29.07.10, 22:39

Śledczy pod marką Focus

Magazyn "Śledczy" to nowe pismo reportersko-śledcze, wydawane pod marką "Focus". Pierwsze wydanie "Śledczego" ukaże się 30. lipca 2010 r.

 

"Śledczy" to pismo, które będzie ukazywało się pod marką "Focus", w linii: Focus wydanie specjalne. Pieczę redakcyjną nad nowym tytułem objął Artur Górski, dziennikarz miesięcznika "Focus Historia", korespondent wojenny, historyk, pisarz.  

"Śledczy to pismo specjalizujące się w tropieniu zagadek kryminalnych, skandali i afer na styku świata przestępczego i politycznego. Na łamach "Śledczego" będziemy przypominali o zapomnianych i niewyjaśnionych dochodzeniach” – mówi Artur Górski. "Artykuły w magazynie reprezentują najwyższy dziennikarski poziom. W pierwszym numerze "Śledczego" użyczyli nam swych piór najlepsi dziennikarze tego gatunku: Piotr Pytlakowski, Bogusław Wołoszański, Ewa Ornacka, Andrzej Gass, Wojciech Sumliński czy Igor Miecik i wielu innych. Wkład w powstawanie pisma mają też wybitni eksperci kryminalni, np. felietonistą "Śledczego" jest słynny polski negocjator policyjny Dariusz Loranty" – dodaje Górski. 

Hitem pierwszego numeru "Śledczego" ma być dziennikarskie śledztwo, przeprowadzone w sprawie uprowadzenia Eweliny Bałdygi, córki potentata mięsnego z Mazowsza. Wiele wskazuje na to, że dziewczyna została, tak jak wcześniej Krzysztof Olewnik, zamordowana. Na łamach redakcja porównuje obie niezwykle podobne sprawy. Omawia także zagraniczną problematykę kryminalną. W pierwszym wydaniu wiele miejsca poświęcono walce w łonie mafii rosyjskiej. Z kolei Raport poświęcony jest polskiej mafii, temu jak się tworzyła i jakie siły polityczne stały za jej powstaniem. 

Na pismo składają się przede wszystkim fotoreportaże, często wstrząsające, ukazujące przestępczość na całym świecie oraz najbardziej poruszające momenty w polityce. W pierwszym numerze opublikowane są mało znane zdjęcia z sekcji zwłok prezydenta Kennedy'ego.

W "Śledczym" nie zabraknie także materiałów o charakterze historycznym, publikowanych w dziale Archiwum. W premierowym numerze opisana jest sylwetka słynnego włoskiego gangstera Lucky'ego Luciano oraz pierwszego polskiego mordercy na tle seksualnym.

Pierwszemu numerowi "Śledczego" będzie towarzyszyło wsparcie marketingowe, które obejmie punkty sprzedaży empik i HDS, prasę: "Auto Świat", "Logo", "TopGear", "Chip", "Newsweek" i "Wprost", a także tytuły G+J: "Focus", "Focus Ekstra", "Focus Historia" i serwis Focus.pl. Za kreację i dobór mediów odpowiada Dział Marketingu G+J Polska.

Pierwszy numer ukaże się 30. lipca 2010 r. w nakładzie 100 000 egzemplarzy i będzie w sprzedaży do 30 września br. Objętość wyniesie 100 stron, a cena: 6,90 zł.

 

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 5 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 5 grudnia?
04.12.24, 18:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Internauci wybierają świąteczną okładke magazynu Newsweek
Subskrybenci Newsweek.pl w głosowaniu zadecydują, jaką okładkę będzie miało świąteczne wydanie tytułu.
04.12.24, 12:56
| prasa » informacje | internet » informacje
Dziennik Zachodni z nową stroną główną. Początek zmian w serwisach regionalnych Polska Press Grupy
Od 4 grudnia br., Polska Press Grupa rozpoczyna cyfrową transformację swoich serwisów. Na początku zmiany zostały wprowadzone na stronie głównej serwisu Dziennikzachodni.pl. Działania te prowadzone są pod hasłem „Tutaj wszystko”. Zmienił się wygląd oraz architektura strony. Zmiany będą wprowadzane sukcesywnie także w kolejnych serwisach regionalnych, tematycznych oraz serwisie Nasze Miasto.
04.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
03.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
02.12.24, 14:10
| prasa » informacje | internet » informacje
Czysta Moc. Wyborcza.biz chce obalić mity o odnawialnych źródłach energii
W poniedziałek, 2 grudnia br. Wyborcza.biz rozpoczęła projekt "Czysta Moc”, w którym ma obalać mity i edukować o odnawialnych źródłach energii. Na cykl złożą się artykuły, infografiki i materiały wideo. Oprawę graficzną tekstów przygotował rysownik Andrzej Rysuje.
02.12.24, 11:06
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Andrzej Mężyński szefem Forsal.pl
Na początku grudnia br., Andrzej Mężyński objął stanowisko kierownika Forsal.pl, serwisu ekonomicznego. Jego 20-letnie doświadczenie dziennikarskie oraz znajomość nowoczesnych trendów w mediach mają przyczynić się do dalszego rozwoju portalu.
02.12.24, 06:30
| prasa » ludzie
Michał Szadkowski redaktorem naczelnym Newsweeka
1 grudnia br., Michał Szadkowski obejmie stanowisko redaktora naczelnego „Newsweeka” i jako szef wszystkich tytułów wydawanych pod marką Newsweeka będzie odpowiedzialny za tygodnik „Newsweek Polska”, serwis Newsweek.pl oraz wydania tematyczne tygodnika.
02.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
01.12.24, 12:15
| prasa » ludzie
Agata Rajmuniak awansowała w Wyborczej
 Agata Rajmuniak została zastępczynią dyrektora ds. strategii subskrypcji “Wyborczej”. W nowej roli jest odpowiedzialna za działania operacyjne w kluczowych obszarach dotyczących prenumeraty cyfrowej serwisów internetowych tytułu.