18.02.09, 22:00

Plan ekonomiczno – finansowy TVP S.A. na 2009 rok

Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.

Skonstruowany i przyjęty przez Zarząd oraz Radę Nadzorczą Telewizji Polskiej plan ekonomiczno – finansowy na 2009 rok zakłada znaczące oszczędności.

Bez przyjęcia konsekwentnych założeń prowadzących m.in. do restrukturyzacji kosztów działalności Spółki, zwiększenia dyscypliny i świadomości kosztowej w ramach całej Spółki, strata TVP w 2009 r. wynosiłaby ponad 300,0 mln zł.

W oparciu o prognozy Biura Finansów i Restrukturyzacji TVP Zarząd Spółki zmuszony był do podjęcia radykalnych działań zmierzających do obniżenia planowanej straty. Redukcja kosztów dotknęła wszystkie jednostki organizacyjne Spółki, w tym anteny TVP.

Plan ekonomiczno-finansowy na 2009 rok zamyka się stratą w wysokości 78 mln zł.Budżety wybranych anten będą kształtować się następująco: TVP1 – 179,3 mln zł, TVP2 – 159 mln zł, TVP Sport (łącznie z TVP HD) – 89,6 mln zł, TVP Kultura – 13,8 mln zł, TV Białoruś – ok. 22 mln zł (w tym ok. 20 mln kosztów zewnętrznych). Cały budżet TV Białoruś w 100 proc. pokrywany będzie przez przychody z MSZ oraz środki z USA i krajów Unii Europejskiej, a w przypadku zmniejszenia dotacji zostanie on odpowiednio ograniczony.

Plan ekonomiczno-finansowy zakłada również następujące poziomy kosztów zewnętrznych dla agencji producenckich, np.: Agencja Filmowa - 302,9 mln zł. Dodatkowo w ramach tego budżetu Agencja wydzieli środki na centralny budżet filmowy w wysokości 5 mln zł, a koszty działania Agencji Produkcji Telewizyjnej przyjęto na poziomie 261,4 mln zł.

Zredukowane zostały również koszty promocji zewnętrznej. W związku z powyższym budżet Biura Marketingu i Promocji obniżony został do poziomu 41,7 mln zł. W budżecie jednostki zarezerwowano kwotę 5 mln zł, której uruchomienie będzie uwarunkowane podjęciem radykalnych działań restrukturyzacyjnych tej jednostki w pierwszych półroczu 2009 r.

Budżet Biura Reklamy został ustalony na poziomie 55,9 mln zł. Koszty Biura Współpracy Międzynarodowej i Handlu wyniosą w 2009 roku 24,8 mln zł. W Biurze Finansów i Restrukturyzacji nastąpił wzrost o 3 mln zł do poziomu 17,8 mln zł. Jest to związane z powołaniem w tym roku Centrum Usług Księgowych, co pozwoli uzyskać oszczędności w Oddziałach Terenowych Spółki. Biuro Programowe osiągnie jednorazowy wzrost o ok. 2,2 mln zł względem 2008 r., co z kolei wynika z organizacji konferencji INPUT. Natomiast wzrost budżetu Biura o ok. 13 mln zł wynika z przesunięcia kosztów badań  telemetrycznych z Biura Reklamy. Poziom kosztów zewnętrznych w Oddziałach Terenowych Telewizji Polskiej w 2009 r. został założony na poziomie o 15,4 mln zł niższym w porównaniu do planu 2008 r.  i zamknie się kwotą 356,3 mln zł.

Komentarze

Powiązane

17.04.24, 09:36
| telewizja / VOD » informacje
10 nowych kanałów. Vectra wprowadza pakiet Ukraina
Vectra wprowadziła specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej.
16.04.24, 18:30
| telewizja / VOD » informacje | internet » informacje
Agnieszka Woźniak-Starak wśród gospodarzy programu Onet Rano
Agnieszka Woźniak-Starak dołączyła do grona prowadzących format „Onet Rano”. Prezenterka w roli gospodyni flagowego programu Onetu zadebiutowała 15 kwietnia br. 
16.04.24, 12:59
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Play kupiła śląską spółkę Miconet
Grupa Play nabyła 100 proc. udziałów spółki Miconet z Mikołowa .w której zasięgu jest 42 tys. gospodarstw domowych.
16.04.24, 11:08
| telewizja / VOD » informacje
Prawie 2 tysiace osób aplikowało w projekcie rekrutacyjnym TVP
14 kwietnia br. zakończył się pierwszy etap nowego projektu rekrutacyjnego Telewizji Polskiej - „Włącz się! Zmieniajmy się razem”.
15.04.24, 15:15
| telewizja / VOD » informacje
CANAL+ online i FAME rozpoczynają współpracę. Gala FAME 21 w usłudze serwisu
18 maja br. odbędzie się Gala FAME 21: Pretendent gdzie w walce wieczoru Patryk „Bandura” Bandurski zmierzy się z Tomaszem Adamkiem. Dzięki nawiązaniu współpracy FAME z CANAL+ online wydarzenie po raz pierwszy w historii będzie można obejrzeć wyłącznie za pośrednictwem serwisu streaminowego CANAL+ online.
15.04.24, 14:25
| telewizja / VOD » informacje
TVP kontra Fundacja Otwarty Dialog. Nadawca publiczny nie utożsamia się z audycjami ze spornego okresu
W apelacji od wyroku Sądu Okręgowego w Warszawie w sprawie Fundacji Otwarty Dialog (i innych) Telewizja Polska S.A. w likwidacji kwestionuje wysokość zasądzonego zadośćuczynienia oraz formę i skalę przeprosin, a także innych zasądzonych środków, które według Sądu pierwszej instancji mają usunąć skutki naruszenia dóbr osobistych. 
15.04.24, 05:00
| telewizja / VOD » informacje
Atak na Izrael: TVP INFO i Polsat News nie zdały egzaminu. TVN24 i TV Republika z najdłuższym programem na żywo
Polskie kanały informacyjne szeroko informowały o wystrzeleniu przez irańską armię w kierunku Izraela drony i pociski. Jednak nie wszystkie zdecydowały się nadawać „na żywo” program nocą.
12.04.24, 13:00
| telewizja / VOD » seriale | kultura » film
Warner Bros Discovery oraz Mennica Gdańska wprowadzają na rynek kolekcjonerskie monety „Rick and Morty”
9 kwietnia br. swoją premierę miała moneta kolekcjonerska, która powstała dzięki współpracy Mennicy Gdańskiej z Warner Bros Discovery Global Consumer Products. W ramach umowy licencyjnej, Mennica Gdańska wprowadza na rynek numizmat z bohaterami animowanego serialu komediowego “Rick i Morty”.
12.04.24, 10:00
| telewizja / VOD » seriale
Minuta ciszy 2. Ruszyły zdjęcia do kontynuacji serialu CANAL+
Rozpoczęły się zdjęcia do dalszej historii Mietka Zasady, emerytowanego listonosza, który zakłada dom pogrzebowy. Za reżyserię ponownie odpowiada Jacek Lusiński, który wraz z Szymonem Augustyniakiem jest również autorem scenariusza.
12.04.24, 07:40
| telewizja / VOD » informacje
Grupa Kino Polska w 2023 r.: zysk netto powyżej 50 mln zł
Na koniec 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 294,2 mln zł (+3,3 proc. r/r), głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Zysk netto Grupy wyniósł 51,9 mln zł (+8,8 proc. r/r).
Subskrybuj RSS działu telewizja / VOD: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 22.05.24

Ważna informacja dla biorących udział w konkursach na stronach portalmedialny.pl. 

do 20.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.05.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy