09.03.10, 23:19

Łódzkimi plakatami aborcyjnymi zajmie się prokurator

Czy organizacja SROM nawołuje do nielegalnej aborcji?

Członkowie Katolickiego Klubu im. Świętego Wojciecha zawiadomili prokuraturę o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez organizację SROM, która jest autorem plakatów aborcyjnych, jakie mogą oglądać mieszkańcy Łodzi. Zawiadomienie dotyczy również łódzkiego MPK, ponieważ plakaty zawisły na miejskich przystankach.

Na plakacie widnieje oparta o ścianę kobieta w bieliźnie, z czerwonym napisem na brzuchu MY CHOICE. Obok widzimy trzy napisy:

- Bilet lotniczy w obie strony do Anglii w promocji - 300 złotych

- Nocleg - 240 zł

- Aborcja farmakologiczna w publicznej przychodni - 0 zł

- Ulga po zabiegu przeprowadzonym w godnych warunkach – bezcenna

Pod plakatem widnieje łudząco podobne do MasterCard logo SROM oraz wprowadzony wielkimi literami napis „Za wszystko inne zapłacisz mniej niż w podziemiu aborcyjnym w Polsce”.

Pod akcją podpisują się Separatystyczne Rewolucyjne Oddziały Maciczne (w skrócie SROM). Przedstawiciele Katolickiego Klubu im. Świętego Wojciecha złożyli w sprawie plakatów doniesienie do prokuratury, które miałoby polegać na ‘publicznym podżeganiu do popełnienia przestępstwa dokonania aborcji”. W doniesieniu podpisanym m.in. przez Mirosława Orzechowskiego czytamy: „na przystankach MPK w Łodzi rozplakatowane są wezwania do dokonania przestępstwa aborcji i omijania polskiego prawa poprzez zachętę do wyjazdu do Wielkiej Brytanii w celu dokonania aborcji. Kampania sygnowana jest przez anonimową organizację SROM”. Sama organizacja wsławiła się już wystawianymi w styczniu na łódzkich ulicach transparentami „Podziemne państwo kobiet. Wstęp - 2 tysiące złotych”, a także hasłem „P...ć konto na obcasach”, będącym reakcją na feministyczny slogan jednego z banków.

Zdaniem Katolickiego Klubu im. Świętego Wojciecha, łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne jest współwinne domniemanego przestępstwa, ponieważ wie o akcji i ją akceptuje lub też nie utrzymuje porządku na przystankach.

Komentarze

Powiązane

07.02.25, 06:00
| reklama & PR » informacje
Insignia przedłuża współpracę z Südzucker Polska SA dla marki Cukier Królewski. Poszerzono zakres umowy
Insignia przedłuża na kolejny rok współpracę z Südzucker Polska SA w obszarze działań komunikacyjnych dla marki Cukier Królewski. Jednocześnie zwiększa się również zakres obsługi. Agencja współpracuje z tym klientem pięć lat, od początku 2020 r., po wygraniu przetargu.
06.02.25, 18:00
| reklama & PR » informacje
Rainbow został Partnerem Głównym Olimpiady Geograficznej
Firma Rainbow została Głównym Partnerem Olimpiady Geograficznej. Umowa przewiduje wsparcie firmy przez najbliższe trzy lata.
06.02.25, 15:30
| reklama & PR » informacje
Metamorfoza szkolnej stołówki do wygrania w konkursie marki Lubella
Lubella organizuje konkurs, w którym główną wygraną jest metamorfoza stołówki o wartości 100 tys. zł. Akcja jest kontynuacją kampanii „Gotuj w domu jak w restauracji”.
06.02.25, 09:00
| reklama & PR » informacje
Tom Evans w trailowej drużynie ASICS
Marka ASICS nawiązała współpracę z brytyjskim ultramaratończykiem, Tomem Evansem. Sportowiec będzie reprezentować ASICS na światowej scenie biegów trailowych.
06.02.25, 08:00
| reklama & PR » informacje
Aleksandra Mirosław z Dawidem Podsiadło w kampanii Credit Agricole
Credit Agricole rusza z nową kampanią reklamową w której obok ambasadora marki CA Dawida Podsiadło występuje także Aleksandra Mirosław, złota medalistka we wspinaczce sportowej na ubiegłorocznych Igrzyskach Olimpijskich. W kampanii pojawi się także Roberta Makłowicza.
05.02.25, 18:00
| reklama & PR » informacje
Mlekovita z Polskim smakiem oraz tysiakiem. Loteria produktów Mlekovity
Ruszyła kolejna loteria promocyjna zorganizowana przez First Line Polska dla Grupy Mlekovita. Najnowsza aktywacja konsumencka tym razem promuje produkty marki Polskie i odbywa się pod hasłem „Mlekovita z Polskim smakiem oraz tysiakiem”.
05.02.25, 16:28
| reklama & PR » informacje
Wybierz swoją paczkę. Bitwa Smaków w nowej kampanii Lay’s
W najnowszej aktywacji marki limitowane Lay’s o smaku Mac&cheese, Pieczony czosnek z ziołami i Chorizo z cebulką, zawalczą o uznanie konsumentów. Głosujący powalczą o nagrody i zdecydują, który smak zostanie na sklepowych półkach na dłużej.
05.02.25, 14:48
| reklama & PR » informacje
Familijne Wtorki Filmowe. Aktywacja konsumencka potrwa aż 52 tygodnie
1 lutego br. ruszyły „Familijne Wtorki Filmowe” – kolejna odsłona akcji marki Familijne, należącej do portfolio firmy Colian. Tym razem dla klientów marki przygotowano zniżki na bilety do wszystkich sieci kin w całej Polsce oraz wybranych kin niezależnych.
05.02.25, 12:10
| reklama & PR » informacje
iPoster: 65 nowych nośników w sieci DOOH
W 2024 r. iPoster działający na rynku Digital Out-Of-Home (DOOH) w segmencie galerii handlowych w Polsce, rozszerzył swoją ofertę o 65 nowych nośników. Wśród nich 60 to ekrany typu totem, a pięć to wielkoformatowe nośniki typu spectacular.
05.02.25, 10:45
| reklama & PR » informacje
Josera wspiera Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2025
Josera, producent żywności dla zwierząt, wspiera Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2025, ogłaszając Andreasa Wolffa nowym ambasadorem marki. 
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 28.02.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.