczególnych projektów. W Polsce mniejsze serwisy sprzedają się za kwoty rzędu od 100 tys. PLN do kilkunastu milionów. Np. w 2006 r. Onet kupił FKN.PL poświęcony telefonii komórkowej za kwotę rzędu 100 tys. W lutym 2010 roku OPONEO.PL S.A. kupiło spółki Favonia Polska Sp. z o.o. za kwotę 13.2 mln. Platforma zakupów grupowych Gruper.pl zaczęła działać w kwietniu 2010 roku. Założyciele zainwestowali około 1 mln. złotych i liczą na zyski na poziomie 16 mln zł już na początku 2011 roku. Jeśli przygotowujemy projekt do odsprzedaży warto wziąć pod uwagę, że wskaźniki dotyczące dynamiki rozwoju zawsze działają przy wycenie na korzyść. W związku z tym aktywność właścicieli w okresie przygotowywania danych do wyceny powinny być skoncentrowane na osiągnięciu maksymalnych, możliwych wzrostów w najważniejszych kategoriach.

Jednym ze sposobów planowania i wdrażania projektu obliczonego na zysk jest monetyzacja. To nic innego jak przypisanie celów serwisowi (sprzedaż, rejestracja użytkowników, pozostawienie danych kontaktowych, przesłanie zapytania ofertowego, pobranie materiałów promocyjnych, polecenie) i nadanie im konkretnych wartości w złotówkach. Wydaje się to skomplikowane tylko początkowo, a trudności wynikają z różnorodności modeli statystycznych oraz ukierunkowanych na mierzenie efektywności. Piszą o tym Jason Burby i Shane Atchison w swojej książce "Actionable Web Analytics" przekonując, że każda rozmowa o wydajności, gdy przechodzi ze współczynników dotyczących konwersji oraz statystyk i zyskuje konkretne wartości w gotówce staje się bardziej interesująca. Podana w ten sposób statystyka serwisu jest zdecydowanie najbardziej interesująca dla potencjalnych inwestorów.

Myśląc o wycenie projektu pamiętajmy, że omówione tu przypadki przejęć i sprzedaży w większości nie dotyczyły tylko domeny czy warstwy technologicznej. Facebook, Nasza-Klasa, Onet to duże przedsiębiorstwa przynoszące konkretne zyski. Potencjalni inwestorzy zwracają szczególną uwagę na zespół związany z danym projektem, znajomość branży i zaangażowanie jego członków. Najczęściej proponuje się właścicielowi stanowisko umożliwiające wpływ na zarządzanie projektem po przejęciu.

Uruchamiając kolejne projekty internetowe pamiętajmy zawsze o podstawowych zasadach podnoszących wartość takich jak marketing marki, wielkość widowni, afiliacja i integracja z innymi projektami. Może się okazać, że wyhodujemy perłę, która stanie się zalążkiem fortuny. Serwis, który traci swoją wartość dla właściciela może być istotny dla sieci SEO, portalu bądź sieci reklamowej. Pozwoli im zwiększyć szybko wolumen użytkowników lub zakres „merytorycznych kompetencji”. Sytuacja, w której wskaźniki dotyczące rynku internetowego w Polsce ciągle dynamicznie się zwiększają, a polscy użytkownicy okazują się być jednymi z najbardziej aktywnych w całej Europie sprzyja inwestycjom w tym zakresie.

Małgorzata Nieciecka

Małgorzata Nieciecka

New Media & Marketing Expert
Business Partner Xevin-Consulting
Ma kilkanaście lat doświadczenia w realizacji projektów innowacyjnych z wykorzystaniem nowych technologii komunikacji. Była managerem Webtel-Interactive przez 7 lat w grupie Communication One Inc, następnie dr. ds. wsparcia platformy e-marketing i e-commerce w Internet Group i dyrektorem ds. rozwoju komunikacji interaktywnej  w agencji marketingu zintegrowanego Peppermint. Obecnie od dwóch lat realizuje indywidualnie projekty strategiczne, marketingowe i badawcze, odpowiada min. za wsparcie dla projektów typu startup starających się o finansowanie oraz na etapie inwestycji , inkubacji i rozwoju przedsiębiorstwa.

Juliusz Fiedler
Konsultant ds. statystyki i autor Fan Page Xevin-Investments Sp. z o.o.
Fiedler jest absolwentem wydziału matematycznego na Uniwerytecie Warszawskim i entuzjastą innowacyjnych projektów wykorzystujących Internet.

