24.06.10, 18:49

Rumblefish oraz YouTube prezentują FriendlyMusic

Społeczność YouTube korzystająca z programu FriendlyMusic będzie miała dostęp do pokaźnego katalogu utworów Rumblefish, mających uregulowane prawa autorskie. 

Rumblefish stworzył specjalny program FriendlyMusic dla użytkowników platformy YouTube, dzięki któremu od 29. czerwca br. zyskają oni możliwość zakupu wieczystej licencji do utworów muzycznych, z możliwością pełnej edycji i wykorzystania licencjonowanych motywów w swoich materiałach wideo. Społeczność YouTube korzystająca z programu FriendlyMusic będzie miała dostęp do pokaźnego katalogu utworów Rumblefish, mających uregulowane prawa autorskie. Muzykę można wykorzystać do stworzenia wysokiej jakości i profesjonalnej ścieżki dźwiękowej w filmach wideo przeznaczonych dla platformy YouTube. 

Użytkownicy umieszczający na platformie YouTube klipy opatrzone ścieżką dźwiękową, której nie stworzyli samodzielnie, muszą liczyć się z możliwością usunięcia lub zablokowania filmu na wniosek posiadacza praw autorskich. Program FriendlyMusic pozwala uniknąć takich sytuacji. Od 2005 r. YouTube wypracowuje rozwiązania pozwalające użytkownikom na wzbogacanie klipów o ścieżki dźwiękowe, jednocześnie respektując prawa autorskie i pomagając generować przychody ich właścicielom, m. in. współpracując z czterema największymi wytwórniami płytowymi na świecie.

FriendlyMusic pozwala także użytkownikom YouTube na zakup licencji gwarantującej wieczyste wykorzystanie muzyki w klipie. To nowy rozdział we współpracy z firmami muzycznymi i właścicielami praw autorskich do stworzonej przez siebie muzyki – po raz pierwszy w historii użytkownicy platformy YouTube otrzymali bezpośrednią licencję na wykorzystanie utworów w ścieżkach dźwiękowych swoich produkcji. 

Twórcy amatorskich filmów wideo mogą przeszukiwać i przeglądać katalog FriendlyMusic z tysiącami utworów muzycznych artystów i wytwórni z całego świata. Następnie, każdy użytkownik może zakupić i pobrać wybraną melodię, którą chce wykorzystać w swojej ścieżce dźwiękowej i dodać ją do filmu przy pomocy dowolnej aplikacji do edycji wideo. Koszt utworu to 1,99 dolara za wykorzystanie w jednym filmie wideo ścieżki dźwiękowej. Ostatnim krokiem jest otrzymanie oficjalnej licencji na wykorzystanie zakupionego utworu. Tym samym użytkownik zamieszczający swój film na YouTube dostaje gwarancję, że jego wideo nie zostanie zablokowane lub wyciszone ze względu na brak praw autorskich. 

"Rumblefish świetnie odczytuje nasze intencje i dostrzega, że zarówno YouTube jak i Google to miejsca stworzone z myślą o użytkownikach. Systemy licencjonowania muzyki do filmów są zwykle mało przyjazne dla użytkowników, a FriendlyMusic.com jest dużym krokiem w kierunku zmiany tych standardów” – powiedział Glenn Brown, pełniący funkcję Head of Music Partnerships w YouTube. 

Rumblefish dostarcza oryginalną muzykę do filmów i produkcji telewizyjnych studiów Hollywood, wielu wydawców gier i wiodących agencji reklamowych od ponad dziesięciu lat. Dzięki FriendlyMusic.com Rumblefish po raz pierwszy w historii udostępni użytkownikom indywidualnym portalu YouTube swoje pokaźne zasoby licencjonowanej muzyki. 

Na FriendlyMusic.com użytkownicy znajdą oficjalne utwory zarówno uznanych jak i młodych gwiazd tworzących muzykę od stylu rap, reggae, R&B po country, pop i techno, a także znane utwory klasyczne i wykonania symfoniczne. W serwisie codziennie będzie można znaleźć nowe utwory. W najbliższych miesiącach katalog dostępnej muzyki będzie stale się powiększał także o specjalnie dobrane kolekcje utworów znanych artystów.

Komentarze

Powiązane

09.01.25, 12:09
| internet » e-commerce | biznes i technologie » informacje
Enterprise Investors inwestuje w eTravel. Firmy zapowiadają konsolidację rynku
Enterprise Investors Fund IX wspólnie z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju jako współinwestorem mniejszościowym, podpisał umowę w ramach której obejmie znaczący mniejszościowy pakiet akcji eTravel - największej w Europie Środkowo-Wschodniej firmy technologicznej specjalizującej się w zarządzaniu podróżami służbowymi.
07.01.25, 20:17
| internet » informacje
Bądź widoczny w sieci. Instytut badawczy NASK promuje domeny .pl
7 stycznia br., ruszyła kampania „Bądź widoczny w sieci” przygotowana przez instytut badawczy NASK. Celem działań jest promocja domeny .pl.
06.01.25, 18:34
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Superbet oficjalnym partnerem kanału Meczyki
Superbet (bukmacher) na początku br. został oficjalnym partnerem kanału YouTube Meczyki.pl.
27.12.24, 06:00
| internet » informacje
Wirtualna Polska Holding kupuje Invia Group za miliard złotych
WP Holding podpisała ramową umowę nabycia 100 proc. akcji Invia Group, działającej głównie w Niemczech, ale posiadającej również serwisy w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzechi w Polsce. Po połączeniu ze spółkami wchodzącymi w skład WP Holding, powstanie jedna z największych grup turystycznych w Europie. Wartość transakcji to ponad 1 mld zł.
20.12.24, 17:36
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław ambasadorką WeNet
Mistrzyni olimpijska z Paryża 2024 we wspinaczce sportowej, dwukrotna mistrzyni świata i Europy oraz aktualna rekordzistka świata, rozpoczęła współpracę z Grupą WeNet i stała się oficjalnym partnerem marki.
19.12.24, 14:00
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Inwestor Wojtek kolejny podcast audio w ofercie Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” uruchomił kolejny podcast. Audycję „Inwestor Wojtek”, która ma uzupełniać długoterminowy program edukacyjny o tej samej nazwie, poprowadzi dziennikarz Kamil Zatoński. Partnerem podcastu i całego projektu „Inwestor Wojtek” została Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie.
19.12.24, 09:00
| internet » ludzie
Filip Springer, Andrzej Kohut i Leszek Jażdżewski nowymi publicystami portalu Interia
Interia intensyfikuje swoją uwagę na tematyce zagranicznej i społecznej, Andrzej Kohut skupi się na podziałach w amerykańskim społeczeństwie w kontekście drugiej kadencji Donalda Trumpa. Filip Springer zbada kryzys mieszkaniowy w Polsce, natomiast Leszek Jażdżewski przyjrzy się rywalizacji polskich polityków przed wyborami prezydenckimi w 2025 roku.
19.12.24, 07:30
| radio » ludzie | internet » ludzie
Dominik Gołdyn szefem redakcji PR24.pl
Z początkiem grudnia br., Dominik Gołdyn dołączył do zespołu Polskiego Radia i objął stanowisko szefa redakcji portalu PR24.pl.
17.12.24, 06:00
| internet » informacje
ZdrowieGO.pl w portfolio Grupy Infor PL. Marta Krawczyńska na czele serwisu
Grupa Infor PL debiutuje z nowym serwisem ZdrowieGO.pl, który ma koncentrować się wokół medycyny, profilaktyki, praw pacjentów i prawdziwych ludzkich historii.
16.12.24, 18:00
| prasa » informacje | internet » informacje
Nowe funkcje aplikacji Wyborczej na Androida i iOS
“Wyborcza” wprowadziła nowe formaty treści i funkcje do swojej aplikacji. Pojawiła się m.in. funkcja “Wyborcza na skróty”, umożliwiająca przeglądanie rolek tworzonych przez redakcję, “Przegląd wydarzeń” oraz quizy.