17.10.10, 13:34

Polacy chętnie zawierają znajomości w internecie

Blisko 1/3 polskich Internautów chętnie zawiera znajomości w sieci. Łatwiej im też otworzyć się przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. 

Blisko 1/3 polskich Internautów chętnie zawiera znajomości w sieci. Łatwiej im też otworzyć się przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Co więcej, prawie 30% z nich nawiązało przyjaźń z osobami napotkanymi w Internecie - wynika z najnowszego badania instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl. 

Internet staje się coraz bardziej popularnym medium w naszym kraju. Coraz więcej osób ma też do niego dostęp. Szacuje się, że ponad połowa Polaków aktywnie korzysta z Internetu. Co więcej, procent ten cały czas rośnie. 

Przybywa też wielbicieli portali społecznościowych. Okazuje się, że wciąż największą popularnością wśród polskich Internautów cieszy się rodzima nk.pl. Na drugim miejscu znalazł się globalny Facebook, a na trzecim Grono.net. Polacy mają nadal sceptyczny stosunek do blogowania. 

Do posiadania bloga przyznało się jedynie 16% badanych. "Moda na blogowanie zdaje się nieco przemijać wraz z rozwojem Web 2.0. Łatwiej umieścić zdjęcie jakiegoś wydarzenia na portalu społecznościowym niż opisywać je w internetowym dzienniku" - mówi Krzysztof Szczerbacz, Manager badań online z ARC Rynek i Opinia. 

Największą grupę osób korzystających z portali społecznościowych stanowią osoby spędzające na nich nie dłużej niż godzinę w tygodniu. Nie brakuje jednak osób, które poświęcają na aktywności na społecznościówkach znacznie więcej czasu. Co czwarty ankietowany spędza na nich od 2 do 5 godzin. Natomiast co dwudziesty - ponad aż 15 godzin tygodniowo. 

Blisko 1/3 respondentów chętnie zawiera znajomości przez Internet. Okazuje się, 28% badanych zawiązało przyjaźń z osobą napotkaną w sieci. 

Natomiast aż ponad 31% deklaruje, że łatwiej im się otworzyć przed osobami poznanymi w świecie wirtualnym, niż rzeczywistym. Z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl wynika, że najbardziej otwarte na nawiązywanie zażyłych relacji w Internecie z innymi ludźmi o podobnych zainteresowaniach są osoby w wieku 35-44 lat. 

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.