07.06.10, 22:28

Wprost wraca do dawnego logotypu

Tygodnik "Wprost" wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który trafił do kiosków, ukazał się z nową "starą" winietą i logo.

Tygodnik "Wprost" wraca do historycznego logotypu. Najnowszy numer tygodnika, który trafił do kiosków, ukazał się z nową "starą" winietą i logo.

Jak Państwo zauważyli, wracamy do starego logo „Wprost". Idziemy do przodu i patrzymy w przyszłość, ale nie mamy oporów, by wracać do tego, co było dobre w przeszłości" - napisał w artykule wstępnym do najnowszego numeru redaktor naczelny, Tomasz Lis. Symboliczna zmiana ma pokazywać kierunek, w którym ma ewoluować tygodnik.

Zmiany, których dokonujemy we Wprost od momentu przejęcia tygodnika przez PMPG SA, są ewolucyjne, ale uważny czytelnik może je zauważyć niemal w każdym numerze. Powrót do tego, co we Wprost było wartościowe, cenione i charakterystyczne, jest dla nas oczywisty i wynika z przyjętej strategii. Historyczne logo Wprost i klasyczna czerwona ramka na winiecie symbolizują powrót do  korzeni i wartości" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST. Dodaje, że na dynamikę i nowoczesność jest miejsce wewnątrz tygodnika i w serwisie internetowym www.wprost24.pl. Okładka jest takim miejscem, gdzie można nawiązać do tradycji, zwłaszcza, gdy są one dobre.

Historyczne logo "Wprost" towarzyszyło tygodnikowi od samego początku w 1982. Przez lata dokonywano w nim tylko drobnych, kosmetycznych zmian, m.in. związanych z wprowadzeniem koloru na okładce tygodnika. W 2004 r. nastąpiła pierwsza poważna zmiana logotypu, czerwone czcionki zastąpiono białymi na czerwonej apli, jednak typografia napisu „WPROST" pozostawała bez większych zmian. W grudniu 2008 r. ówczesny wydawca zdecydował się na drastyczną zmianę i wprowadził całkiem nowe logo, również białe na czerwonej apli, ale z kompletnie różną typografią oraz dopiskiem Polska-Świat-Cywilizacja. Obecnie tygodnik wrócił do najbardziej klasycznej wersji logotypu WPROST - czerwonej czcionki przypominającej maszynopis, bez żadnych uzupełnień.

Powrót do historycznego logo to nie jedyna nawiązanie do świetnych tradycji WPROST. Tygodnik zamierza przywrócić również prestiżowe Nagrody Kisiela. W przyszłym roku przypada 20. rocznica ustanowienia nagrody i 100. rocznica urodzin patrona nagrody, Stefana Kisielewskiego. Laureatem Nagrody Kisiela był m.in. obecny redaktor naczelny WPROST, Tomasz Lis.

Komentarze

Powiązane

17.03.25, 15:30
| prasa » informacje | internet » informacje
Stan Wyjątkowy będzie emitowany dwa razy w tygodniu
Od 18 marca br. podcast „Stan Wyjątkowy” będzie ukazywał się częściej, bo dwa razy w tygodniu. Nowe odcinki będą miały premiery we wtorki o godz. 19:00 i w soboty o godz. 20:00 na stronie głównej Onetu.
17.03.25, 14:49
| prasa » informacje
Czego lekarz Ci nie powie. Poradnik 50+ wydanie specjalne
Na rynku prasowym pokazało się wydanie specjalne miesięcznika „Poradnik 50+” pt. „Czego lekarz ci nie powie” (Wydawnictwo Bauer). Podobnie jak tytuł macierzysty, to magazyn skierowany do kobiet w wieku 50+ i starszych, zainteresowanych poradami zdrowotnymi.
17.03.25, 10:23
| prasa » ludzie
Joanna Lorynowicz powraca do Twojego Stylu
Joanna Lorynowicz, była redaktor naczelna miesięcznika „Elle” (Burda Media Polska), po ponad siedmiu latach ponownie dołączyła do redakcji „Twojego Stylu” (Wydawnictwo Bauer).
17.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 17 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 17 marca?
16.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 16 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 16 marca?
15.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 15 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 15 marca?
14.03.25, 09:01
| prasa » informacje | internet » informacje
Murator.pl w nowej odsłonie nowy design i przejrzysta nawigacja
Portal Murator.pl, będący częścią Grupy ZPR Media, przeszedł metamorfozę wizualną, odświeżając swój layout zgodnie z kluczowymi cechami „Muratora” – polskiej marki budowlanej. Nowy design charakteryzuje się jasnym, przejrzystym i czytelnym układem, opartym na trzech dominujących barwach: bieli, żółci i czerni.
14.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 14 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 14 marca?
13.03.25, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 13 marca (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 13 marca?
12.03.25, 06:00
| prasa » informacje
Zmiany w Grupie Agora. Maksymilian Salski z nową rolą
W marcu 2025 roku Maksymilian Salski objął stanowisko Chief Subscription Officer w Grupie Agora.