21.12.09, 21:27

Polacy w sieci - raport NetTrack

Choć tempo penetracji Internetu przez polskich użytkowników sieci zmalało w stosunku do lat ubiegłych, nie oznacza to, iż ma ono niski współczynnik. Wręcz przeciwnie – w październiku br. odnotowano 50-procentową penetrację przez polskich internautów. Średnia w krajach europejskich wynosi 56%.

Choć tempo penetracji Internetu przez polskich użytkowników sieci zmalało w stosunku do lat ubiegłych, nie oznacza to, iż ma ono niski współczynnik. Wręcz przeciwnie – w październiku br. odnotowano 50-procentową penetrację przez polskich internautów. Średnia w krajach europejskich wynosi 56%.

Według badania NetTrack przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC na próbie 5747 osób w okresie od sierpnia do października br., 50,1% całej populacji korzysta z Internetu. W przypadku polskich internautów nie ma wyraźnego podziału pod względem płci. Zarówno kobiety jak i mężczyźni w równym stopniu użytkują zasoby sieciowe. Różnice widać natomiast pod względem wieku i wykształcenia. Wśród internautów dominują osoby między 25. a 39. rokiem życia (38%) posiadający średnie wykształcenia (41%). Ale także osoby nieco starsze (40-59 lat – 28%) i młodsze (15-24 – 31%) chętnie sięgają do sieci. Niestety osoby powyżej 60 roku życia nie nabrały jeszcze przekonania do tego medium. Tylko 4% z nich posługuje się Internetem. Co ciekawe, kryterium wykształcenia nie decyduje o zwiększającym zaufaniu do sieci. Wręcz przeciwnie – osoby po studiach korzystają z Internetu rzadziej niż posiadający średnie wykształcenie (28%). Jednak ich liczna jest wyższa niż internautów z podstawowym (16%) i zasadniczym (15%) wykształceniem.

Wyniki badania pokazują także, że dostęp do sieci to w przypadku większości użytkowników żadna nowość. Ponad 40% z nich korzysta z Internetu już ponad 5 lat, a 27,5 % od 3 do 5 lat. Tylko niespełna 7% respondentów na pytanie „Od jak dawna korzysta z Internetu” odpowiedziała, że krócej niż rok. W przeważającym stopniu polscy internauci z siecią łączą się w swoich gospodarstwach domowych (92,5%), robiąc to codziennie lub prawie codziennie (71,5%). Internet stał się tak ważnym medium, że korzystanie z niego przynajmniej kilkakrotnie w ciągu tygodnia jest podstawą współczesnego Polaka. W zdecydowanej większości (77%) połączenie z Internetem ma charakter stały (kabel lub dostęp radiowy). Wśród internautów zaufania nie wzbudził jeszcze mobilny dostęp do sieci za pomocą telefonów komórkowych. Tylko 1,7% badanych potwierdziła łączenie się za pomocą aparatów telefonicznych.

Najnowszy raport pokazuje nie tylko kto, ale też czego poszukuje w sieci. Liderem wśród stron odwiedzanych przez badanych jest wyszukiwarka Google, którą w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 88,5% respondentów. Nieco mniejszym powodzeniem cieszył się serwis aukcyjny Allegro (65,4%) oraz  społecznościowa Nasza-Klasa (61,1%). W zestawieniu dziesięciu najchętniej odwiedzanych stron internetowych znalazły się jeszcze kolejno Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Wikipedia, o2.pl, Zumi i Portal Gazeta. Liderzy tego zestawienia odnieśli zwycięstwo w rankingu znajomości spontanicznej stron. Zarówno Google, jak i Allegro (odpowiednio 57,9% i 50,8%) cieszyły zarówno największą znajomością jak i oglądalnością. Wyniki tego zestawienia pokazują, że niemal praktycznie idzie ze sobą w parze znajomość witryny jak i jej odwiedzalność wśród internautów.

Komentarze

Powiązane

14.03.25, 07:15
| internet |
Zuzanna Falzmann debiutuje z FeelZenn platformą inspiracji i wiedzy
Zuzanna Falzmann wraca do mediów z autorskim projektem FeelZenn na YouTube – pierwszą w Polsce platformą łączącą rozwój osobisty, mindfulness oraz zdrowie psychiczne i fizyczne. Na jej kanale i podcaście będzie prowadzić rozmowy z osobistościami, ekspertami i terapeutami na temat odzyskiwania balansu i pełni życia.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
12.03.25, 12:25
| internet » informacje
Cześć Ciało w Onecie nowy podcast edukacyjny dla dorosłych
10 marca br. w Onet Audio, na Onecie oraz na popularnych platformach podcastowych zadebiutował nowy podcast prowadzony przez Olgę Kwiecińską, założycielkę Fundacji Cześć Ciało. „Cześć Ciało w Onecie – podcast dla dorosłych” to edukacyjny format skierowany, m.in. do rodziców.
05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.
04.03.25, 16:30
| internet » informacje
Bilety Kolei Małopolskich w ofercie aplikacji Jakdojade
Po przeprowadzeniu integracji z PKP Intercity i Kolejami Mazowieckimi, Jakdojade wprowadza sprzedaż biletów kolejnego regionalnego przewoźnika. W aplikacji Jakdojade udostępniono możliwość zakupu biletów Kolei Małopolskich.
04.03.25, 12:51
| prasa » informacje | internet » informacje
Wysokieobcasy.pl. Serwis w odświeżonej wersji
4 marca br. serwis Wysokieobcasy.pl (Agora) pojawił się w odświeżonej wersji. Zmienił się nie tylko wygląd strony głównej i artykułów, ale również cały układ serwisu – tak, aby czytanie i nawigacja były jeszcze bardziej intuicyjne zarówno w wersji na urządzenia mobilne, jak i na komputery.
04.03.25, 10:20
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Prezes UOKiK ukarał F. Chajzera, Dodę i Rozenek-Majdan za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie
Za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie Prezes UOKiK ukarał Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską i Małgorzatę Rozenek Majdan. Łącznie to blisko pół miliona zł.
28.02.25, 15:19
| internet » informacje
Przegląd międzynarodowy. Nowy cykl Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza na Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca podcastu „Co to będzie”, rozpoczyna publikację nowego cyklu dziennikarskiego na Gazeta.pl pt. „Przegląd międzynarodowy”.
27.02.25, 11:04
| prasa » informacje | internet » informacje
Polska Press Grupa: to już ostatni etap zmian w serwisach regionalnych. Będą zmiany w i.pl i Naszym Mieście
Polska Press Grupa zakończyła ostatni etap zmian stron głównych serwisów regionalnych. W ostatniej fazie prac zaktualizowano trzy serwisy: expressbydgoski.pl, expressilustrowany.pl i dziennikpolski24.pl. 
27.02.25, 09:16
| internet » informacje
Interia na Oscarach Artura Zaborskiego. Interia z nowym cyklem video
Portal Interia.pl w związku z tegoroczna edycją rozdania Nagród Akademii Filmowej przygotował cykl video „Interia na Oscarach” ruszył 26 lutego br. Krytyk filmowy prosto z Los Angeles zrelacjonuje rywalizację o Nagrody Akademii Filmowej.
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.