28.10.10, 21:21

Marcin Misztal: Od samego początku istnienia jesteśmy rentowną Spółką

Rozmowa z Marcinem Misztalem, Prezesem Zarządu TRO MEDIA S.A.

Rozmowa z Marcinem Misztalem, Prezesem Zarządu TRO MEDIA S.A.

Kuba Wajdzik: Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect. Jak oceniają Państwo pierwsze tygodnie na giełdzie? 
Marcin Misztal: Nasz debiut na NC został oceniony przez rynek jako udany. Ofertę TRO MEDIA SA docenili Inwestorzy, a wartość naszych akcji wzrosła od dnia debiutu o 25%. Ostatnie tygodnie to dla naszej spółki okres bardzo intensywnego rozwoju.

KW: Ostatni zakup spółki to serwis Kinomaniak.pl. Skąd decyzja o zakupie akurat tego serwisu?

MM: Ostatnio, czyli w ub. tygodniu przejęliśmy Nastek.pl (dawniej Nastolatek.pl) – czołowy serwis skierowany do nastolatków w Polsce, CSCenter.pl - jedną z czołowych w Polsce społeczności zrzeszających w głównej mierze graczy  kultowej Counter Strike. A dwa tygodnie temu Kinomaniak.pl - czwarty pod względem oglądalności polski portal filmowy. Każda decyzja o podjęciu przez nas nowej inwestycji poprzedzona jest analizą potencjału rozwojowego danego projektu, w tym przypadku portali. W najlepsze projekty inwestujemy swój kapitał, kompetencje i wiedzę.

KW: Rozumiem, że jest to jedna z serii akwizycji i będą następne. Czy w orbicie zainteresowań będą w szczególności serwisy rozrywkowe?
MM: Przyjęta przez nas strategia rozwoju zakłada inwestycje w portale internetowe w różnych kategoriach tematycznych oraz w firmy działające na rynku internetowym. Na ten cel jeszcze w tym roku planujemy wydać ok. 1,5 mln zł.

KW: W zasobach spółki jest ponad 70 domen internetowych. Czy będa one wykorzystywane do tworzenia serwisów i usług w sieci, czy raczej spółka  będzie chciała je sprzedać na rynku wtórnym?
MM: TRO MEDIA posiada atrakcyjne domeny internetowe, o wciąż rosnącej wartości rynkowej. Na ich bazie zamierzamy budować nowe serwisy, osadzone w różnej tematyce. Na dzień dzisiejszy nie planujemy sprzedaży domen na rynku wtórnym, trudno jednak wykluczyć, że w dalszej perspektywie to się nie zmieni.

KW: Zarządzają Państwo także powierzchnią reklamową w serwisach, które do Państwa nie należą. Czy ten segment będzie rozbudowywany?
MM: Nie. Jest to ta część działalności, której nie planujemy rozbudowywać w najbliższych miesiącach. Zarządzamy powierzchniami reklamowymi w mediach zewnętrznych wyłącznie w przypadkach kiedy nasza współpraca prowadzona jest w szerszym zakresie.

KW: W sieci coraz trudniej zarobić, spadają ceny reklam, rosną koszty kontentu i pozyskiwania użytkowników. Czy na internecie na którym opierają Państwo firmę, da się jeszcze zarabiać?
MM: Oczywiście. Wydatki na reklamę w Internecie mają stałą, wysoką tendencję wzrostu. Jak wynika z raportu opublikowanego pzrez IAB Polska w pierwszym półroczu tego roku na działania online polskie firmy wydały ponad 777 mln zł, to 18% więcej niż w adekwatnym okresie roku ubiegłego. Wszystko wskazuje też na to, że spowolnienie które nastąpiło w tej branży w wyniku ogólnego kryzysu, już za nami. TRO MEDIA wiąże swoje plany nie tylko z samym Internetem, ale z szeroko rozumianymi nowymi technologiami. Od samego początku istnienia jesteśmy rentowną Spółką.

KW: Czy brane są pod uwagę inne sposoby zarabiania na serwisach niż sama reklama?

MM: Rynek mediów elektronicznych stale się zmienia, a podmioty na nim działające muszą dostosowywać się do oczekiwań odbiorców. Już w chwili obecnej TRO MEDIA to nie tylko sprzedaż reklam w różnym modelu rozliczeń, ale także wsparcie i pośrednictwo sprzedaży. W przyszłości planujemy dywersyfikację przychodów m.in. o płatny dostęp do treści.

KW: Jakie plany ma spółka na najbliższe miesiące?

MM: W najbliższych planach mamy kolejne przejęcia, budowę nowych portali od początku oraz dynamiczny rozwój projektów, które w ostatnich tygodniach pojawiły się w portfolio firmy. Obecnie prowadzimy rozmowy z grupą ponad 30 projektów w sprawie ewentualnego przejęcia lub inwestycji.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
04.06.24, 07:30
| internet » informacje
Galą Gwiazd Plejady 2024 powraca w odświeżonej formule
Serwis Plejada.pl po trzech latach przerwy wraca do organizacji Gali Gwiazd Plejady. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się 18 czerwca br. w Warszawie. Poprzedza je plebiscyt, w którym internauci wybierają Gwiazdy Plejady w pięciu wyjątkowych i zupełnie nowych kategoriach.
30.05.24, 21:00
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Answear.com w I kw. 2024 r.: zwiększa swoje przychody i inwestuje mimo wymagającej sytuacji rynkowej
Answear.com podsumowuje I kw. 2024 r. Pomimo wymagającej sytuacji rynkowej, a także okresu inwestycji w rozwój marki PRM, spółka utrzymała dodatnie dynamiki wzrostu sprzedaży, a także przeprowadziła inwestycje związane z uruchomieniem dwóch concept store w Warszawie dla marki PRM oraz Answear.
29.05.24, 11:41
| internet » informacje
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków uruchamia platformę Znany Konserwator
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków oficjalnie uruchomił 27 maja br. platformę Znany Konserwator. To pierwsza baza danych, która ma połączyć wykwalifikowanych specjalistów z osobami potrzebującymi wsparcia przy remontach i konserwacji zabytków.
29.05.24, 07:30
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
WP wprowadza CEEId. To alternatywa w świecie bez cookies
WP wprowadza identyfikator CEEId, który umożliwia identyfikację użytkowników internetu pomiędzy różnymi domenami i urządzeniami. Identyfikator pozwala na skuteczne, spersonalizowane kampanie reklamowe, ich optymalizację i pomiar w ekosystemie pozbawionym plików cookies stron trzecich (ang.: third-party cookies).
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.