29.09.09, 21:52
Ruszył pierwszy cyfrowy multiplex w Polsce
Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa.
Polska jest siódmym krajem w Europie, w którym ruszyła mobilna telewizja DVB-H. W Warszawie usługa telewizji mobilnej już działa. Spółka INFO-TV-FM, która wygrała przetarg na zagospodarowanie wolnych częstotliwości DVB-H, ogłoszony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, jest już gotowa do hurtowego oferowania nowej usługi. W jej ofercie znajduje się kilkanaście zróżnicowanych programów radiowych i telewizyjnych.
Spółka INFO-TV-FM, zgodnie z wymogami Urzędu Komunikacji Elektronicznej, uruchomiła w terminie usługę mobilnej telewizji DVB-H. W trzech strategicznych punktach stolicy ustawione zostały nadajniki, które umożliwiają korzystanie z usługi w Warszawie. INFO-TV-FM zakończyła też przygotowywanie oferty hurtowej świadczenia usług mobilnej telewizji w technologii DVB-H. W najbliższych tygodniach rozpocznie się program pilotażowy usługi, który ma na celu poznanie oczekiwań użytkowników i przygotowanie ostatecznej oferty.
“Telewizja mobilna to rozwiązanie, które umożliwia zindywidualizowany dostęp do multimediów. Pozwala na oglądanie telewizji w dowolnym czasie i miejscu. Posiada także cały szereg dodatkowych funkcji, takich jak: elektroniczny przewodnik po programach (EPG), linki do stron związanych z programem czy podgląd scen i fragmentów filmów” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia – funduszu, który jest udziałowcem Spółki.
Szacuje się, że w 2012 roku z telewizji mobilnej na świecie będzie korzystać 327 milionów użytkowników, a przychody związane z broadcastową telewizją mobilną przekroczą 10 miliardów dolarów.
Harmonogram rozwoju sieci przewiduje, iż do końca 2009 roku telewizja mobilna będzie dostępna w 10 miastach na terenie Polski: Warszawie, Lublinie, Płocku, Zielonej Górze, Koszalinie, Elblągu, Wałbrzychu, Włocławku, Kaliszu i Słupsku. Natomiast w 2010 roku obejmie swoim zasięgiem także Katowice, Łódź, Gdańsk, Kraków, Chorzów, Wrocław, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz oraz pozostałe miasta, w których Spółka posiada częstotliwości.
„Z analiz rynku przeprowadzonych przez INFO-TV-FM przy wsparciu PricewaterhouseCoopers Polska wynika, że polski rynek telewizji mobilnej ma bardzo duży potencjał, zwłaszcza że w 2012 roku czekają nas Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, a tego typu imprezy sportowe generują ogromne zainteresowanie usługą telewizji mobilnej wśród użytkowników” – powiedział Jerzy Cegliński, członek zarządu INFO–TV-FM.
Oferta programowa przygotowana przez INFO-TV-FM jest wypadkową wymogów decyzji rezerwacyjnej, sytuacji na polskim rynku nadawców, oczekiwań operatorów detalicznych oraz analizy rynku.
„Do współpracy z nami przystąpiła większość najważniejszych polskich nadawców. Dzięki temu mogliśmy stworzyć ciekawą i przekrojową ofertę, która jest odpowiedzią na różnorodne gusta odbiorców” – powiedział Albert Kuźmicz, prezes Magna Polonia.
W skład multipleksu wchodzi obecnie 12 programów telewizyjnych: TVN, TVN24, MiniMini, ZigZap, TVP, PULS, TVSilesia, ESKA TV, iTV, Tele5, Edusat BIS, Kino Polska oraz 8 programów radiowych: TOK FM, Roxy FM, Radio Złote Przeboje, Radio OKO, Radio RAM, RMF MAXXX Kraków, RMF FM i Radio Zet.
W przyszłości INFO-TV-FM zamierza rozszerzyć swoją ofertę programową o nowe programy, tj: Polsat, Polsat Sport, Polsat Play, Eurosport, MTV Polska. Ponadto w ofercie mają znaleźć się inne treści oraz aplikacje – mobizody, USG (User Generated Content), a także konkursy i głosowania.
Spółka INFO-TV-FM jest operatorem hurtowym. W ramach swojej aktywności pozyskuje od nadawców programy, które wykorzystuje do stworzenia oferty mobilnej telewizji, która dostępna jest dla operatorów detalicznych świadczących swoje usługi klientom indywidualnym.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze