29.09.09, 21:52

Ruszył pierwszy cyfrowy multiplex w Polsce

Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa.

Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa. Spółka INFO-TV-FM, która wygrała przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych.

Spółka INFO-TV-FM, zgodnie z wymogami Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uruchomiła w terminie usługę mobilnej telewizji DVB-H. W trzech strategicznych punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty.

 “Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia zindywidualizowany dostęp do multimediów.  Pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Posiada także cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak: elektroniczny przewodnik po programach  (EPG), linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia – funduszu, który jest udziałowcem Spółki.

Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.

Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których Spółka posiada częstotliwości.

Z analiz rynku przeprowadzonych przez INFO-TV-FM przy wsparciu PricewaterhouseCoopers Polska wynika, że polski rynek telewizji mobilnej ma bardzo duży potencjał, zwłaszcza że w 2012 roku czekają nas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a tego typu imprezy sportowe generują ogromne zainteresowanie usługą telewizji mobilnej wśród użytkowników” – powiedział Jerzy Cegliński, członek zarządu INFO–TV-FM. 

Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.

Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.

W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet.
W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie  mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.

Spółka INFO-TV-FM jest operatorem hurtowym. W ramach swojej aktywności pozyskuje od nadawców programy, które wykorzystuje do stworzenia oferty mobilnej telewizji, która dostępna jest dla operatorów detalicznych świadczących swoje usługi klientom indywidualnym.

Komentarze

Powiązane

13.02.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Telewizja Puls inwestuje we własne studio. Format Taki jest świat zmieni formułę
Telewizja Puls wprowadza zmiany w segmencie infotainment oraz Dziale Produkcji własnej.
12.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
#DzielnicaBEZstrachu. Trzecia edycja kampanii społecznej Telewizji Puls i KGP
Telewizja Puls, Komenda Główna Policji oraz ekipa serialu kryminalnego „Dzielnica strachu”organizują trzecią edycję kampanii społeczną #DzielnicaBEZstrachu. Jej celem jest promowanie bezpieczeństwa i współpracy lokalnych społeczności z dzielnicowymi oraz wyłonienie #SuperDzielnicowego2025.
11.02.25, 07:15
| TV / VOD » seriale
Działkowcy. Trzeci sezon w Fokus TV
Kanał Fokus TV rozpoczął emisję III sezonu serialu dokumentalnego „Działkowcy” opowiadającego o perypetiach właścicieli Rodzinnych Ogródków Działkowych, których w polskich miastach istnieje ponad milion.
06.02.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Witwicki i Szubartowicz zadają Najważniejsze pytania w Polsat News
Od 10 lutego br. w każdy poniedziałek o 18.00 na antenie Polsat News pojawi się cykl programów – „Najważniejsze pytania” prowadzony przez Piotra Witwickiego i Przemysława Szubartowicza.
03.02.25, 14:19
| TV / VOD » informacje
Fundacja TBN zrealizuje film o zrównoważonych rozwiązaniach realizowanych na terenie Gdańska
Fundacja TBN Polska rozpoczęła realizację projektu „Gdański kurs w kierunku zrównoważonego rozwoju”. Przedsięwzięcie zostało docenione w konkursie EcoFuture i dofinansowane ze środków Gdańskiej Fundacji Rozwoju Gospodarczego.
03.02.25, 11:46
| TV / VOD » ludzie
INEA rozwija dział marketingu
Na początku roku, INEA wprowadziła zmiany w strukturze organizacyjnej obejmujące Dział Marketingu i Produktu.
03.02.25, 07:30
| TV / VOD » informacje
Pytanie dnia codziennie w TVP1 i TVP Info
Przed startem wiosennej ramówki Telewizja Polska wprowadza zmiany w emisji audycji informacyjnych i publicystycznych.
31.01.25, 08:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna 2025 w Polsacie. Dużo rozrywki w ofercie stacji
Wiosną w Polsacie wraca format „Must be the music” z nowym składem jury. Stacja wyemituje aż dwa formaty kabaretowe. Ramówkę wypełnią liczne kontynuacje znanych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
Wiosna w TVN. Nowy codzienny serial i reality show
Z końcem lutego br. ruszy wiosenna ramówka. Wśród nowości znajdzie się codzienny serial. Na widzów czekać będą kontynuacje popularnych formatów.
31.01.25, 07:00
| TV / VOD » informacje
80. rocznica wyzwolenia Auschwitz w TVP: ponad 1,1 mln widzów. Sygnał TVP w wielu stacjach na całym świecie
Nadawana w Telewizji Polskiej transmisja z obchodów 80. rocznicy wyzwolenia niemieckiego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz oraz wszystkie relacje z nią związane cieszyły się dużym zainteresowaniem widzów. Zasięg skumulowany dla 15 emisji z 27 stycznia 2025 r. w TVP1, TVP Info, TVP Polonia i TVP Historia wyniósł 4,9 mln osób.