05.11.09, 21:59

Turystyka nie wykorzystuje siły internetu

Mimo kryzysu ekonomicznego wydatki na reklamę za pośrednictwem tego medium ciągle wzrastają. Okazuje się jednak, że branża turystyczna nie do końca wykorzystuje ten fakt i możliwości Internetu.

Mimo kryzysu ekonomicznego wydatki na reklamę za pośrednictwem tego medium ciągle wzrastają. Okazuje się jednak, że branża turystyczna nie do końca wykorzystuje ten fakt i możliwości Internetu.

Według raportu Gemius „Turystyka wśród internautów”, ponad połowa (58 %) internautów planujących wyjazd z biurem podróży wskazała informacje z sieci jako najczęściej wykorzystywane podczas planowania wyjazdu. W przeciągu ostatnich kilku lat odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania turystyką za pośrednictwem Internetu. Tendencję zwyżkową odnotował także popyt na usługi noclegowe w Polsce. Jednak większość noclegów udostępnianych turystów należą do niewielkich podmiotów (należy tu wymienić kwatery prywatne, motele i pensjonaty), a co za tym idzie, mają one ograniczone możliwości inwestycyjne. Nadal rzadkością są profesjonalne serwisy www, czy wydatki na reklamę. W warstwie tej dominują profile na różnego rodzaju bazach noclegowych, jak spanie.pl, czy nocowanie.pl. Nie oznacza to jednak, iż nie ma możliwości promocji w Internecie. Problemem jest nieodpowiednie korzystanie z tego medium. Jak pokazuje bowiem raport Gogle, niezagospodarowaną przestrzenią są rezerwacje online, z których już korzystają hotele i biura podróży: „Patrząc z perspektywy funkcjonalności strony, aż 30 proc. ankietowanych wyraziło chęć zakupu online, ale witryna nie dała im takiej możliwości. Jeśli do tej grupy dołączylibyśmy tych, którzy już takiego zakupu dokonali, to mamy bardzo dużą grupę ankietowanych, gotowych do dokonania zakupu online. […]Zapewniając dostęp do informacji przedstawiciele branży turystycznej ułatwiają samym sobie pracę. Jeśli klient kupi wycieczkę przez internet, koszty jego obsługi spadają”. Mowa tu o nieznanej jeszcze dobrze usłudze Dotbook, czyli systemie rezerwacji online.

Na rynku obecnie funkcjonuje tylko jedna firma oferująca mniejszym podmiotom, takim jak właściciele obiektów noclegowych (kwatery prywatne, pensjonaty, hostele) możliwość skorzystania z systemu rezerwacji online. Dotbook, bo o nim mowa, oferuje właścicielom kwater opcję skorzystania z takiej możliwości rozliczając się za wynik – dokonaną rezerwację. Umożliwia to małym podmiotom dostęp do nowoczesnych technologii nie angażując środków własnych. System dostępny jest dla każdego serwisu www, czy bloga bezpłatnie. Wspólna baza wszystkich ofert miejsc noclegowych udostępniona będzie każdemu za pośrednictwem wielu witryn partnerskich. Funkcjonalność oprogramowania umożliwia umieszczenie takiego systemu na każdej stronie www (w tym witrynie danego obiektu oraz ograniczenie go tylko do oferty danego obiektu). W praktyce oznacza to, że każdy właściciel pokoi może na swoim serwisie czy blogu umieścić system rezerwacji online tylko swoich ofert. Może także, jak każdy Partner systemu umieszczać całą bazę i zarabiać procent od każdej rezerwacji dokonanej z jego witryny.

Jak podkreślają specjaliści, Internet staje się coraz ważniejszym medium informacyjnym, rozrywkowym i handlowym. Badanie zrealizowane dla ING pokazuje, że co piąty internauta (21%) deklaruje, że wolałby zrezygnować z seksu na miesiąc, niż nie mieć dostępu do Internetu, a 60% badanych nie wyobraża sobie życia bez internetu. Ten wzrost znaczenia sieci ma swoje odbicie na wszystkich gałęziach gospodarki. Lekceważenie tego medium może grozić stratami dla osób obojętnych wobec Internetu, bowiem zdaniem znawców tematyki, to właśnie za pomocą sieci przejawiać się będzie aktywność turystów odwiedzających Polskę podczas Euro 2012.

