29.07.10, 22:39
Śledczy pod marką Focus
Magazyn "Śledczy" to nowe pismo reportersko-śledcze, wydawane pod marką "Focus". Pierwsze wydanie "Śledczego" ukaże się 30. lipca 2010 r.
"Śledczy" to pismo, które będzie ukazywało się pod marką "Focus", w linii: Focus wydanie specjalne. Pieczę redakcyjną nad nowym tytułem objął Artur Górski, dziennikarz miesięcznika "Focus Historia", korespondent wojenny, historyk, pisarz.
"Śledczy to pismo specjalizujące się w tropieniu zagadek kryminalnych, skandali i afer na styku świata przestępczego i politycznego. Na łamach "Śledczego" będziemy przypominali o zapomnianych i niewyjaśnionych dochodzeniach” – mówi Artur Górski. "Artykuły w magazynie reprezentują najwyższy dziennikarski poziom. W pierwszym numerze "Śledczego" użyczyli nam swych piór najlepsi dziennikarze tego gatunku: Piotr Pytlakowski, Bogusław Wołoszański, Ewa Ornacka, Andrzej Gass, Wojciech Sumliński czy Igor Miecik i wielu innych. Wkład w powstawanie pisma mają też wybitni eksperci kryminalni, np. felietonistą "Śledczego" jest słynny polski negocjator policyjny Dariusz Loranty" – dodaje Górski.
Hitem pierwszego numeru "Śledczego" ma być dziennikarskie śledztwo, przeprowadzone w sprawie uprowadzenia Eweliny Bałdygi, córki potentata mięsnego z Mazowsza. Wiele wskazuje na to, że dziewczyna została, tak jak wcześniej Krzysztof Olewnik, zamordowana. Na łamach redakcja porównuje obie niezwykle podobne sprawy. Omawia także zagraniczną problematykę kryminalną. W pierwszym wydaniu wiele miejsca poświęcono walce w łonie mafii rosyjskiej. Z kolei Raport poświęcony jest polskiej mafii, temu jak się tworzyła i jakie siły polityczne stały za jej powstaniem.
Na pismo składają się przede wszystkim fotoreportaże, często wstrząsające, ukazujące przestępczość na całym świecie oraz najbardziej poruszające momenty w polityce. W pierwszym numerze opublikowane są mało znane zdjęcia z sekcji zwłok prezydenta Kennedy'ego.
W "Śledczym" nie zabraknie także materiałów o charakterze historycznym, publikowanych w dziale Archiwum. W premierowym numerze opisana jest sylwetka słynnego włoskiego gangstera Lucky'ego Luciano oraz pierwszego polskiego mordercy na tle seksualnym.
Pierwszemu numerowi "Śledczego" będzie towarzyszyło wsparcie marketingowe, które obejmie punkty sprzedaży empik i HDS, prasę: "Auto Świat", "Logo", "TopGear", "Chip", "Newsweek" i "Wprost", a także tytuły G+J: "Focus", "Focus Ekstra", "Focus Historia" i serwis Focus.pl. Za kreację i dobór mediów odpowiada Dział Marketingu G+J Polska.
Pierwszy numer ukaże się 30. lipca 2010 r. w nakładzie 100 000 egzemplarzy i będzie w sprzedaży do 30 września br. Objętość wyniesie 100 stron, a cena: 6,90 zł.
Komentarze