Najdroższe polskie transakcje dotyczące sprzedaży domen www, których wartości zostały upublicznione (Źródło: http://cenydomen.pl/all):

LP Domena Cena Data sprzedaży Gdzie
1 opony.pl 960 000,00 PLN 26.02.2010 bezpośrednio
2 urlopy.pl 400 000,00 PLN 10.07.2008 bezpośrednio
3 kino.pl 150 000,00 PLN 16.02.2009 bezpośrednio
4 samochod.pl 146 000,00 PLN 28.10.2010 bezpośrednio
5 lekarze.pl 135 000,00 PLN 25.09.2009 MeetDomainers
6 magazyny.pl 132 000,00 PLN 16.08.2010 Sedo
7 domain.pl 97 313,00 PLN 20.06.2008 Domainer Meeting
8 work.pl 95 000,00 PLN 01.06.2007 Sedo
9 material.pl 80 000,00 PLN 22.07.2010 GieldaDomen.pl
10 deser.pl 73 792,00 PLN 30.06.2008 Sedo
11 ss.pl 72 105,00 PLN 25.09.2008 Sedo
12 baza.pl 72 000,00 PLN 30.04.2009 bezpośrednio
13 adwokaci.pl 70 000,00 PLN 04.10.2008 MeetDomainers
14 historia.pl 61 000,00 PLN 24.02.2009 bezpośrednio
15 telefony.pl 59 600,00 PLN 20.04.2009 Sedo
16 lekarze.pl 52 188,00 PLN 17.11.2008 Sedo
17 meble.pl 50 000,00 PLN 01.10.2003 bezpośrednio
18 oczyszczalnie.pl 50 000,00 PLN 28.09.2009 bezpośrednio
19 wedkarski.pl 50 000,00 PLN 25.10.2010 bezpośrednio
20 militaria.eu 47 019,00 PLN 18.07.2007 Sedo

Highest reported 2010 domain sales in all extensions through Jan 2, 2011
Euro to Dollar conversion (€ to $) based on
rates in effect when sales were reported by DN

  Domain Sold For Where Sold Date*
1. Sex.com $13,000,000 Sedo 11/17/10
2. Slots.com $5,500,000 Moniker/SnapNames 2006-02-10
3. Dating.com $1,750,000 Moniker/SnapNames 6/16/10
DOMAINfest FTL
4. Photo.com $1,250,000 Moniker/SnapNames 2005-05-10
5. Flying.com $1,100,000 Pvt Sale 2004-07-10
6. Zip.com $1,058,830 Moniker/SnapNames/ 10/27/10
DOMAINfest Europe
7. Poker.org $1,000,000 Sedo 2/23/10
8. Credit.fr €587,500 =$851,875 Sedo 2001-12-10
9. Guns.com $800,000 Moniker/SnapNames 2003-10-10
10. Ringtones.com $750,000 Sedo 12/15/10

Wartość serwisów według Speedtest

1 google.com 22 078 421 391,00 PLN
2 facebook.com 18 698 375 226,00 PLN
3 froogle.com 13 264 641 030,00 PLN
4 yahoo.com 9 907 756 365,00 PLN
5 youtube.com 9 700 551 957,00 PLN
6 egroups.com 7 439 467 305,00 PLN
7 yahoo.fr 7 403 715 903,00 PLN
8 froogle.de 7 048 027 026,90 PLN
9 live.com 5 274 296 409,00 PLN
10 wikipedia.org 5 201 640 309,00 PLN
11 WIKIPEDIA.COM 5 201 640 309,00 PLN
12 baidu.com 3 919 971 405,00 PLN
13 blogspot.com 3 580 044 645,00 PLN
14 blogger.com 3 551 212 857,00 PLN
15 twitter.com 3 374 474 025,00 PLN
16 msn.com 2 683 952 796,00 PLN
17 qq.com 2 143 645 158,00 PLN
18 wikipedia.de 2 073 430 151,40 PLN
19 amazon.com 1 808 715 909,00 PLN
20 wordpress.com 1 774 886 637,00 PLN

Narzędzia przydatne przy wycenie serwisu i domeny:
•    www.afterMarket.pl - Giełda domen internetowych
•    www.dropped.pl - Przechwytywanie domen wygasających
•    www.escrowDomen.pl - Bezpieczne transakcje kupna-sprzedaży domen internetowych
•    www.dropcatcher.de - Przechwytywanie wygasających domen niemieckich.
•    http://cenydomen.pl - Zestawienia sprzedaży domen w Polsce
•    http://www.speedtest.pl/wycena.html
•    http://www.webarbiter.com
•    http://directory.sootle.com/website-worth
•    http://bizinformation.org/pl
•    http://www.estibot.com
•    http://www.valuate.com
•    http://www.zgrzyt.com.pl/wycena.html
•    http://netraport.pl/wycena-strony.php
•    websiteoutlook.com
•    http://www-4u.pl/wycena-stron-internetowych.php
•    http://www.wycenawww.pl

Metodologie wycen
•    http://www.domainappraisal.org/
•    http://www.webmasterworld.com/forum25/614.htm
•    http://netraport.pl/jak-wyceniamy.php
•    http://www.speedtest.pl/ile_moze_byc_warta_strona_internetowa.html

Źródła:
•    http://danieldryzek.pl/2010/11/
•    http://sedo.com/uk/home/welcome/?tracked=&partnerid=&language=e
•    http://dnjournal.com/archive/domainsales/2010/2010-final-ytd-sales-charts.htm
•    http://www.domaining.com/topsales/ - lista 500 najdroższych domen (z dostępnych publicznie danych dotyczących transakcji); „Find out below the biggest public domain sales ever. We have tried to only list domains sales and not site or business sales where the domain was only part of the deal.”

 

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.