15.09.09, 22:51

TVP zaprezentowała szczegóły swojej platformy cyfrowej

15 września wystartowała bezpłatna część projektu, na początku przyszłego roku widzowie będą mieli do dyspozycji pełną, nowatorską na polskim rynku ofertę płatnej telewizji

We wtorek 15 września Telewizja Polska oficjalnie uruchomiła pierwszy etap wdrożenia zapowiadanej od wielu miesięcy platformy cyfrowej. Tego dnia poznaliśmy także plany i wstępną ofertę nowego gracza na rynku płatnej telewizji satelitarnej.

Uruchomiony sygnał platformy TVP jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich widzów wyposażonych w dekodery umożliwiające odbiór satelitarnych kanałów cyfrowych z satelity Astra. Obecnie dostępne są jedynie kanały telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Sport, TVP HD) oraz wynajmujące od TVP miejsce na transponderach satelitarnych TV Puls i TV Trwam. Widzowie odbierający obecnie kanały z satelity Hot Bird mogą przestawić talerz anteny w kierunku satelity Astra lub wyposażyć się w tzw. zeza, umożliwiającego odbiór programów z obu satelit.

Drugi etap rozwoju platformy TVP ma nastąpić w połowie grudnia. Wtedy to w ofercie pojawią się cztery dodatkowe kanały: Polsat, Polsat2, TVN i TVN7. Za te kanały trzeba już będzie zapłacić. Opłata będzie jednak jednorazowa, pokrywająca koszt karty abonenckiej. Dokładna wysokość opłaty nie została podana, jednak szacuje się, że wyniesie ona ok. 40 zł. Trzeci etap wdrożenia ma mieć miejsce na początku przyszłego roku, wtedy też zostanie udostępniona widzom oferta kanałów płatnych. I tu niespodzianka, mogąca przesądzić o zaletach nowej platformy: po raz pierwszy na polskim rynku widzowie będą mogli sobie wybrać dowolną ilość pojedynczych kanałów, unikając zakupu wcześniej przygotowanych i niejako narzuconych przez operatora pakietu kanałów. Ostateczna wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej zależeć więc będzie od ilości i rodzaju wykupionych kanałów. Oferta cenowa nie jest jednak jeszcze znana.

Na razie prezes TVP Piotr Farfał złożył w KRRiT wniosek koncesyjny potrzebny do rozprowadzania pełnego pakietu programów. Jak zapewnia, telewizja publiczna nie zamierza konkurować z już istniejącymi platformami cyfrowymi. - Nasz projekt jest skierowany do osób, którym na początek wystarczy ok. 20 bezpłatnych kanałów i drugie tyle niskopłatnych. Nie będziemy rywalizować o widza, który chce mieć 100-200 programów i jest gotów płacić za to miesięcznie 150 złotych – mówi Farfał. Przedstawiciele TVP tłumaczą, że dzięki uruchomieniu platformy, telewizja publiczna rozpoczęła realizację zaleceń wynikających z projektu Strategii Cyfryzacji kraju, opracowanego przez Międzyresortowy Zespół ds. Telewizji i Radiofonii Cyfrowej. Dzięki platformie satelitarnej Telewizja Polska chce dotrzeć do tych widzów. do których – zdaniem jej władz – ze względów technologicznych nie dotrze naziemna telewizja cyfrowa. Przypomnijmy, że wciąż kulejąca cyfryzacja sygnału telewizyjnego ma się zakończyć w 2013 roku.

Komentarze

Powiązane

17.03.25, 07:00
| TV / VOD » badania rynku
Talk-show Kuby Wojewódzkiego zyskał widzów w nowym paśmie
Pod koniec lutego br. na antenę TVN powrócił Kuba Wojewódzki z nowym sezonem swojego autorskiego talk-show. Tym razem w nowym paśmie – o godz. 20:50. O nowej porze tytuł zyskał blisko 100 tys. nowych widzów.
14.03.25, 16:15
| TV / VOD » informacje
Golden Media Polska zmienia logotyp
Golden Media Polska, producent programów telewizyjnych, po 13 latach zmienia logotyp. Celem jest odświeżenie wizerunku firmy oraz podkreślenie jej otwartości i innowacyjności. 
14.03.25, 13:30
| TV / VOD » informacje
Postaw na milion świętuje 15 lat na antenie i start 30. sezonu
W piątek, 14 marca 2025 r. o godz. 20:45 na antenie TVP2 zadebiutuje 30. sezon teleturnieju „Postaw na milion”. Program po raz pierwszy wyemitowano 5 marca 2011 r., a jego gospodarzem od początku pozostaje Łukasz Nowicki.
13.03.25, 19:45
| TV / VOD » seriale
Porządny człowiek. Pierwszy teaser i zdjęcia z planu nowego thrillera HBO
"Porządny człowiek" to nowa polska produkcja HBO Original – pełen napięcia thriller psychologiczny, który wkrótce zadebiutuje na platformie. Sprawdź najnowszy teaser i zobacz zdjęcia prosto z planu!
13.03.25, 18:15
| TV / VOD » informacje |
Polsat wkracza na Spotify. Pierwsza kampania stacji promująca Must Be The Music
Polsat, przy wsparciu polskiego oddziału Aleph, zrealizował kampanię na Spotify promującą powrót programu „Must Be The Music” po dziewięciu latach przerwy. To pierwsze wykorzystanie tej platformy muzycznej przez stację w celach reklamowych.
13.03.25, 15:30
| TV / VOD » informacje | internet » informacje
Program Didaskalia z nowego studia z autorską scenografią
Minęły dwa lata od premiery pierwszego odcinka „Didaskaliów” (Wirtualna Polska). Program prowadzony przez Patrycjusza Wyżgę, zyskał nowe studio z autorską scenografią.
13.03.25, 11:37
| TV / VOD » ludzie
Konrad Szczęsny zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025
Konrad Szczęsny, prezes OGAE Polska, został zastępcą kierownika ds. kontaktów z mediami i członkiem polskiej delegacji na Konkurs Piosenki Eurowizji 2025.
13.03.25, 08:30
| TV / VOD » badania rynku
Prawie 1,1 mln widzów Awantury o kasę
Dobre wyniki oglądalności zanotował w miniony weekend teleturniej „Awantura o kasę” (Polsat) prowadzony przez Krzysztofa Ibisza.
13.03.25, 07:15
| TV / VOD » badania rynku
Grupa TVP wygrywa weekend. Sanatorium miłości dalej hitem TVP1
W miniony weekend grupa TVP z udziałem na poziomie 20,5 proc., wyprzedziła pozostałe grupy nadawców. Sporą popularnością cieszą się nowe sezony programów „The Voice Kids” i „Sanatorium miłości”.
12.03.25, 16:00
| TV / VOD » seriale
Sprawiedliwi. Trójmiasto. Czwórka liderem w paśmie serialu
Bardzo dobre wyniki i pozycję lidera w swoim paśmie przyniósł Czwórce pierwszy tydzień emisji nowego serialu „Sprawiedliwi. Trójmiasto”.
Subskrybuj RSS działu TV / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

do 19.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.