Komentarze

Powiązane

17.06.24, 19:00
| radio » informacje | internet » informacje
Prosto z Euro w WP SportoweFakty na czas Euro 2024
Redakcja WP SportoweFakty uruchomiła format „Prosto z Euro”, który prowadzą Marcin Gazda i Paweł Pawłowski. Nowy program to analizy i komentarze dotyczące nie tylko meczów, ale także kulisów całego turnieju.
12.06.24, 18:12
| internet » informacje
Jakdojade uruchamia sprzedaż biletów w Szczecinie 
Jakdojade rusza ze sprzedażą biletów w Szczecinie. Od teraz użytkownicy aplikacji będa mogli kupować bilety jednorazowe i okresowe na szczecińską komunikację miejską.
12.06.24, 14:15
| internet » informacje
Żyjemy piłkarskim Euro 24. Interia przygotowana na EURO 2024
Na czas EURO 2024 Interia będzie publikować na bieżąco informacje dotyczące wydarzenia. Portal przygotuje także specjalne formaty.
10.06.24, 15:15
| internet » informacje
Grupa WP kupuje 80 proc. udziałów w spółce Creative Eye SRL
Szallas Group należąca do Wirtualnej Polski Holding kupuje 80 proc. udziałów w rumuńskiej spółce Creative Eye SRL, zarządzającej platformą turystyczną Litoralulromanesc.ro. Wartość transakcji to 16,8 mln euro.
10.06.24, 10:42
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Anna Kalczyńska w ekipie Iberionu. Poprowadzi autorski format geopolityczny
Do Iberionu dołącza Anna Kalczyńska, która poprowadzi autorski format geopolityczny. Dziennikarka w ostatnich latach związana była ze stacją TVN.
09.06.24, 13:27
| internet » informacje
Wieczór Wyborczy w Onecie
9 czerwca br. o godz. 20:45 na stronie głównej Onetu ruszy Wieczór Wyborczy, który poprowadzi Marcin Zawada, dziennikarz Onetu. Dziennikarz w Studiu Wyborczym Live w Onecie przedstawi wyniki exit poll i będzie się łączył z reporterami Onetu i Faktu obecnymi w sztabach wyborczych. 
06.06.24, 08:30
| radio » informacje | internet » informacje
Nowy serwis historyczny Polskiego Radia z okazji 35. rocznicy wyborów
Z okazji 35. rocznicy wyborów, Polskie Radio przygotowało specjalny historyczny serwis internetowy. Portal zawiera unikatowe nagrania z Archiwum Polskiego Radia i Archiwum Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa, dzięki czemu stanowi niezwykły dokument tamtych dni.
05.06.24, 16:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Patrycjusz Wyżga gospodarzem wieczoru wyborczego w Wirtualnej Polsce
W niedzielę, 9 czerwca br. Wirtualna Polska przygotuje specjalny wieczór wyborczy dotyczący wyborów do europarlamentu. Program emitowany będzie na Stronie Głównej WP, kanale YouTube i w mediach społecznościowych.
05.06.24, 08:30
| internet » informacje
Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz. Kampania portalu rezerwacyjnego Travelist.pl
Pod hasłem „Hotele, o jakich marzysz… w cenach, o jakich marzysz” Travelist.pl ruszył z kampanią reklamową, która otwiera kolejny rozdział w komunikacji marketingowej portalu. Towarzyszyć jej będzie hasło.
04.06.24, 10:56
| internet » informacje
Dr Serce na YouTube. Prof. Robert Gajda gospodarzem nowego formatu
Na platformie YouTube zadebiutuje program internetowy „Dr Serce”, który jest prowadzony przez kardiologa, prof. Roberta Gajdę
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 18.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.