27.10.09, 20:05
Polacy cenią sobie technologię telewizji cyfrowej
Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji – jako istotne podkreślają te rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej.
Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji – jako istotne podkreślają te rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej. Takie informacje przynosi raport przez PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej CYFRA+. Badanie „Nowoczesne technologie i telewizja cyfrowa w oczach Polaków” przeprowadzony został w październiku br. na reprezentatywnej grupie 1034 Polaków.
Największym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania technologiczne dostępne odbiorcom telewizji cyfrowej. Aż 44 % badanych deklaruje, iż ich najważniejszą zaletą jest możliwość uniknięcia reklam. Jako bardzo ważny element nowoczesnych technologii, Polacy podkreślają płacenie tylko za te filmy, które interesują odbiorcę (funkcja VOD, którą chwali sobie 22 % respondentów), niezależność w stosunku do ramówki telewizyjnej czy też możliwość nagrywania programu przy jednoczesnym oglądaniu innej pozycji (prawie 19 % ankietowanych). Żadnych zalet nowoczesnych technologii w telewizji cyfrowej nie wskazało tylko 1,4 % badanych.
W trakcie badania ankietowani zostali poproszeni o wskazanie trzech rozwiązań technologicznych, które byłyby dla nich ważne podczas oglądania telewizji w ogóle. Prawie 37 % badanych wytypowała tu możliwość oglądania programów w najwyższej jakości obrazu HD i z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital. Ponad 28,3% Polaków jako ważną podkreśla możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji, a 24,8% respondentów wskazuje możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go, bądź też opcję wyboru wersji z lektorem lub napisami.
„Widzowie coraz bardziej nastawieni są na wielokanałowy i multimedialny odbiór przekazu, podobnie jak w przypadku kontentu dostępnego w Internecie. Wyniki badań wskazują na trendy dotyczące preferencji konsumenckich w tym zakresie. Znajduje to potwierdzenie w coraz większym zainteresowaniu nowymi technologiami wśród abonentów CYFRY+” – komentuje Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy. „Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć” – dodaje Le Guern.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze