15.01.09, 22:00
Marcin Helbin podsumowuje rok 2008 w branży PR i reklamowej
Marcin Helbin, dyrektor Wenecja PR podsumowuje rok 2008 dla Portalu Medialnego MediaFM.net:
„Oceniam miniony rok jako pomyślny dla naszej branży.
Jeżeli chodzi o punkt kulminacyjny 2008 roku, to w skali makro były to z pewnością Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Stworzenie największego centrum prasowego w historii i cała organizacja tej imprezy była przeprowadzona perfekcyjnie. Szkoda tylko, że było to największe „politbiuro prasowe”. W skali mikro natomiast ważnym wydarzeniem medialnym był koncert PKO BP London Live, pierwsza tak duża inicjatywa skierowana do Polaków mieszkających w Anglii. Otwarcie londyńskiej placówki banku poprzedzone było również działaniami na skraju ambient PR-u, co pomogło stworzyć bardziej nowoczesny i przyjazny wizerunek tej instytucji. Jednak sfera artystyczna koncertu wołała o pomstę do nieba.
Na uwagę zasługują kampanie reklamowe z branży motoryzacyjnej. Launch Fiata 500 czy Mitoclip Alfy Romeo zostały przeze mnie zapamiętane jako te najciekawsze. O Fiacie 500 mówili wszyscy, głównie dzięki sprawnie prowadzonej strategii PR. Natomiast konkurs Alfa Romeo dał możliwość kreacji swojego własnego klipu reklamowego. Popularność konkursu z pewnością wpłynie na wykorzystywanie podobnych narzędzi w przyszłości.
Warto wspomnieć również o kampanii Zelmera, która nie tylko odświeżyła tą – wydawać by się mogło - skostniałą markę, ale sprawiła, że Polacy znów zaufali polskim produktom.
Mówiąc o trendach czy nowych inicjatywach w branży nie sposób nie zauważyć wysypu butików kreatywnych, które koncentrują się głównie na działaniach z pogranicza smart i ambient PR-u. Z zadowoleniem przyglądam się także popularyzacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i coraz większych nakładów na to przeznaczanych.
W 2008 roku pojawiło się mnóstwo publikacji dotyczących public relations w mediach niezwiązanych z tą tematyką. Daje to nadzieję, że ludzie coraz lepiej będą rozumieli czym tak naprawdę się zajmujemy”.
Aktualnie nie mamy ofert pracy.
Dodaj swoją ofertę
Komentarze