12.12.09, 15:24

TVP rozpoczyna kolejną kampanię na rzecz abonamentu

W spotach promocyjnych wystąpią Iwona Schymalla i Michał Olszański

W poniedziałek 14 grudnia w Telewizji Polskiej rusza kampania informacyjno-promocyjna dotycząca abonamentu RTV. Przedsięwzięcie jest elementem wspólnej akcji podjętej przez Polskie Radio SA, Telewizję Polską S.A, oraz Pocztę Polską. Spoty, w których wystąpią Iwona Schymalla i Michał Olszański, będzie można zobaczyć na wszystkich antenach TVP.

Kwestia abonamentu oraz sposobu finansowania mediów publicznych pojawiać się będzie w programach jednorazowych i cyklicznych, konkursach antenowych oraz na stronie internetowej. Wśród pozycji programowych TVP1, w których przewidywane są tematy poświęcone sytuacji mediów publicznych znalazły się takie programy cykliczne jak: „Tydzień”, „Agrobiznes”, „Rozmowa Jedynki”, „Między niebem a ziemią” i „Kawa czy herbata”. W serialach i programach emitowanych i produkowanych przez Telewizję Polską, takich jak „Klan”, „Plebania”, „Ojciec Mateusz” czy „Jaka to melodia” pojawią się wątki poświęcone konieczności opłacania abonamentu RTV oraz konkursy dla widzów regularnie go płacących. Ponadto Jedynka przygotowuje kampanię pod hasłem „Płacąc abonament oglądasz filmy i programy w całości”.

Od połowy grudnia w TVP2 w programie „Pytanie na śniadanie” oraz w „Panoramie” pojawią się informacje o konsekwencjach likwidacji abonamentu. Dwójka zamierza prezentować na antenie również wypowiedzi wybitnych twórców z dziedziny muzyki, kultury i sztuki ze wskazaniem na katalog pozycji programowych, które mogłyby być realizowane, a których być może zabraknie na antenie ze względu na brak środków z abonamentu. W TVP 2 pojawi się także spot przedstawiający materiały archiwalne programów telewizyjnych tworzonych od początku istnienia Telewizji Polskiej, których autorami są wybitne postaci telewizyjne.

TVP Kultura promując płacenie abonamentu RTV przygotowuje na rok 2010 dla widzów „Koncert życzeń” nawiązujący estetyką do programów z lat 60. W programie pojawią się audycje dedykowane wybranej, wymienionej z imienia i z nazwiska osobie, która płaci abonament. Ponadto TVP Kultura przygotuje spot budujący pozytywne skojarzenia z mediami publicznymi, które nie jawią się jako anonimowa instytucja, tylko medium blisko związane z widzem. W TVP Kultura pojawi się jeszcze jeden spot - „Nie ma abonamentu. Nie ma kultury”, który będzie sugerować, że jeśli abonament przestanie być płacony, to z ramówki znikną te pozycje programowe, które realizują misję mediów publicznych.

Tematyka abonamentowa jest już obecna w serwisach informacyjnych i programach publicystycznych TVP Info, m.in. w „Forum” i „Minęła dwudziesta”. O finansowaniu mediów będzie też mowa w magazynie „Plus-minus”. W styczniu planowany jest weekend tematyczny poświęcony kondycji mediów publicznych zakończony wielką debatą z udziałem twórców, dziennikarzy, ludzi mediów i polityków. Ponadto kanał wyemituje trzy rodzaje spotów pod hasłem „Bez abonamentu telewizja znika”.

Do akcji przystępują też ośrodki regionalne TVP. Na antenach poszczególnych stacji lokalnych gościć będą specjalnie przygotowane materiały, spoty oraz programy cykliczne poświęcone misji i finansowaniu mediów publicznych.

W portalu tvp.pl w dziale „O TVP” została zrewitalizowana strona abonament.tvp.pl. Znajdują się na niej wszystkie szczegółowe informacje związane z abonamentem: wysokość opłat, zwolnienia i zasady płatności. Istnieć będzie także możliwość odtworzenia programów, w których była mowa o abonamencie. Na stronie głównej portalu tvp.pl oraz na stronie abonament.tvp.pl i jej podstronach zamieszczono baner flashowy „Zarejestruj telewizor” odsyłający do formularza rejestracji odbiornika na stronie internetowej Poczty Polskiej.

Komentarze

Powiązane

18.02.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Finał VI edycji The Voice Senior z dużą widownią. TVP wygrała w weekend
Grupa TVP z udziałem 21,1 proc. pokonała w weekend konkurencyjne grupy nadawców. Stało się tak za sprawą, m.in. programów rozrywkowych jak finał VI edycji „The Voice Senior” czy Wielki Finał Polskich Kwalifikacji do 69. Konkursu Piosenki Eurowizji.
15.02.25, 22:39
| TV / VOD » informacje
Za pięć dwunasta. Rozszerzony serwis w TVP INFO
Od poniedziałku, 17 lutego br. na antenie TVP Info emitowany będzie nowy program „Za pięć dwunasta” będzie emitowany od poniedziałku do piątku o godz. 11:55.
14.02.25, 23:56
| TV / VOD » informacje
Randka w ciemno. Super Polsat sięga po popularny przed laty format
Po dwudziestu latach przerwy wraca show „Randka w ciemno”, tym razem na ekrany Super Polsatu.
14.02.25, 20:30
| TV / VOD » informacje
Marta Piekarska (TVP) z kolejną kadencję w Komitecie Sterującym Konkursu Eurowizja Junior
Marta Piekarska z Telewizji Polskiej została wybrana na kolejną kadencję w Komitecie Sterującym Konkursu Eurowizja Junior (JESC Steering Group).
14.02.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | kultura » film
Gala Orłów wraca na antenę Telewizji Polskiej
Dwie dokumentalne koprodukcje TVP znalazły się wśród filmów nominowanych w 27. edycji Polskich Nagród Filmowych Orły: „8. Dzień Chamsinu” w reż.Zviki Gregory Portnoya oraz „Wanda Rutkiewicz. Ostatnia wyprawa” w reż. Elizy Kubarskiej. Telewizja Polska po ośmiu latach wraca do roli oficjalnego nadawcy i partnera telewizyjnego Orłów. 
14.02.25, 07:48
| TV / VOD » informacje
Wybrane filmy dystrybuowane przez Stowarzyszenie Nowe Horyzonty w ofercie platformy AVIOS
Kino ambitne i niepokorne doceniane przez krytyków i festiwalową publiczność na całym świecie trafiło do oferty ogólnopolskiej platformy IPTV AVIOS wrocławskiej spółki KORBANK. To efekt współpracy ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty z Warszawy.
14.02.25, 06:00
| TV / VOD » informacje
CANAL+ kontroluje transmisje sportowe w pubach i restauracjach. Wykryto liczne nieprawidłowości
CANAL+ z początkiem roku rozpoczął kontrole w pubach i restauracjach na terenie całego kraju. Uprawnieni kontrolerzy sprawdzają, czy transmitowane w tych miejscach wydarzenia sportowe dostępne na antenach CANAL+ są odtwarzane zgodnie z obowiązującym prawem, tj. z posiadaniem odpowiedniej licencji uprawniającej do publicznego odtwarzania.
13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 30.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 10.03.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy