21.12.09, 21:27
Polacy w sieci - raport NetTrack
Choć tempo penetracji Internetu przez polskich użytkowników sieci zmalało w stosunku do lat ubiegłych, nie oznacza to, iż ma ono niski współczynnik. Wręcz przeciwnie – w październiku br. odnotowano 50-procentową penetrację przez polskich internautów. Średnia w krajach europejskich wynosi 56%.
Choć tempo penetracji Internetu przez polskich użytkowników sieci zmalało w stosunku do lat ubiegłych, nie oznacza to, iż ma ono niski współczynnik. Wręcz przeciwnie – w październiku br. odnotowano 50-procentową penetrację przez polskich internautów. Średnia w krajach europejskich wynosi 56%.
Według badania NetTrack przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC na próbie 5747 osób w okresie od sierpnia do października br., 50,1% całej populacji korzysta z Internetu. W przypadku polskich internautów nie ma wyraźnego podziału pod względem płci. Zarówno kobiety jak i mężczyźni w równym stopniu użytkują zasoby sieciowe. Różnice widać natomiast pod względem wieku i wykształcenia. Wśród internautów dominują osoby między 25. a 39. rokiem życia (38%) posiadający średnie wykształcenia (41%). Ale także osoby nieco starsze (40-59 lat – 28%) i młodsze (15-24 – 31%) chętnie sięgają do sieci. Niestety osoby powyżej 60 roku życia nie nabrały jeszcze przekonania do tego medium. Tylko 4% z nich posługuje się Internetem. Co ciekawe, kryterium wykształcenia nie decyduje o zwiększającym zaufaniu do sieci. Wręcz przeciwnie – osoby po studiach korzystają z Internetu rzadziej niż posiadający średnie wykształcenie (28%). Jednak ich liczna jest wyższa niż internautów z podstawowym (16%) i zasadniczym (15%) wykształceniem.
Wyniki badania pokazują także, że dostęp do sieci to w przypadku większości użytkowników żadna nowość. Ponad 40% z nich korzysta z Internetu już ponad 5 lat, a 27,5 % od 3 do 5 lat. Tylko niespełna 7% respondentów na pytanie „Od jak dawna korzysta z Internetu” odpowiedziała, że krócej niż rok. W przeważającym stopniu polscy internauci z siecią łączą się w swoich gospodarstwach domowych (92,5%), robiąc to codziennie lub prawie codziennie (71,5%). Internet stał się tak ważnym medium, że korzystanie z niego przynajmniej kilkakrotnie w ciągu tygodnia jest podstawą współczesnego Polaka. W zdecydowanej większości (77%) połączenie z Internetem ma charakter stały (kabel lub dostęp radiowy). Wśród internautów zaufania nie wzbudził jeszcze mobilny dostęp do sieci za pomocą telefonów komórkowych. Tylko 1,7% badanych potwierdziła łączenie się za pomocą aparatów telefonicznych.
Najnowszy raport pokazuje nie tylko kto, ale też czego poszukuje w sieci. Liderem wśród stron odwiedzanych przez badanych jest wyszukiwarka Google, którą w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 88,5% respondentów. Nieco mniejszym powodzeniem cieszył się serwis aukcyjny Allegro (65,4%) oraz społecznościowa Nasza-Klasa (61,1%). W zestawieniu dziesięciu najchętniej odwiedzanych stron internetowych znalazły się jeszcze kolejno Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Wikipedia, o2.pl, Zumi i Portal Gazeta. Liderzy tego zestawienia odnieśli zwycięstwo w rankingu znajomości spontanicznej stron. Zarówno Google, jak i Allegro (odpowiednio 57,9% i 50,8%) cieszyły zarówno największą znajomością jak i oglądalnością. Wyniki tego zestawienia pokazują, że niemal praktycznie idzie ze sobą w parze znajomość witryny jak i jej odwiedzalność wśród internautów.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze