08.09.10, 20:41
Metro zdobyło tytuł Young Reader Newspaper Of The Year
Dziennik „Metro” zdobył główną nagrodę w konkursie World Young Reader Prize, organizowanym przez WAN-IFRA i otrzymał tytuł Young Reader Newspaper of The Year. Jednocześnie gazeta zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Service za projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”.
Dziennik „Metro” zdobył główną nagrodę w konkursie World Young Reader Prize, organizowanym przez WAN-IFRA i otrzymał tytuł Young Reader Newspaper of The Year. Jednocześnie gazeta zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Public Service za projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”.
Jury konkursu doceniło zaangażowanie „Metra” w sprawy młodych, zapoczątkowane zmianą linii redakcyjnej w sierpniu 2008 roku. Strategia „Metra” określona została jako „Total Youth Think”. W uzasadnieniu jury można przeczytać: "Dziennik „Metro” podjął decyzję o przekształceniu się w nowoczesną, ogólnopolską gazetę dla młodych ludzi i wyraźnie odniósł sukces. Tytuł przeanalizował potrzeby i oczekiwania swoich odbiorców, a następnie zrobił wszystko, aby tym potrzebom wyjść naprzeciw - zarówno poprzez zawartość redakcyjną, działania skierowane do studentów, jak i akcje czytelnicze."
Główną nagrodę w kategorii Public Service uzyskał projekt „Piractwo internetowe - za czy przeciw”, prowadzony w październiku 2009. Redakcja „Metra” zorganizowała na swoich łamach ogólnopolską debatę z udziałem ekspertów i czytelników, w której wypowiadali się zarówno artyści broniący swojej intelektualnej własności, jak i zwolennicy wolnego internetu. Częścią akcji był też konkurs na vlepki, prezentujące różne punkty widzenia. Kulminacyjnym punktem projektu było spotkanie z udziałem artystów, przedstawicieli wytwórni płytowych, specjalistów od praw autorskich oraz działaczy na rzecz wolnego internetu, którzy we wspólnej debacie poszukiwali rozwiązania problemu piractwa.
"Czujemy się dumni i szczęśliwi, że to, co robimy dla naszych młodych czytelników, doceniane jest przez międzynarodowe gremium" - komentuje Joanna Parczyńska, wydawca „Metra”. "To dowodzi, że udaje nam się robić gazetę nie tylko zaangażowaną, ale także na światowym poziomie" - dodaje Parczyńska.
Nagroda przyznana dziennikowi „Metro” to kolejny laur w międzynarodowym konkursie. W poprzedniej edycji World Young Reader Prize tytuł uzyskał wyróżnienie jury za projekt „Okrągły Stół 2009”. „Metro” zatriumfowało też w tegorocznej edycji konkursu INMA Award, w którym zdobyło nagrodę główną w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców. Konkurs INMA Award, organizowany przez International Newspaper Marketing Association, należy do najbardziej prestiżowych imprez tego typu na świecie.
Konkurs World Young Reader Prize organizowany jest przez Światowe Stowarzyszenie Gazet i Wydawców Informacji WAN-IFRA i wyróżnia tytuły prasowe, które zrealizowały najlepsze projekty wpływające na rozwój czytelnictwa wśród młodych. Uroczyste wręczenie nagród odbędzie się podczas World Young Reader Conference w San Francisco, w listopadzie tego roku.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
26.02.2025 r., webinar.
Komentarze