28.04.10, 19:05

Raport Polska Piłka: Wisła najpopularniejsza

Wisła Kraków była w marcu br. najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim – wynika z cyklicznego raportu Polska Piłka wydanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Wisła Kraków była w marcu br. najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim – wynika z cyklicznego raportu Polska Piłka wydanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Za jej plecami znalazł się Lech Poznań i Legia Warszawa. Na przeciwnym biegunie pozostaje Arka Gdynia.

Rezultaty dotyczą marcowych publikacji w prasie i dwudziestu najpopularniejszych portalach internetowych. Łącznie w ciągu miesiąca na temat „Białej Gwiazdy” ukazało się ponad 2800 publikacji (z tego 1743 w prasie). Na temat Lecha było ich o ponad trzysta mniej, natomiast o Legii – o blisko czterysta mniej.

Zauważalnym trendem jest, że w Internecie Legia Warszawa ma mocniejszą pozycję, dystansując Lecha, a przewaga Wisły nad Legią jest niewielka. Z kolei w prasie więcej publikacji od Legii - oprócz Wisły Kraków i Lecha Poznań - miał także Ruch Chorzów. Najczęściej o Wiśle spośród gazet o zasięgu ogólnopolskim pisał „Przegląd Sportowy” (130), „Sport” (70) i „Futbol News” (63), natomiast z gazet regionalnych „Dziennik Polski” (90). Na łamach „PS” najczęściej pojawiały się jednak artykuły związane z Lechem. Wyraźnie mniej publikacji w „PS” traktowało o Legii. Z kolei „Sport” najczęściej pisał o Zagłębiu Lubin, Ruchu Chorzów i Cracovii.

Co ciekawe, gazetą regionalną publikującą najwięcej tekstów o Lechu Poznań była „Gazeta Wyborcza – Poznań”. Warto przypomnieć, że 30 marca klub wypowiedział umowę patronacką dziennikowi, a kibice rozpoczęli bojkot produktów Agory.

Za publikacje internetowe w znaczącej mierze odpowiada witryna www.sportowefakty.pl. Dotyczy to wszystkich klubów Ekstraklasy. Redaktorzy serwisu w marcu najwięcej miejsca poświęcali Zagłębiu Lubin i Wiśle Kraków. Zagłębie robiło furorę na boiskach, co przeniosło się na rzeczywistość medialną. Drużyna Marka Bajora wygrała wszystkie cztery mecze ligowe i oddaliła od siebie widmo spadku.

Najsłabiej w mediach wypada Arka Gdynia, która zanotowała w ciągu miesiąca tylko 291 publikacji w prasie ogólnopolskiej i 518 w regionalnej. To wynik gorszy od niektórych pierwszoligowców – ŁKS-u Łódź, czy Górnika Zabrze.

Wśród zawodników najbardziej medialny był napastnik Lecha i reprezentacji Polski – Robert Lewandowski. Jego przewaga nad resztą stawki okazała się miażdżąca. Ukazało się o nim ponad 950 publikacji, których ekwiwalent reklamowy wyceniono na prawie 11 mln złotych. Drugi uplasował się Maciej Iwański, a trzeci Andrzej Niedzielan. Wartość doniesień na ich temat przekroczyła 4,5 mln złotych.

Najczęściej na temat wydarzeń w monitorowanych klubach piłkarskich oraz w związku z Ekstraklasą pisano w prasie regionalnej województwa małopolskiego. Futbol na najwyższym krajowym poziomie dużym zainteresowaniem cieszy się także na Mazowszu i w Wielkopolsce. Białymi plamami piłkarskiej mapy Polski są województwo lubuskie i opolskie.

Komentarze

Powiązane

04.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 4 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 4 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
03.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 3 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 3 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
02.12.24, 14:10
| prasa » informacje | internet » informacje
Czysta Moc. Wyborcza.biz chce obalić mity o odnawialnych źródłach energii
W poniedziałek, 2 grudnia br. Wyborcza.biz rozpoczęła projekt "Czysta Moc”, w którym ma obalać mity i edukować o odnawialnych źródłach energii. Na cykl złożą się artykuły, infografiki i materiały wideo. Oprawę graficzną tekstów przygotował rysownik Andrzej Rysuje.
02.12.24, 11:06
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Andrzej Mężyński szefem Forsal.pl
Na początku grudnia br., Andrzej Mężyński objął stanowisko kierownika Forsal.pl, serwisu ekonomicznego. Jego 20-letnie doświadczenie dziennikarskie oraz znajomość nowoczesnych trendów w mediach mają przyczynić się do dalszego rozwoju portalu.
02.12.24, 06:30
| prasa » ludzie
Michał Szadkowski redaktorem naczelnym Newsweeka
1 grudnia br., Michał Szadkowski obejmie stanowisko redaktora naczelnego „Newsweeka” i jako szef wszystkich tytułów wydawanych pod marką Newsweeka będzie odpowiedzialny za tygodnik „Newsweek Polska”, serwis Newsweek.pl oraz wydania tematyczne tygodnika.
02.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 2 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 2 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
01.12.24, 12:15
| prasa » ludzie
Agata Rajmuniak awansowała w Wyborczej
 Agata Rajmuniak została zastępczynią dyrektora ds. strategii subskrypcji “Wyborczej”. W nowej roli jest odpowiedzialna za działania operacyjne w kluczowych obszarach dotyczących prenumeraty cyfrowej serwisów internetowych tytułu.
01.12.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 1 grudnia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 1 grudnia? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
30.11.24, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 30 listopada (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 30 listopada? Media zapowiedzi, ważne daty, przegląd informacji. Wszystko, co trzeba wiedzieć.
28.11.24, 15:00
| prasa » informacje
Życie Na Gorąco Ekstra. Tym razem o Bożym Narodzeniu
28 listopada br. na rynku pojawiło się specjalne wydanie "Życia Na Gorąco Ekstra – Boże Narodzenie" (Wydawnictwo Bauer), poświęcone gwiazdom i ich świątecznym opowieściom.