15.01.09, 22:00

Marcin Helbin podsumowuje rok 2008 w branży PR i reklamowej

Marcin Helbin, dyrektor Wenecja PR podsumowuje rok 2008 dla Portalu Medialnego MediaFM.net.

Marcin Helbin, dyrektor Wenecja PR podsumowuje rok 2008 dla Portalu Medialnego MediaFM.net:

Oceniam miniony rok jako pomyślny dla naszej branży.

Jeżeli chodzi o punkt kulminacyjny 2008 roku, to w skali makro były to z pewnością Igrzyska Olimpijskie w Pekinie. Stworzenie największego centrum prasowego w historii i cała organizacja tej imprezy była przeprowadzona perfekcyjnie. Szkoda tylko, że było to największe „politbiuro prasowe”. W skali mikro natomiast ważnym wydarzeniem medialnym był koncert PKO BP London Live, pierwsza tak duża inicjatywa skierowana do Polaków mieszkających w Anglii. Otwarcie londyńskiej placówki banku poprzedzone było również działaniami na skraju ambient PR-u, co pomogło stworzyć bardziej nowoczesny i przyjazny wizerunek tej instytucji. Jednak sfera artystyczna koncertu wołała o pomstę do nieba.

Na uwagę zasługują kampanie reklamowe z branży motoryzacyjnej. Launch Fiata 500 czy Mitoclip Alfy Romeo zostały przeze mnie zapamiętane jako te najciekawsze. O Fiacie 500 mówili wszyscy, głównie dzięki sprawnie prowadzonej strategii PR. Natomiast konkurs Alfa Romeo dał możliwość kreacji swojego własnego klipu reklamowego. Popularność konkursu z pewnością wpłynie na wykorzystywanie podobnych narzędzi w przyszłości.
Warto wspomnieć również o kampanii Zelmera, która nie tylko odświeżyła tą – wydawać by się mogło - skostniałą markę, ale sprawiła, że Polacy znów zaufali polskim produktom.

Mówiąc o trendach czy nowych inicjatywach w branży nie sposób nie zauważyć wysypu butików kreatywnych, które koncentrują się głównie na działaniach z pogranicza smart i ambient PR-u. Z zadowoleniem przyglądam się także popularyzacji idei społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i coraz większych nakładów na to przeznaczanych.

W 2008 roku pojawiło się mnóstwo publikacji dotyczących public relations w mediach niezwiązanych z tą tematyką. Daje to nadzieję, że ludzie coraz lepiej będą rozumieli czym tak naprawdę się zajmujemy
”.

Komentarze

Powiązane

05.12.24, 15:00
| reklama & PR » ludzie
Dawid Pożoga nową twarzą marketingu STS
Na początku grudnia 2024 r., Dawid Pożoga objął stanowisko Chief Marketing Officer w STS, największej firmie bukmacherskiej w Polsce. Zastąpił Pawła Rabantka, który zakończył swoją 11-letnią współpracę z firmą.
05.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Tysiąc nano influencerów bierze udział w kampanii Purina Gourmet Gold
Streetcom rozpoczyna kolejna kampanię dla marki Purina - tym razem dla linii premium - Purina GourmetGold.
05.12.24, 10:02
| reklama & PR » ludzie
Iina Airaksinen stanowisku pokieruje marketingiem marki Coca-Cola na pięciu rynkach
Iina Airaksinen dołączyła do zespołu marketingu marki Coca-Cola w październiku br., jednocześnie obejmując kierownictwo nad działaniami dla pięciu rynków: Polski, krajów bałtyckich oraz Białorusi.
04.12.24, 10:08
| reklama & PR » ludzie
Rafał Szafraniec dołączył do Value Media
Do zespołu Value Media (Group One) w roli Business Directora dołączył Rafał Szafraniec, który będzie odpowiadać za rozwój współpracy pomiędzy agencją a Orange Polska, a także pracę dedykowanego zespołu współpracującego z klientem.
04.12.24, 09:31
| reklama & PR » informacje
OBTK wesprze MAKRO Polska w komunikacji projektu Szef dla Młodych Talentów
Agencja On Board Think Kong rozpoczęła obsługę firmy MAKRO Polska, obejmującą kompleksową obsługę mediów społecznościowych w ramach programu „Szef dla Młodych Talentów”.
03.12.24, 17:45
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Biuro reklamy Grupy Eurozet już z nową strukturą
Grupa Eurozet finalizuje zmiany w strukturze biura reklamy. Zintegrowany obszar sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej będzie się składać z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: Działu Planowania i Zakupu Radia, Działu Rozwoju Produktu Digital, Działu Rozwoju Narzędzi Sprzedażowych, Działu Niestandardów i Promocji oraz Działu Analiz i Wsparcia Sprzedaży.
03.12.24, 10:50
| reklama & PR » informacje
Bielenia, Rozbicki i Hołdys w kampanii Strzel kasą na zwierzaki
2 grudnia br. wystartowała kampania „Strzel kasą na zwierzaki” zbierająca fundusze na wsparcie Sylwestrowego Patrolu Animalsów Stowarzyszenia OTOZ.
03.12.24, 06:00
| reklama & PR » ludzie
Paweł Bednarz nowym dyrektorem PR w Alior Banku
Na początku listopada br., stanowisko dyrektora działu PR w Alior Banku objął Paweł Bednarz, ekspert z blisko 17-letnim doświadczeniem w mediach i komunikacji. Wcześniej pracował jako dziennikarz, ekspert ds. komunikacji oraz konsultant medialny.
02.12.24, 23:09
| reklama & PR » informacje
Pssst, poświętuj trochę. Świąteczna kampania Pepsi
Ruszyła kampania świąteczna Pepsi pod hasłem „Pssst, poświętuj trochę”, w której marka w dyskretny sposób zaprasza do wspólnego świętowania. W ramach kampanii realizowane są różnorodne działania, w tym aktywacje konsumenckie oraz konkurs.
02.12.24, 21:13
| reklama & PR » informacje
Dawanie jest najlepszym prezentem. Milka przymyka oko na świąteczne niedoskonałości
Rozpoczęła się świąteczna kampania Milka, która ma zachęcać wszystkich, by odpuścić sobie pogoń za idealną Gwiazdką i więcej czasu poświęcić bliskim.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 05.01.25

Do zdobycia jeden egzemplarz gry planszowej.

do 04.01.25

Do wygrania gra planszowa marki Granna.

do 03.01.25

Do zdobycia jedna gra planszowa.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.