28.04.10, 19:05
Raport Polska Piłka: Wisła najpopularniejsza
Wisła Kraków była w marcu br. najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim – wynika z cyklicznego raportu Polska Piłka wydanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Wisła Kraków była w marcu br. najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim – wynika z cyklicznego raportu Polska Piłka wydanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Za jej plecami znalazł się Lech Poznań i Legia Warszawa. Na przeciwnym biegunie pozostaje Arka Gdynia.
Rezultaty dotyczą marcowych publikacji w prasie i dwudziestu najpopularniejszych portalach internetowych. Łącznie w ciągu miesiąca na temat „Białej Gwiazdy” ukazało się ponad 2800 publikacji (z tego 1743 w prasie). Na temat Lecha było ich o ponad trzysta mniej, natomiast o Legii – o blisko czterysta mniej.
Zauważalnym trendem jest, że w Internecie Legia Warszawa ma mocniejszą pozycję, dystansując Lecha, a przewaga Wisły nad Legią jest niewielka. Z kolei w prasie więcej publikacji od Legii - oprócz Wisły Kraków i Lecha Poznań - miał także Ruch Chorzów. Najczęściej o Wiśle spośród gazet o zasięgu ogólnopolskim pisał „Przegląd Sportowy” (130), „Sport” (70) i „Futbol News” (63), natomiast z gazet regionalnych „Dziennik Polski” (90). Na łamach „PS” najczęściej pojawiały się jednak artykuły związane z Lechem. Wyraźnie mniej publikacji w „PS” traktowało o Legii. Z kolei „Sport” najczęściej pisał o Zagłębiu Lubin, Ruchu Chorzów i Cracovii.
Co ciekawe, gazetą regionalną publikującą najwięcej tekstów o Lechu Poznań była „Gazeta Wyborcza – Poznań”. Warto przypomnieć, że 30 marca klub wypowiedział umowę patronacką dziennikowi, a kibice rozpoczęli bojkot produktów Agory.
Za publikacje internetowe w znaczącej mierze odpowiada witryna www.sportowefakty.pl. Dotyczy to wszystkich klubów Ekstraklasy. Redaktorzy serwisu w marcu najwięcej miejsca poświęcali Zagłębiu Lubin i Wiśle Kraków. Zagłębie robiło furorę na boiskach, co przeniosło się na rzeczywistość medialną. Drużyna Marka Bajora wygrała wszystkie cztery mecze ligowe i oddaliła od siebie widmo spadku.
Najsłabiej w mediach wypada Arka Gdynia, która zanotowała w ciągu miesiąca tylko 291 publikacji w prasie ogólnopolskiej i 518 w regionalnej. To wynik gorszy od niektórych pierwszoligowców – ŁKS-u Łódź, czy Górnika Zabrze.
Wśród zawodników najbardziej medialny był napastnik Lecha i reprezentacji Polski – Robert Lewandowski. Jego przewaga nad resztą stawki okazała się miażdżąca. Ukazało się o nim ponad 950 publikacji, których ekwiwalent reklamowy wyceniono na prawie 11 mln złotych. Drugi uplasował się Maciej Iwański, a trzeci Andrzej Niedzielan. Wartość doniesień na ich temat przekroczyła 4,5 mln złotych.
Najczęściej na temat wydarzeń w monitorowanych klubach piłkarskich oraz w związku z Ekstraklasą pisano w prasie regionalnej województwa małopolskiego. Futbol na najwyższym krajowym poziomie dużym zainteresowaniem cieszy się także na Mazowszu i w Wielkopolsce. Białymi plamami piłkarskiej mapy Polski są województwo lubuskie i opolskie.
Komentarze