02.12.10, 22:45

Tomasz Właszczuk: Nie chcemy ścigać się z operatorami na stawki za połączenia

Rozmowa z Tomaszem Właszczukiem, Prezesem Zarządu InMobile i członkiem Zarządu CP Telekom.

Rozmowa z Tomaszem Właszczukiem, Prezesem Zarządu InMobile i członkiem Zarządu CP Telekom.

Kuba Wajdzik: 21 listopada br. na rynku zadebiutował nowy brand telefonii komórkowej. Czym FreeM różni się od innych na rynku i gdzie upatrują Państwo swój target?
Tomasz Właszczuk: Wyróżników FreeM'a jest kilka: darmowe surfowanie po serwisach społecznościowych, darmowe korzystanie z wielu komunikatorów w komórce czy przedłużanie ważności konta bez konieczności doładowań. FreeM kierowany jest do młodych ludzi, którzy są w stałej interakcji ze swoimi znajomymi i przyjaciółmi, którzy nie tylko chcą z nimi rozmawiać, ale czatować i dzielić się kontentem.

KW: Zupełną nowością w ofercie FreeM jest możliwość bezpłatnego korzystania z wybranych serwisów mobilnych w zamian za obejrzenie reklam na telefonie. Czy ta usługa ma być motorem napędzającym brand?
TW: Jednym z motorów. Ta usługa, mamy nadzieję, spowoduje upowszechnienie korzystania z mobilnego internetu przez dużą liczbę użytkowników, którzy dzisiaj nie wykorzystują tej możliwości w swoich telefonach z prostego powodu - bo to kosztuje. Szczególnie na rynku prepaidowym, gdzie użytkownik widzi bieżący spadek środków na koncie. Koszty wynikające z używania Internetu w  telefonie są też trochę nieprzewidywalne - płacimy za przesłane dane i nie mamy żadnego wpływu na wielkość, np. zdjęć czy filmów. W naszej sieci użytkownik nie musi się o to martwić - nie kosztuje go to ani grosza. Dodatkowo komunikaty promocyjne ukazujące się na ekranie użytkownika, zapewnią mu dostęp do najciekawszych ofert dobranych do jego stylu życia.

KW: W Oprócz możliwości korzystania z Facebook czy Twitter istniej możliwość korzystania z wybranych serwisów mobilnych. Z ilu obecnie abonenci FreeM mogą korzystać i czy oferta będzie się systematycznie zwiększać?
TW: Dzisiaj to Facebook, Twitter, Foursquare, Wikipedia, Filmweb, Eurosport  Nokaut i Ściąga plus multikomunikator Nimbuzz. Paleta będzie się zwiększała, częściowo będą to niespodzianki, o niektóre serwisy zapytamy samych użytkowników. Warunkiem jest dobrze skonstruowana mobilna wersja serwisu, która zapewni naszym użytkownikom komfort obsługi nawet na prostych modelach telefonów.

KW: Czy doświadczenia innych krajów pozwalają przypuszczać na spore zainteresowanie taką usługą?
TW: Jesteśmy prekursorami i pionierami takiej formy dostępu do mobilnego Internetu na świecie. Ale juz spotkaliśmy się z zainteresowaniem sieci komórkowych, które szukają dzisiaj efektywnego dostarczania atrakcyjnych usług dodanych swoim abonentom.

KW: Kto będzie zajmować się sprzedażą reklam i czy są już zainteresowane firmy taką formą reklamy?
TW: Na chwile obecną nie zamierzamy budować własnej struktury sprzedaży reklam. Zamierzamy oprzeć się na doświadczeniu i wiedzy brokerów. Mamy już podpisane pierwsze umowy i kolejne są w fazie negocjacji.

KW: 28 groszy za minutę połączenia i 14 groszy za SMS to nie są stawki, które rozstawiają po kątach inne brandy. Skierowany w podobny target PLAY oferuje za każde doładowanie 30 zł 1000 SMS. Nie czują Państwo się w przegranej pozycji już na starcie?
TW: Wręcz przeciwnie - nie chcemy 'ścigać się' z operatorami na stawki za połączenia. Nie tu upatrujemy źródła sukcesu. Innowacyjna oferta, wyróżniki o których wspomniałem wcześniej, nowy trend w mobilnej komunikacji zbliżający ją do interakcji poprzez internet - to są elementy które dają nam przewagę i szanse na sukces.

KW: Nietypowa jest oferta limitowanych darmowych kart rozdawanych dla fanów. Skąd taki pomysł?
TW: Zdecydowaliśmy, że skoro kierujemy usługę do sieci społecznościowych dając jej użytkownikom możliwość jeszcze większej i szerszej integracji - to naturalnym środowiskiem dystrybucji będzie ta właśnie sieć i mechanizmy w niej panujące. Nota bene sama dystrybucja usługi telekomunikacyjnej poprzez FB to też novum - i to nie tylko w Polsce.

KW: Doświadczenia innych wirtualnych operatorów wskazują, że nie mają oni wielkiego szczęścia w działalności w Polsce. Ilu użytkowników chcą Państwo pozyskać przez pierwszy rok działalności?
TW: Większość MVNO w Polsce koncentrowało się na usłudze podstawowej czyli rozmowach i SMS'ach. Walka na ceny z dużymi operatorami z góry skazana jest na niepowodzenie. Również komplikowanie taryf, pakietów, bonusów itp. jest dzisiaj tak rozpowszechniane, że tak naprawdę trudno jest cokolwiek porównywać. Jesteśmy przekonani, że proste zasady i ciekawe, innowacyjne usługi, kierowane do grup użytkowników - w  przypadku FreeM społeczności - to przyszłość MVNO. Przykłady na świecie to potwierdzają  i my chcemy podążać tą drogą. Kilka dni po starcie FreeM'a trudno jest nam określić liczbę użytkowników  na koniec 2011 roku. Jesteśmy przekonani, że w miarę zdobywania rynku użytkownicy docenią to, co oferujemy i staniemy się dużym graczem na rynku MVNO.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

08.01.25, 22:29
| biznes i technologie » informacje
Rekordowy 2024 rok Grupy InPost. Ponad miliard obsłużonych przesyłek
Grupa InPost, działająca w sektorze rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, w 2024 roku po raz pierwszy w historii przekroczyła wolumen miliarda obsłużonych przesyłek – osiągając 1 091 644 003 paczek, co stanowi wzrost o 22 proc. rok do roku. 
03.01.25, 14:00
| biznes i technologie » informacje | kultura » książki
Polacy coraz chętniej czytają, ale księgarnie znikają i toną w długach
Wyniki najnowszego „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i Rzetelnej Firmy wskazują, że czytelnictwo w Polsce ma się nieźle. Dobre wieści kończą się, gdy spojrzy się na sytuację księgarń stacjonarnych. Jak wynika z danych KRD, ich zadłużenie na koniec października br. wyniosło 8,795 mln zł.
29.12.24, 08:00
| biznes i technologie » informacje
Już 9 tys. automatów paczkowych DPD Polska
Firma DPD Polska uruchomiła dziewięciotysięczny automat paczkowy w sieci DPD Pickup. Na tym jednak nie koniec. W ramach strategii rozwoju firma planuje w następnym roku zwiększyć tę liczbę o kolejne 3 tysiące.
22.12.24, 22:00
| biznes i technologie » informacje
1000. Żabka w Warszawie
6 grudnia 2024 r. sieć Żabka w stolicy otworzyła sklep nr 1000 w Warszawie.
20.12.24, 20:00
| biznes i technologie » informacje
Nowy sklep Bricomarché w Gogolinie w ramach modelu inwestycyjnego Grupy Muszkieterów
Sieć sklepów Bricomarché z artykułami do domu i ogrodu, otworzyła 4 grudnia br. nową placówkę w Gogolinie. Inwestorami są przedsiębiorcy z Grupy Muszkieterów.
14.12.24, 22:51
| biznes i technologie » informacje
Osiem nowych sklepów KiK pod koniec 2024 r.
Sieć KiK otwiera kolejne swoje placówki. W grudniu br. do jej portfolio dołączą lokalizacje w ośmiu nowych miastach: Opolu, Węgrowie, we Wrocławiu, Skawinie, w Lipienicach, Serocku, Bielsko-Białej oraz w kolejny sklep w Łodzi.
13.12.24, 19:00
| TV / VOD » informacje | biznes i technologie » informacje
Grupa Vectra uruchamia usługi dla T-Mobile w Polsce
Grupa Vectra, dostawca internetu światłowodowego w Polsce, we współpracy z T-Mobile Polska, rozpoczyna realizację umowy dotyczącej hurtowego dostępu do swojej sieci telekomunikacyjnej.
12.12.24, 23:16
| biznes i technologie » informacje
Mobilne maszyny Paczkomat InPost zima nawet przy stokach narciarskich
Mobilne urządzenia Paczkomat nawet znajdą się w sezonie zimowym także przy stokach narciarskich.
07.12.24, 12:00
| biznes i technologie |
DANONE otwiera Centrum Planistyczne w Katowicach, tworząc 250 nowych miejsc pracy
W Katowicach oficjalnie otwarto Centrum Planistyczne DANONE, które stworzyło ok. 250 nowych miejsc pracy. Centrum będzie zajmować się planowaniem łańcucha dostaw dla europejskich fabryk, a koszt wdrożenia technologii wynosi ponad 100 mln zł.
04.12.24, 20:46
| biznes i technologie » informacje
Raport Awareson: stagnacja i spadek wynagrodzeń w IT. Realny spadek wynagrodzeń u 40 proc. badanych
Zarobki 7 proc. specjalistów IT spadły w ostatnich 12 miesiącach, a kolejnych 36 proc. nie zmieniły się nominalnie. Przy wysokiej inflacji to oznacza realny spadek wynagrodzeń ponad 40 proc. badanych - wynika z raportu Awareson. W branży przyzwyczajonej do dwucyfrowych wzrostów, takich danych nie widziano od lat. 
Subskrybuj RSS działu biznes i technologie: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.