11.01.10, 22:04

Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest silnie zakorzenionym zwyczajem

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Rozmowa z Małgorzatą Walkowską-Geyderowicz, Dyrektorem Wydawniczym Pism Telewizyjnych Wydawnictwa Bauer.

Kuba Wajdzik: W Państwa ofercie zadebiutował TV 14. Czym się różni od pozostałych pism telewizyjnych na rynku?
Małgorzata Walkowska-Geyderowicz: Przede wszystkim częstotliwością - jest dwutygodnikiem. "TV14" to magazyn rodzinny, kierowany do szerokiej grupy odbiorców, zbliżonej do populacji. Zawiera program 54 stacji telewizyjnych oraz rozbudowaną część magazynową, zawierającą liczne kolumny tematyczne związane z rodzinnym charakterem tytułu (zdrowie i uroda, kuchnia, podróże, krzyżówki, horoskopy).

KW: Tele Świat zmienił częstotliwość ukazywania się i stał się dwutygodnikiem. Skąd taka decyzja?
MWG: To naturalny etap rozwoju pism telewizyjnych. Po tygodnikach przyszedł czas na dwutygodniki, formułę sprawdzoną już w kilku krajach Europy

KW: Polacy nie za bardzo lubią eksperymenty (np. nietypowy magazyn TV Pilot nie przyjął się). Czy wydawanie pisma co dwa tygodnie nie jest ryzykowne? W przypadku tygodników jest to pewien rytm kupowania, który w przypadku dwutygodników jest zaburzony.
MWG: Doświadczenia innych krajów europejskich pokazują, iż pisma tego typu dobrze się przyjęły i jest to naturalny etap rozwoju tego typu czasopism

KW: Odczuwają Państwo zagrożenie ze strony Internetu i cyfrowych przewodników po programach TV?
MWG: Takiej potencjalnej konkurencji nie można oczywiście pomijać, jednak posiadanie i korzystanie z papierowego programu telewizyjnego jest tak silnie zakorzenionym zwyczajem, iż na razie z tej strony zagrożenia nie odczuwamy.

KW: Dzienniki inwestują w coraz bogatsze dodatki telewizyjne. Jak ocenia Pani ten rynek? Czy w dużym stopniu odbierają państwu czytelników?
MWG: Każdy inwestuje w swoje produkty, zwłaszcza, jeśli nie zyskuja one, a niekiedy tracą odbiorców. Stąd gwałtowne wzbogacanie dodatków telewizyjnych

KW: Dlaczego mimo dużych nakładów, na reklamach TV guidy wciąż mało zarabiają. Dzieje się tak, mimo, że np. czytelnik To i Owo jest bogaty.
MWG: Nie zgodzę się ze stwierdzeniem iż TV guidy wciąż mało zarabiają. Warto przypomnieć chociażby, iż Tele Tydzień w segmencie wszystkich tygodników awansował na lidera wpływów reklamowych (zarabiając cennikowo od stycznia do września br. 64,9 mln zł) , deklasując nawet tygodniki opinii Newsweek, Polityka czy Wprost. Przypomnę iż w ub. roku w tym rankingu był czwarty.To i Owo TV, które Pan wspomina, porównując I-IX 2008 do I-IX 2009 odnotowało 8% wzrost przychodów reklamowych

KW: Dziękuję za rozmowę.

Komentarze

Powiązane

25.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 25 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 25 stycznia?
24.01.23, 12:43
| radio » informacje | prasa » informacje | internet » informacje
Media Grupy Agora włączyły się w 31. Finał WOŚP
W niedzielę, 29 stycznia br. pod hasłem „Chcemy wygrać z sepsą! Gramy dla wszystkich –małych i dużych!” odbędzie się 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Grupy Agora tradycyjnie wesprą akcję, organizując aukcje internetowe, zbierając pieniądze do wirtualnych puszek oraz relacjonując przebieg niedzielnego finału.
24.01.23, 07:30
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Kamil Wolnicki awansuje w Przeglądzie Sportowym Onet
Kamil Wolnicki, dotychczasowy szef wideo, audio i treści płatnych serwisu, zostanie drugim zastępcą redaktora naczelnego serwisu Przegląd Sportowy Onet.
24.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 24 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 24 stycznia?
23.01.23, 17:00
| prasa » ludzie | reklama & PR » ludzie
Małgorzata Pędzich i Edyta Korzekwa – Machocka awansują w Biurze Reklamy Wydawnictwa Bauer
W Biurze Reklamy Wydawnictwa Bauer nastąpiły zmiany. Małgorzata Pędzich i Edyta Korzekwa – Machocka objęły nowe stanowiska.
23.01.23, 13:08
| prasa » ludzie | internet » ludzie
Łukasz Godlewski przechodzi ze Sport.pl do redakcji Przeglądu Sportowego Onet
Łukasz Godlewski przechodzi do redakcji Przeglądu Sportowego Onet i obejmie funkcję zastępcy redaktora naczelnego serwisu, Jacka Stańczyka.
23.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 23 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 23 stycznia?
22.01.23, 02:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 22 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 22 stycznia?
21.01.23, 22:13
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 21 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 21 stycznia?
20.01.23, 01:00
| prasa » informacje
Codziennik medialny: 20 stycznia (media i kultura: najważniejsza wydarzenia)
Co wydarzyło się w świecie mediów i kultury 20 stycznia?
Subskrybuj RSS działu prasa: rss
Oferty pracy

Specjalista ds. promocji

Muzeum Ludowych Instrumentów Muzycznych w Szydłowcu | mazowieckie

Przejdź do oferty

Referent ds. mediów

Związek Niemieckich Stowarzyszeń Społeczno-Kulturalnych w Polsce | Opole

Przejdź do oferty

Kierownik Działu Komunikacji-Rzecznik prasowy

Muzeum Sztuki Łódź | Łódź

Przejdź do oferty
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.