27.10.09, 20:05

Polacy cenią sobie technologię telewizji cyfrowej

Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji – jako istotne podkreślają te rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej.

Polscy widzowie wyraźnie dążą do samodzielnego decydowania o treściach oglądanych w telewizji – jako istotne podkreślają te rozwiązania technologiczne, które umożliwiają im dostęp do ulubionych programów, bez konieczności dostosowywania się do ramówki telewizyjnej. Takie informacje przynosi raport przez PBS DGA na zlecenie platformy cyfrowej CYFRA+. Badanie „Nowoczesne technologie i telewizja cyfrowa w oczach Polaków” przeprowadzony został w październiku br. na reprezentatywnej grupie 1034 Polaków.

Największym zainteresowaniem cieszą się rozwiązania technologiczne dostępne odbiorcom telewizji cyfrowej. Aż 44 % badanych deklaruje, iż ich najważniejszą zaletą jest możliwość uniknięcia reklam. Jako bardzo ważny element nowoczesnych technologii, Polacy podkreślają płacenie tylko za te filmy, które interesują odbiorcę (funkcja VOD, którą chwali sobie 22 % respondentów), niezależność w stosunku do ramówki telewizyjnej czy też możliwość nagrywania programu przy jednoczesnym oglądaniu innej pozycji (prawie 19 % ankietowanych). Żadnych zalet nowoczesnych technologii w telewizji cyfrowej nie wskazało tylko 1,4 % badanych.

W trakcie badania ankietowani zostali poproszeni o wskazanie trzech rozwiązań technologicznych, które byłyby dla nich ważne podczas oglądania telewizji w ogóle.  Prawie 37 % badanych wytypowała tu możliwość oglądania programów w najwyższej jakości obrazu HD i z dźwiękiem przestrzennym Dolby Digital. Ponad 28,3% Polaków jako ważną podkreśla możliwość oglądania ulubionych programów i filmów bez konieczności dostosowywania się do ramówki kanałów telewizyjnych i czasu ich emisji, a 24,8% respondentów wskazuje możliwość zatrzymania emitowanego programu lub filmu w dowolnym momencie i przewijania go, bądź też opcję wyboru wersji z lektorem lub napisami.

„Widzowie coraz bardziej nastawieni są na wielokanałowy i multimedialny odbiór przekazu, podobnie jak w przypadku kontentu dostępnego w Internecie. Wyniki badań wskazują na trendy dotyczące preferencji konsumenckich w tym zakresie. Znajduje to potwierdzenie w coraz większym zainteresowaniu nowymi technologiami wśród abonentów CYFRY+” – komentuje Bertrand Le Guern, Prezes Zarządu CANAL+ Cyfrowy. „Telewidzowie są coraz bardziej świadomymi konsumentami i dlatego aktywnie poszukują różnych rozwiązań, szytych na miarę ich potrzeb. Pilot już dawno przestał mieć nad nimi władzę, to oni chcą dziś wybierać zarówno treści, które ich interesują, jak i te, których woleliby w telewizji uniknąć” – dodaje Le Guern.

Komentarze

Powiązane

20.03.25, 18:22
| TV / VOD » seriale
Piekło kobiet. Nowy serial Ewy Puszczyńskiej dla platformy Max
Rozpoczęły się zdjęcia do serialu „Piekło kobiet”, który powstaje dla platformy Max. Produkcją zajmuje się Ewa Puszczyńska, producentka, mająca w dorobku oscarowe filmy „Ida” i „Strefa interesów”. Reżyserię powierzono Annie Maliszewskiej, znanej z produkcji „Tata” i „Infamia”.
20.03.25, 16:00
| TV / VOD » seriale
Projekt UFO polski miniserial o tajemniczych wydarzeniach na Netfliksie
„Projekt UFO” to czteroodcinkowy komediodramat w reżyserii Kaspra Bajona, który ma zabrać widzów Netflixa do lat 80., gdy w Polsce miały miejsce niezwykłe wydarzenia. W obsadzie znaleźli się m.in.: Piotr Adamczyk, Mateusz Kościukiewicz i Maja Ostaszewska, a premiera serialu odbędzie się 16 kwietnia 2025 r. wyłącznie na platformie Netflix.
20.03.25, 11:50
| TV / VOD |
Netflix startuje z castingami do Love is Blind: Polska
Netflix rozpoczął casting do pierwszej polskiej edycji „Love is Blind” – globalnego formatu opartego na miłosnym eksperymencie, który podważa tradycyjne zasady randkowania. Uczestnicy programu mają szansę odnaleźć bratnią duszę, kierując się wyłącznie osobowością, bez znajomości wyglądu drugiej osoby.
20.03.25, 11:00
| TV / VOD » informacje
TVP Polska ma głos. Bartłomiej Bublewicz i Paweł Kursa poprowadzą nowy program TVP1
Telewizja Polska startuje z nowym cyklem „Polska ma głos”, w którym Polacy wyrażają swoje opinie na temat polityki i kandydatów na prezydenta RP. Przedwyborczą podróż po regionach kraju poprowadzą Bartłomiej Bublewicz i Paweł Kursa z TVP Info, a program będzie emitowany od 20 marca, w każdy czwartek o 23:05 na TVP1 i TVP VOD.
19.03.25, 10:17
| TV / VOD » badania rynku
Ponad 400 tys. widzów Kwartetu dla czterech aktorów. TVP2 liderem poniedziałku
W poniedziałek, 17 marca br., grupa TVP osiągnęła najwyższy udział wśród nadawców: łączny udział dobowy TVP wyniósł tego dnia 21,9 proc. (dane: Nielsen Media).
19.03.25, 06:00
| TV / VOD » badania rynku
Kuchenne rewolucje pozostaje hitem TVN. Trzeci odcinek formatu obejrzało ponad 1,1 mln widzów
27 lutego br. na antenie TVN zadebiutował jubileuszowy, 30. sezon programu "Kuchenne rewolucje" z Magdą Gessler. Program emitowany jest w nowym paśmie - o godz. 20:50.
18.03.25, 13:53
| TV / VOD » badania rynku
Must Be The Music. Rośnie widownia formatu
Drugi odcinek muzycznego formatu „Must Be The Music” (Polsat) był liderem w swoim paśmie emisji oraz odnotował jeszcze lepsze wyniki oglądalności niż jego premierowa odsłona.
18.03.25, 12:37
| TV / VOD » informacje
#PerłyArchiwów. Podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP wprowadza nowy format
Poświęcony polskiemu kinu podcast Rekonstrukcja Cyfrowa TVP poszerza zakres tematyczny i wprowadza nowy format „#PerłyArchiwów”, który ma twórczo wykorzystywać archiwalne materiały audiowizualne Telewizji Polskiej. Gospodarzem programu jest historyk młodego pokolenia Michał Przeperski.
18.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
The Voice Kids i Sanatorium miłości hitami TVP
W sobotę, 15 marca br. kolejny odcinek 8. edycji show TVP2 „The Voice Kids” obejrzało w momencie najwyższej oglądalności ponad 1,7 mln widzów, a program z udziałem seniorów „Sanatorium miłości” – prawie 1,7 mln osób. Popularnością wśród widzów cieszyły się też inne propozycje TVP.
17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.