17.05.10, 22:37

YouTube ma pięć lat

Największa na świecie internetowa multimedialna platforma YouTube obchodzi właśnie swoje piąte urodziny.

Największa na świecie internetowa multimedialna platforma YouTube obchodzi właśnie swoje piąte urodziny.

Pięć lat temu, po testach oraz przygotowaniach, założyciele YouTube startują z wersją beta platformy www.youtube.com. Platforma miałą być miejscem, gdzie każdy może w łatwy sposób przesłać swoje filmy i dzielić się nimi z całym światem. Aktualnie YouTube notuje ponad 2 miliardy odsłon dziennie. W samej tylko Europie, Bliskim Wschodzie oraz Afryce jest to ponad 400 milionów odsłon dziennie. 70% materiałów wideo pochodzi z poza USA.

Z okazji piątych urodzin platformy powstał specjalny urodzinowy kanał. Można tu znaleźć materiały wideo prezentujące pięcioletnią historię serwisu, jak również film „My YouTube Story”. Dokumentalista Stephen Higgins pokazuje w nim najbardziej wzruszające i osobiste historie udostępniane przez użytkowników platformy oraz ich wpływ na życie społeczności YouTube. Zobaczyć można również światowe gwiazdy wskazujące pięć swoich ulubionych filmów znalezionych na YouTube oraz interaktywną oś czasu dokumentującą pięć lat serwisu.

W wyniku zmian w sieci, obecnie w serwisie można oglądać i umieszczać obrazy w rozdzielczości 1080p Full–HD, a także cieszyć się filmami w technologii 3D. YouTube to również największa na świecie internetowa społeczność medialna. Co minutę na YouTube umieszczane są 24 godziny nowych materiałów wideo. Strona codziennie generuje ponad 2 miliardy odsłon dostarczając rozrywki, sportowych wrażeń, czy różnego rodzaju informacji ze świata, testów produktowych czy instruktaży społeczności na całym świecie. W Polsce YouTube ma blisko 10 milionów użytkowników. Z platformy YouTube korzystają wszyscy, począwszy od zwykłych ludzi po gwiazdy showbiznesu i osoby piastujące najwyższe stanowiska państwowe, jak np. prezydent Stanów Zjednoczonych, Królowa Elżbieta czy Papież Benedykt XVI, które mają swoje oficjalne kanały.

Na YouTube znajdują się również koncerty i wydarzenia sportowe relacjonowane na żywo do ponad 200 krajów na świecie. Z platformą współpracują światowe wytwórnie filmowe takie, jak np. Metro-Goldwyn-Mayer (MGM), stacje telewizyjne takie jak BBC, HBO, CNN czy wydawcy w tym, m.in. New York Times, National Geographic czy polska Agora. Partnerami YouTube są również zdolni młodzi artyści, którzy potrafią tworzyć niezwykłe rzeczy.


Wybrane najważniejsze daty z historii YouTube:
Kwiecień 2005 – pierwszy prywatny filmik założycieli zatytułowany Meet me At the zoo zostaje wrzucony na YouTube
Maj 2005 – start testów beta
Grudzień 2005 – oficjalny start serwisu (8 milionów oglądanych filmów dziennie)
Luty 2006 – 15 milionów odtworzeń filmów dziennie
Maj 2006 – aplikacja YouTube dla telefonów komórkowych
Czerwiec 2006 – 65 000 nowych filmików codziennie jest ładowanych na YouTube
Czerwiec 2006 – 100 milionów odtworzeń filmów dziennie
Jesień 2006 – YouTube podpisuje umowy z trzema największymi wytwórniami muzycznymi (Sony BMG, WMG, UMG)
Październik 2006 – Google kupuje YouTube za 1,65 miliarda dolarów
Listopad 2006 – YouTube podpisuje umowę ze sportowym kanałem HNL
Maj 2007 – YouTube podpisuje umowę z EMI
Czerwiec 2007 – YouTube dostępny w 9 krajach
Maj 2008 – 13 godzin filmików ładownych w ciągu jednej minuty
Czerwic 2008 – integracja YouTube z Sony Bravia TV oraz TiVO
Październik 2008 – 15 godzin filmików ładownych w ciągu jednej minuty
Październik 2008 – wprowadzenie jakości obrazu 720p HD
Luty 2009 – start kanału papieskiego
Marzec 2009 – YouTube podpisuje umowę z kanałem Disney Channel
Maj 2009 – 20 godzin filmików ładowanych w ciągu jednej minuty
Czerwiec 2009 – wprowadzenie obrazu 3D
Październik 2009 – relacja na żywo koncertu U2
Październik 2009 – YouTube podpisuje umowę z kanałem Channel 4
Październik 2009 – 1 miliard odwiedzin na serwis dziennie
Listopad 2009 – wprowadzenie jakości obrazu 1080p Full–HD
Grudzień 2009 – YouTube podpisuje umowę z kanałem Channel 5
Grudzień 2009 – YouTube podpisuje umowę z Universal Music i wprowadza do swojej oferty serwis VEVO
Luty 2010 – wywiad na żywo z prezydentem Stanów Zjednoczonych Barackiem Obama
Marzec 2010 – 24 godziny filmików ładownych w ciągu jednej minuty

Komentarze

Powiązane

27.01.25, 15:30
| internet » ludzie
Sebastian Kucharski szefem portalu Dziennik.pl
Sebastian Kucharski został nowym szefem redakcji Dziennik.pl. Dziennikarz w nowej roli ma wzmocnić funkcję informacyjną portalu oraz pracować nad zwiększeniem zasięgu serwisu.
27.01.25, 13:44
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Anita Dmitruczuk awansowała i została szefową serwisu gazetaprawna.pl
Anita Dmitruczuk awansowała na stanowisko szefowej serwisu gazetaprawna.pl. Dmitruczuk w Grupie Infor PL pracuje od kwietnia zeszłego roku, a dotychczas koordynowała redakcyjne prace zespołu zajmującego się obszarem energetyki w DGP.
27.01.25, 13:06
| internet » informacje
RASP z OpenAI wprowadza nowe funkcjonalności w Onecie. Sztuczna inteligencja skróci tekst oraz podsumuje dzień
Ringier Axel Springer Polska w ramach współpracy z OpenAI, działającym w dziedzinie sztucznej inteligencji i wdrożeniach, uruchamia nowe funkcje w Onecie.
24.01.25, 20:57
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Bartosz Kwarciak dołączył do Grupy ZPR Media
W styczniu br. do zespołu Grupy ZPR Media dołączył Bartosz Kwarciak i został konsultantem zarządu TIME SA ds. rozwoju i zarządzania procesami biznesowymi.
23.01.25, 18:24
| internet » informacje
Primavera Parfum Group zapowiada powstanie portalu Zdrowie.pl. Serwis poprowadzi była dziennikarka TVN
Katarzyna Urbańska, była dziennikarka TVN, objęła stanowisko redaktor naczelnej oraz PR & Marketing Managera portalu Zdrowie.pl. Innowacyjna platforma typu premium zadebiutuje w sieci we wrześniu 2025 r.
21.01.25, 19:03
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Artur Birnbaum z nowym stanowiskiem w Grupie Agora od lutego
1 lutego br., Artur Birnbaum obejmie stanowisko Chief Data and Digital Strategy Officer w Grupie Agora. Będzie odpowiadać za rozwój działu strategicznych analiz digitalowych i wspierać projekty digitalowe w firmie.
21.01.25, 16:55
| internet » informacje
Debiut MedonetPRO. Nowa platforma skierowana jest wyłącznie do lekarzy
Ringier Axel Springer uruchomił platformę stworzoną z myślą o lekarzach – MedonetPRO. Nowy portal będzie oferował dostęp do materiałów edukacyjnych, narzędzi i treści, które mają wspierać rozwój zawodowy i efektywne działanie na rzecz zdrowia pacjentów.
21.01.25, 11:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Polityczny WF w Interii. Nowy format video Piotra Witwickiego i Marcina Fijołka
Wystartowała kampania prezydencka. Piotr Witwicki i Marcin Fijołek ruszają z nowym podcastem video na łamach Interii. Dziennikarze w nowym cyklu mają odsłaniać kulisy krajowej polityki.
16.01.25, 16:37
| internet » ludzie
Marcin Sobczak wzmacnia Dział Sprzedaży Pulsu Biznesu
„Puls Biznesu” rozszerza Dział Sprzedaży w obszarze subskrypcji, do którego na początku stycznia br. dołączył Marcin Sobczak jako Senior Sales B2B Manager. Jego zadaniem będzie rozwój współpracy korporacyjnej i nawiązywanie nowych partnerstw, wspierając serwis pb.pl.
16.01.25, 14:05
| TV / VOD » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Alfabet Millera. Leszek Miller odsłoni kulisy polskiej władzy w nowym programie Super Expressu
W niedzielę, 19 stycznia br. ruszy nowy format wideo „Super Expressu” – „Alfabet Millera”, w którym były premier Leszek Miller odsłaniać będzie kulisy polskiej władzy. Rozmowy poprowadzi dziennikarz polityczny „Super Expressu” i gospodarz wywiadów „Sedno Sprawy” w Radiu Plus Jacek Prusinowski.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.