12.12.09, 15:24
TVP rozpoczyna kolejną kampanię na rzecz abonamentu
W poniedziałek 14 grudnia w Telewizji Polskiej rusza kampania informacyjno-promocyjna dotycząca abonamentu RTV. Przedsięwzięcie jest elementem wspólnej akcji podjętej przez Polskie Radio SA, Telewizję Polską S.A, oraz Pocztę Polską. Spoty, w których wystąpią Iwona Schymalla i Michał Olszański, będzie można zobaczyć na wszystkich antenach TVP.
Kwestia abonamentu oraz sposobu finansowania mediów publicznych pojawiać się będzie w programach jednorazowych i cyklicznych, konkursach antenowych oraz na stronie internetowej. Wśród pozycji programowych TVP1, w których przewidywane są tematy poświęcone sytuacji mediów publicznych znalazły się takie programy cykliczne jak: „Tydzień”, „Agrobiznes”, „Rozmowa Jedynki”, „Między niebem a ziemią” i „Kawa czy herbata”. W serialach i programach emitowanych i produkowanych przez Telewizję Polską, takich jak „Klan”, „Plebania”, „Ojciec Mateusz” czy „Jaka to melodia” pojawią się wątki poświęcone konieczności opłacania abonamentu RTV oraz konkursy dla widzów regularnie go płacących. Ponadto Jedynka przygotowuje kampanię pod hasłem „Płacąc abonament oglądasz filmy i programy w całości”.
Od połowy grudnia w TVP2 w programie „Pytanie na śniadanie” oraz w „Panoramie” pojawią się informacje o konsekwencjach likwidacji abonamentu. Dwójka zamierza prezentować na antenie również wypowiedzi wybitnych twórców z dziedziny muzyki, kultury i sztuki ze wskazaniem na katalog pozycji programowych, które mogłyby być realizowane, a których być może zabraknie na antenie ze względu na brak środków z abonamentu. W TVP 2 pojawi się także spot przedstawiający materiały archiwalne programów telewizyjnych tworzonych od początku istnienia Telewizji Polskiej, których autorami są wybitne postaci telewizyjne.
TVP Kultura promując płacenie abonamentu RTV przygotowuje na rok 2010 dla widzów „Koncert życzeń” nawiązujący estetyką do programów z lat 60. W programie pojawią się audycje dedykowane wybranej, wymienionej z imienia i z nazwiska osobie, która płaci abonament. Ponadto TVP Kultura przygotuje spot budujący pozytywne skojarzenia z mediami publicznymi, które nie jawią się jako anonimowa instytucja, tylko medium blisko związane z widzem. W TVP Kultura pojawi się jeszcze jeden spot - „Nie ma abonamentu. Nie ma kultury”, który będzie sugerować, że jeśli abonament przestanie być płacony, to z ramówki znikną te pozycje programowe, które realizują misję mediów publicznych.
Tematyka abonamentowa jest już obecna w serwisach informacyjnych i programach publicystycznych TVP Info, m.in. w „Forum” i „Minęła dwudziesta”. O finansowaniu mediów będzie też mowa w magazynie „Plus-minus”. W styczniu planowany jest weekend tematyczny poświęcony kondycji mediów publicznych zakończony wielką debatą z udziałem twórców, dziennikarzy, ludzi mediów i polityków. Ponadto kanał wyemituje trzy rodzaje spotów pod hasłem „Bez abonamentu telewizja znika”.
Do akcji przystępują też ośrodki regionalne TVP. Na antenach poszczególnych stacji lokalnych gościć będą specjalnie przygotowane materiały, spoty oraz programy cykliczne poświęcone misji i finansowaniu mediów publicznych.
W portalu tvp.pl w dziale „O TVP” została zrewitalizowana strona abonament.tvp.pl. Znajdują się na niej wszystkie szczegółowe informacje związane z abonamentem: wysokość opłat, zwolnienia i zasady płatności. Istnieć będzie także możliwość odtworzenia programów, w których była mowa o abonamencie. Na stronie głównej portalu tvp.pl oraz na stronie abonament.tvp.pl i jej podstronach zamieszczono baner flashowy „Zarejestruj telewizor” odsyłający do formularza rejestracji odbiornika na stronie internetowej Poczty Polskiej.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
26.02.2025 r., webinar.
Komentarze