07.06.10, 22:28
Wprost wraca do dawnego logotypu
Tygodnik "Wprost" wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który trafił do kiosków, ukazał się z nową "starą" winietą i logo.
Tygodnik "Wprost" wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który trafił do kiosków, ukazał się z nową "starą" winietą i logo.
„Jak Państwo zauważyli, wracamy do starego logo „Wprost". Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości" - napisał w artykule wstępnym do najnowszego numeru redaktor naczelny, Tomasz Lis. Symboliczna zmiana ma pokazywać kierunek, w którym ma ewoluować tygodnik.
„Zmiany, których dokonujemy we Wprost od momentu przejęcia tygodnika przez PMPG SA, są ewolucyjne, ale uważny czytelnik może je zauważyć niemal w każdym numerze. Powrót do tego, co we Wprost było wartościowe, cenione i charakterystyczne, jest dla nas oczywisty i wynika z przyjętej strategii. Historyczne logo Wprost i klasyczna czerwona ramka na winiecie symbolizują powrót do korzeni i wartości" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST. Dodaje, że na dynamikę i nowoczesność jest miejsce wewnątrz tygodnika i w serwisie internetowym www.wprost24.pl. Okładka jest takim miejscem, gdzie można nawiązać do tradycji, zwłaszcza, gdy są one dobre.
Historyczne logo "Wprost" towarzyszyło tygodnikowi od samego początku w 1982. Przez lata dokonywano w nim tylko drobnych, kosmetycznych zmian, m.in. związanych z wprowadzeniem koloru na okładce tygodnika. W 2004 r. nastąpiła pierwsza poważna zmiana logotypu, czerwone czcionki zastąpiono białymi na czerwonej apli, jednak typografia napisu „WPROST" pozostawała bez większych zmian. W grudniu 2008 r. ówczesny wydawca zdecydował się na drastyczną zmianę i wprowadził całkiem nowe logo, również białe na czerwonej apli, ale z kompletnie różną typografią oraz dopiskiem Polska-Świat-Cywilizacja. Obecnie tygodnik wrócił do najbardziej klasycznej wersji logotypu WPROST - czerwonej czcionki przypominającej maszynopis, bez żadnych uzupełnień.
Powrót do historycznego logo to nie jedyna nawiązanie do świetnych tradycji WPROST. Tygodnik zamierza przywrócić również prestiżowe Nagrody Kisiela. W przyszłym roku przypada 20. rocznica ustanowienia nagrody i 100. rocznica urodzin patrona nagrody, Stefana Kisielewskiego. Laureatem Nagrody Kisiela był m.in. obecny redaktor naczelny WPROST, Tomasz Lis.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze