05.08.09, 20:46
Gemius wygrał przetarg w Turcji
Firma badawcza Gemius SA, obecnie rozwijająca swoją działalność na 21 rynkach zagranicznych, wygrała przetarg na badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Turcji.
Firma badawcza Gemius SA, obecnie rozwijająca swoją działalność na 21 rynkach zagranicznych, wygrała przetarg na badanie oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Turcji. Gemius SA, zrealizował w ten sposób jeden ze swoich głównych celów biznesowych na ten rok. Firma pokonała w przetargu dwóch największych przeciwników – Nielsena i comScore.
Najważniejszym celem zatrudnienia firmy badawczej jest dostarczenie danych niezbędnych firmom do rozsądnego rozdysponowania budżetów reklamowych w przyszłym roku.
„Badanie widowni użytkowników internetu to jedno z głównych narzędzi, które przyczyni się do jeszcze szybszego rozwoju rynku internetowego w Turcji. Proces selekcji firmy badawczej był prowadzony bardzo skrupulatnie. Siedem największych agencji badawczych zostało zaproszonych do przetargu, z których trzy zakwalifikowały się do ścisłego finału. O wyborze Gemius zadecydowały efektywność proponowanej metodologii oraz oferta biznesowa, odpowiadająca na potrzeby rynku” – komentował Erden.
Gemius realizował będzie badanie gemiusAudience na tureckim rynku we współpracy z IPSOS KMG. Zadaniem Gemius będzie dostarczenie niezbędnego know how i narzędzi do prowadzenia badania, zaś IPSOS KMG odpowiadał będzie za obsługę klientów i wsparcie techniczne.
Wprowadzone na turecki rynek badanie gemiusAudience opierać się będzie na trzech typach pomiaru: user-centric, site-centric oraz niezależnych badaniach ankietowych. Pomiar user-centric pozwoli uzyskać informacje o sposobie korzystania z witryn i aplikacji internetowych przez użytkowników sieci. W tym celu wyselekcjonowana zostanie reprezentatywna grupa panelistów – internautów, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w badaniu. Drugim źródłem informacji będzie badanie typu site-centric, dostarczające informacji o ruchu generowanym na ponad 200 witrynach zrzeszonych w IAB Turcja. Danych opisujących strukturę demograficzną tureckich internautów dostarczy IPSOS KMG.
Gemius będzie także wspierał IAB Turcja w działaniach na rzecz edukacji rynku internetowego, przeprowadzając serię szkoleń z zakresu badań gemiusAudience i gemiusTraffic (badanie dostarczające precyzyjnej i szczegółowej wiedzy na temat ruchu generowanego na witrynach) – ich metodologii, analizy danych i interpretacji statystyk.
Gemius na rynku polskim istnieje od 1999 roku. Od sześciu lat Gemius nieustannie rozwija swoją działalność poza granicami Polski, realizując obecnie badania w kilkunastu krajach Europy Środkowo-Wschodniej, Skandynawii, jak również Austrii i Wielkiej Brytanii.
Komentarze