03.03.10, 19:54

Wyniki CANAL+ Cyfrowy za rok 2009

CANAL+ Cyfrowy zakończył 2009 rok osiągając bardzo dobre wyniki finansowe i operacyjne.

CANAL+ Cyfrowy zakończył 2009 rok osiągając dobre wyniki finansowe i operacyjne. Wskaźnik EBITDA wyniósł 244 mln zł, przy przychodach 1 279 mln zł. Ponadto w 2009 roku CYFRA+ powiększyła bazę klientów do 1,55 mln (z 1,38 mln w 2008 roku).

Rok 2009 roku był udany dla spółki CANAL+ Cyfrowy, która osiągnęła bardzo dobre wyniki pomimo trudniejszych uwarunkowań rynkowych. W porównaniu z 2008 rokiem baza abonentów CYFRY+ zwiększyła się o 12% (z 1,38 do 1,55 mln), przychody firmy wzrosły o 24% (z 1 034 do 1 279 mln zł), a wskaźnik EBITDA o 10% (z 222 do 244 mln zł). Wyniki firmy świadczą o efektywnej i skutecznej strategii biznesowej.

„Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży, podobnie jak rok czy dwa lata temu, pomimo niesprzyjającej sytuacji na rynku. To trend, który zamierzamy kontynuować. Naszym celem jest utrzymanie wysokiej rentowności i osiągnięcie pozycji lidera, jeśli chodzi o przychody firmy. Dbamy o wysoką efektywność naszych działań biznesowych, realizujemy konsekwentną politykę programową bazującą na najlepszym kontencie i zaawansowanej technologii, wspieramy ją silnymi akcjami marketingowymi, dbając jednocześnie o satysfakcję abonentów. Jestem pewien, że rok 2010 będzie dla firmy równie dobry jak poprzedni” – powiedział Bertrand Le Guern, prezes zarządu CANAL+ Cyfrowy.

Dobre wyniki finansowe spółka osiągnęła m.in. dzięki efektywnej strategii marketingowej i sprzedażowej, wzmocnieniu oferty o nowe programy, kanały i usługi oraz pełnemu wykorzystaniu atrakcyjności i potencjału CYFRY+. Na rezultaty miał wpływ również fakt, że klienci platformy najczęściej decydują się na wyższe pakiety i opcje premium, ponieważ cenią bogatą ofertę programową.

W 2009 roku CANAL+ Cyfrowy intensywnie rozwijał usługi oparte na nowoczesnych technologiach. Jako pierwsza platforma w Polsce CYFRA+ wprowadziła serwis multiroom oraz udostępniła abonentom możliwość odbierania sygnału Naziemnej Telewizji Cyfrowej, dzięki tunerom DVB-T wbudowanym w dekodery HD. 2009 rok to także okres prac nad rozwojem oferty VOD: CANAL+ Cyfrowy podpisał m.in. kontrakt z The Walt Disney Company Limited, na mocy którego CYFRA+ VOD wzbogaciła się o serialowe hity udostępniane już kilka dni po premierze w USA. Z kolei portfolio kanałów CYFRY+ zostało wzmocnione o 10 nowych propozycji, w tym dwie w standardzie HD.

W 2009 roku spółka rozwijała również własne kanały premium i tematyczne, budując ich szeroką dystrybucję oraz inwestując w prawa programowe i atrakcyjność oferty. Kanał DOMO – najmłodsza marka w portfolio firmy – w ostatnim roku dynamicznie zwiększyła swój zasięg i dociera obecnie już do 2,36 mln gospodarstw domowych. Ubiegły rok to także bogaty kalendarz wydarzeń organizowanych przez marki spółki: festiwal Filmy Świata Ale kino, Planete Doc Review czy Film Food Fest Kuchni.tv, Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni i Era nowe Horyzonty, w których uczestniczy CANAL+. Ponadto stacja wznowiła swój plebiscyt Piłkarskie Oscary oraz zainicjowała Okrągły Stół dla Polskiej Piłki. CANAL+ zaangażował się również jako koproducent w projekty kinematograficzne „Maszyna latająca” oraz „The Essence of Killing”.

Platforma otrzymała w ostatnim roku wiele nagród i wyróżnień. Potwierdzeniem silnej pozycji spółki jest m.in. wysoka pozycja w rankingu „100 najcenniejszych firm w Polsce”, przygotowanym w 2009 roku przez A.T. Kearney oraz tygodnik Newsweek Polska. CANAL+ Cyfrowy zajął w nim 3. miejsce wśród najbardziej wartościowych przedsiębiorstw medialnych, zajmując jednocześnie 46. miejsce w całościowym zestawieniu firm. Wśród wyróżnień warto wymienić tytuły Superbrand Polska oraz Marki Wysokiej Reputacji dla CANAL+, a także wysoką pozycję stacji w rankingu najczęściej opisywanych marek telewizyjnych według miesięcznika Press, Nagrodę PISF dla festiwalu Planete Doc Review w kategorii Międzynarodowe Wydarzenie Filmowe, Laury Buildera oraz nagrodę dla identyfikacji wizualnej DOMO w Polskim Konkursie Reklamy KTR czy Srebrną EFFIE 2009 za kampanię CYFRY+.

CANAL+ Cyfrowy zamierza kontynuować dotychczasową politykę biznesową, budując stabilny wzrost liczby klientów CYFRY+ przy utrzymaniu wysokiej rentowności, wzmacniając ofertę programową i dbając o wysoką jakość kontentu, w tym uatrakcyjnianie własnych marek, rozwijając nowoczesne usługi, a także kontynuując strategię silnych kampanii marketingowych i sprzedażowych. Spółka planuje zwiększać portfolio klientów w dotychczasowym tempie. W tym roku priorytetowym celem firmy jest także wzmacnianie satysfakcji klientów CYFRY+ coraz szersze dotarcie z poszczególnymi usługami, m.in. z serwisami takimi jak VoD czy multiroom, do wszystkich abonentów platformy.

Komentarze

Powiązane

19.06.24, 07:30
| radio » informacje | telewizja / VOD » informacje | prasa » informacje
Raport Reuters Institute: RMF FM siódmy raz wygrywa ranking mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków
Radio RMF FM już po raz siódmy rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem Polaków, w badaniu prowadzonym przez Reuters Institute for the Study of Journalism. Co istotne, RMF FM jest liderem tego zestawienia od początku jego istnienia.
18.06.24, 12:44
| telewizja / VOD » informacje
Nie tylko Maciej Dowbor. Robert Janowski także żegna się z Polsatem
W nowym, 21. sezonie muzycznego show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo” (Polsat) Robert Janowski nie zasiądzie w fotelu jurorskim.
18.06.24, 11:49
| telewizja / VOD » informacje
Maciej Dowbor kończy pracę w Polsacie
Po 20 latach współpracy, Maciej Dowbor rozstał się z Polsatem. Przez ostatnie dziesięć lat prezenter był współgospodarzem programu „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”.
18.06.24, 07:30
| telewizja / VOD » badania rynku
Mecz Polska - Holandia hitem TVP
Ponad 9 mln widzów zgromadził w niedzielę, 16 czerwca br. mecz Polska – Holandia transmitowany na antenach TVP.
17.06.24, 23:38
| telewizja / VOD » informacje
Polsat dementuje: Dorota Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach prezydenckich
Telewizja Polsat wydała oświadczenie dotyczące pogłosek o starcie jej dziennikarzy w wyborach prezydenckich.
14.06.24, 21:30
| telewizja / VOD » seriale
Drużyna A oraz Xena: Wojownicza księżniczka w AXN Black
W czerwcu br. AXN Black pokaże popularne amerykańskie seriale lat 90.: „Drużyna A” i „Xena: Wojownicza księżniczka”.
14.06.24, 11:33
| telewizja / VOD » informacje
Cafe Euro Cast online oraz w Polsat Sport 1
Z okazji piłkarskich Mistrzostw Europy redakcja sportowa Polsatu przygotowała nowy format telewizyjno-internetowy. „Cafe Euro Cast” będzie emitowany od 14 czerwca o godz. 9:00 w każdy dzień meczowy i pomeczowy przez cały czas trwania turnieju w Niemczech.
14.06.24, 06:30
| telewizja / VOD » informacje
Play i Antenna Entertainment poszerzają współpracę. AXN Spin debiutuje w ofercie Play
Play (marka działająna na polskim rynku telekomunikacyjnym) i Antenna Entertainment (właściciel portfolio AXN) odnowili oraz poszerzyli wieloletnią współpracę.
13.06.24, 15:00
| telewizja / VOD » informacje
Jak nas widzą. Program Doroty Wysockiej-Schnepf w TVP Polonia
16 czerwca br. na antenie TVP Polonia zadebiutuje program „Jak nas widzą”, której autorką będzie Dorota Wysocka-Schnepf. Gośćmi formatu będą korespondenci zagranicznych mediów akredytowani w Polsce, eksperci spraw międzynarodowych oraz dziennikarze polonijni.
13.06.24, 13:34
| telewizja / VOD » informacje
Paulina Chylewska, Patryk Ganiek i Dariusz Szpakowski poprowadzą teleturniej piłkarski Mecz w TVP1
Telewizja Polska z okazji Mistrzostw Europy w piłce nożnej przygotowała show piłkarski „Mecz – teleturniej piłkarski”, którego gospodarzami będą Paulina Chylewska, Patryk Ganiek oraz Dariusz Szpakowski.
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 22.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.