15.09.09, 22:51
TVP zaprezentowała szczegóły swojej platformy cyfrowej
15 września wystartowała bezpłatna część projektu, na początku przyszłego roku widzowie będą mieli do dyspozycji pełną, nowatorską na polskim rynku ofertę płatnej telewizji
We wtorek 15 września Telewizja Polska oficjalnie uruchomiła pierwszy etap wdrożenia zapowiadanej od wielu miesięcy platformy cyfrowej. Tego dnia poznaliśmy także plany i wstępną ofertę nowego gracza na rynku płatnej telewizji satelitarnej.
Uruchomiony sygnał platformy TVP jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich widzów wyposażonych w dekodery umożliwiające odbiór satelitarnych kanałów cyfrowych z satelity Astra. Obecnie dostępne są jedynie kanały telewizji publicznej (TVP1, TVP2, TVP Info, TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Sport, TVP HD) oraz wynajmujące od TVP miejsce na transponderach satelitarnych TV Puls i TV Trwam. Widzowie odbierający obecnie kanały z satelity Hot Bird mogą przestawić talerz anteny w kierunku satelity Astra lub wyposażyć się w tzw. zeza, umożliwiającego odbiór programów z obu satelit.
Drugi etap rozwoju platformy TVP ma nastąpić w połowie grudnia. Wtedy to w ofercie pojawią się cztery dodatkowe kanały: Polsat, Polsat2, TVN i TVN7. Za te kanały trzeba już będzie zapłacić. Opłata będzie jednak jednorazowa, pokrywająca koszt karty abonenckiej. Dokładna wysokość opłaty nie została podana, jednak szacuje się, że wyniesie ona ok. 40 zł. Trzeci etap wdrożenia ma mieć miejsce na początku przyszłego roku, wtedy też zostanie udostępniona widzom oferta kanałów płatnych. I tu niespodzianka, mogąca przesądzić o zaletach nowej platformy: po raz pierwszy na polskim rynku widzowie będą mogli sobie wybrać dowolną ilość pojedynczych kanałów, unikając zakupu wcześniej przygotowanych i niejako narzuconych przez operatora pakietu kanałów. Ostateczna wysokość miesięcznej opłaty abonamentowej zależeć więc będzie od ilości i rodzaju wykupionych kanałów. Oferta cenowa nie jest jednak jeszcze znana.
Na razie prezes TVP Piotr Farfał złożył w KRRiT wniosek koncesyjny potrzebny do rozprowadzania pełnego pakietu programów. Jak zapewnia, telewizja publiczna nie zamierza konkurować z już istniejącymi platformami cyfrowymi. - Nasz projekt jest skierowany do osób, którym na początek wystarczy ok. 20 bezpłatnych kanałów i drugie tyle niskopłatnych. Nie będziemy rywalizować o widza, który chce mieć 100-200 programów i jest gotów płacić za to miesięcznie 150 złotych – mówi Farfał. Przedstawiciele TVP tłumaczą, że dzięki uruchomieniu platformy, telewizja publiczna rozpoczęła realizację zaleceń wynikających z projektu Strategii Cyfryzacji kraju, opracowanego przez Międzyresortowy Zespół ds. Telewizji i Radiofonii Cyfrowej. Dzięki platformie satelitarnej Telewizja Polska chce dotrzeć do tych widzów. do których – zdaniem jej władz – ze względów technologicznych nie dotrze naziemna telewizja cyfrowa. Przypomnijmy, że wciąż kulejąca cyfryzacja sygnału telewizyjnego ma się zakończyć w 2013 roku.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertęZapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.
Komentarze