08.06.10, 22:19
Mieszkańcy Łodzi w Rozmowach (Nie)kontrolowanych
Mieszkańcy Łodzi od 8. czerwca br., mają możliwość przekazywania uwag, spostrzeżeń oraz pomysłów dotyczących swojego miasta. Niecodzienne budki telefoniczne przez 5 dni, od 8 do 12 czerwca będą rozstawione w czterech kluczowych dla miasta punktach.
Mieszkańcy Łodzi od 8. czerwca br., mają możliwość przekazywania uwag, spostrzeżeń oraz pomysłów dotyczących swojego miasta. Aby nakłonić Łodzian do rozmowy, Demo Effective Launching wraz z Urzędem Miasta przygotowali dla nich budki telefoniczne rodem z PRL-u, w których mogą zarejestrować swoje komentarze. Niecodzienne budki telefoniczne przez 5 dni, od 8 do 12 czerwca będą rozstawione w czterech kluczowych dla miasta punktach. Projekt "Rozmowy (nie)kontrolowane" jest najbardziej spektakularną akcją skierowaną do mieszkańców w celu włączenia ich w proces tworzenia strategii miasta. Partnerem całej akcji jest Telekomunikacja Polska S.A.
Prace nad strategią promocji i komunikacji marketingowej marki Łódź trwają od marca, natomiast akcja "Rozmowy (Nie)kontrolowane" jest częścią realizowanych prac. Agencja DEMO Effective Launching przeprowadzając projekt konsultacji społecznych, ma na celu włączenie mieszkańców Łodzi do dialogu na tematy ich nurtujące.
W związku z filmową tradycją Łodzi, inspiracją dla akcji była ta dziedzina sztuki. Dlatego też w czterech punktach miasta zostały wystawione budki telefoniczne, przypominające te z filmu "Rozmowy kontrolowane", z aparatami telefonicznymi wewnątrz, w których to został zainstalowany automatyczny system nagrywający. Każdy, kto zechce wypowiedzieć się na temat miasta, może zupełnie anonimowo i bez skrępowania nagrać swój głos w najprostszy sposób, poprzez podniesienie słuchawki telefonicznej. W ramach akcji udział również biorą animatorzy przebrani w mundury milicyjne z czasów kultowego filmu, które na potrzeby akcji zostały użyczone przez Łódzką Szkołę Filmową. Milicjanci będą udzielali instrukcji jak korzystać z budki telefonicznej oraz informowali o celach projektu strategicznego.
Cała akcja rozpoczęła się 8 czerwca na ul. Piotrkowskiej 108/110 przy Pasażu Schillera w Łodzi o godzinie 11.30. Zapoczątkowało ją spotkanie mieszkańców, mediów oraz władz miasta, w tym z udziałem Prezydenta Miasta Tomasza Sadzyńskiego, który jako pierwszy pozostawił swoje nagranie w budce telefonicznej oraz do zgromadzonych mieszkańców skierował kilka słów o całej idei akcji "Rozmowy (Nie)kontrolowane".
Najciekawsze i najcenniejsze opinie zebrane podczas pięciodniowej akcji będą opublikowane na stronie www.kieruneklodz.pl w oryginalnej formie, jako pliki mp3. Wszystkie nagrania zostaną odsłuchane i włączone jako materiał badawczy obok badań jakościowych i ilościowych prowadzonych przez TNS OBOP, stanowiąc ciekawą i cenną dokumentację DEMO Effective Launching i UM Łódź w projekcie budowy strategii marki miasta.
Osobom, które oddadzą głos zostaną wręczone drobne gadżety z logotypem projektu i adresem strony internetowej.
Komentarze