11.11.08, 16:06

Wydatki na reklamę internetową wzrosły o 57 procent

W I półroczu twgo roku wartośc wydatków na reklamę on-line wyniosła 531 mln zł

Reklama w Internecie ma się coraz lepiej - z badania przeprowadzonego przez IAB i PricewaterhouseCoopers (PwC) wynika, że w pierwszej połowie tego roku wydatki na reklamę internetową w Polsce wzrosły o 57 procent w porównaniu do I połowy roku ubiegłego. Zdaniem autorów badania, wartość wydatków na reklamę on-line wyniosła w I półroczu 2008 r. 531 mln zł, w porównaniu do 339 mln zł w I połowie ubiegłego roku. Największy udział w rynku miała reklama graficzna (36 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: reklama w wyszukiwarkach (26 proc.) oraz ogłoszenia drobne (22 proc.). W porównaniu z I połową 2007 roku reklama graficzna utrzymała swoją dominującą pozycję, choć jej udział w rynku spadł o 5 proc. Wzrost odnotował za to segment ogłoszeń drobnych (o 2 proc.), reklama w wyszukiwarkach (o 7 proc.) oraz e- mail marketing (o 1 proc.). W I półroczu 2008 roku najczęściej reklamowały się sektory: finansowy (12 proc. rynku), telekomunikacyjny (11 proc.), motoryzacyjny (10 proc.), mediów i rozrywki (7 proc.) oraz handlowy (4 proc.).

- Kierunek, w którym zmierza polski rynek, wyznaczany jest przez zjawiska, jakie miały miejsce na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej, gdzie marketing w wyszukiwarkach jest głównym motorem rozwoju reklamy w Internecie. Przykładowo w Wielkiej Brytanii dominującą formą jest reklama w wyszukiwarkach - z udziałem w rynku na poziomie 58 proc., a kolejne miejsca zajmują reklama graficzna i ogłoszenia, z 21 proc. udziałami w każdym z tych segmentów - komentuje Paweł Ożarowski, dyrektor zespołu ds. usług dla sektora rozrywki i mediów w PricewaterhouseCoopers. Zdaniem analityków, szansą dla reklamy graficznej może być rozwój reklamy video, który ściśle wiąże się z dostępem do szerokopasmowego Internetu. Obecnie jednak dostęp do niego jest w Polsce zdecydowanie mniejszy niż w innych krajach Unii Europejskiej. - Na rynkach dojrzałych, dysponujących odpowiednią infrastrukturą, widać dynamiczny rozwój reklamy video - przykładowo w Stanach Zjednoczonych jej udział w całym rynku reklamy internetowej wzrósł z 1 proc. rok temu do 4 proc. w I półroczu 2008 r. - dodaje Ożarowski.

Komentarze

Powiązane

14.06.24, 18:15
| reklama & PR » informacje
Danio stawia na sztuczną inteligencję we współpracy z influencerami
Marka Danio, należąca do portfolio Danone, rozpoczyna innowacyjną kampanię influencerską kremowych jogurtów pitnych. Do przygotowania kreacji użyto zaawansowanych technologii, takich jak CGI (Computer Generated Imagery) oraz AI (Artificial Intelligence. To kolejna odsłona rozpoczętej w kwietniu br. kampanii. 
14.06.24, 17:57
| reklama & PR » ludzie
Magdalena Pobikrowska oraz Dominika Niekraszewicz awansują w Salestube
Magdalena Pobikrowska oraz Dominika Niekraszewicz awansowały w strukturach należącej do Group One spółki MarTech & e-commerce connected Salestube. Pobikrowska objęła stanowisko Senior Media Operations Director, a Niekraszewicz awansowała na stanowisko Senior Business Development Director.
14.06.24, 17:03
| reklama & PR » informacje
Zielona loteria PGE. Spółka PGE Obrót promuje usługi online
W wyniku wygranego przetargu, PGE Obrót Spółka Akcyjna powierzyła agencji UNIQUE ONE organizację ogólnopolskiej loterii pod hasłem „Zielona loteria PGE”.
14.06.24, 14:05
| reklama & PR » ludzie
Alina Lysychkina została COO w adcookie
Agencja adcookie dokonała zmian w strukturze zarządczej. Nowo utworzoną funkcję chief operating officer objęła Alina Lysychkina. Dołączyła także do zarządu spółki.
14.06.24, 10:30
| reklama & PR » ludzie
Wojciech Białecki przeszedł do WowMedia&Metrics
Wojciech Białecki dołączył do domu mediowego WowMedia&Metrics i objął stanowisko Head of Media Strategy.
14.06.24, 08:40
| reklama & PR » informacje
Value Media zdobywa budżet mediowy Komfort
Agencja mediowa Value Media (Group One) została partnerem strategicznym i mediowym sieci sklepów Komfort. Działania mediowe będą realizowane w modelu House of Communication we współpracy ze spółkami Labcon i Salestube.
14.06.24, 07:30
| reklama & PR » ludzie
Arkadiusz Kawecki Dyrektorem Działu Handlowego w Sigma Bis. Tomasz Trojnar odchodzi z agencji
Arkadiusz Kawecki został nowym Dyrektorem Działu Handlowego agencji Sigma BIS, zastępując na tym stanowisku Tomasza Trojnara.
13.06.24, 20:30
| reklama & PR » ludzie
EssenceMediacom od sierpnia z nowym składem zarządu
W sierpniu br. Katarzyna Kazana i Anna Krzysiak dołączą do zarządu EssenceMediacom – agencji będącej częścią GroupM. Dotychczasowi członkowie zarządu: Stanisław Grabowski i Jan Muszyński z końcem lipca podejmą nowe wyzwania poza strukturami agencji mediowych.
13.06.24, 18:00
| reklama & PR » informacje
Costa Coffee i Krzysztof Zalewski rozbudzają kreatywność we wspólnym projekcie
“Rozbudź kreatywność” to globalne hasło kampanii Costa Coffee, które zainspirowało markę do nawiązania współpracy z muzykiem - Krzysztofem Zalewskim. Głównym celem tej współpracy jest podkreślenie znaczenia kreatywności w codziennym życiu i pokazanie, że z pozoru małe rutyny mogą być okazją do rozbudzenia i rozwijania rytuałów pełnych pasji.
13.06.24, 17:00
| reklama & PR » informacje
MBridge - Marketing Experts obsługuje drogerię internetową LaDiosa
Agencja MBridge – Marketing Experts rozpoczęła działania digital marketingowe dla drogerii internetowej LaDiosa. Głównym celem współpracy jest wzrost sprzedaży, zwiększenie ruchu płatnego i organicznego oraz kompleksowa poprawa widoczności marki LaDiosa w wynikach wyszukiwania Google.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Specjalista/ka ds. promocji w Dziale Promocji i Komunikacji

Muzeum Azji i Pacyfiku im. Andrzeja Wawrzyniaka | Warszawa

Przejdź do oferty
Konkursy
do 31.08.24

Portalmedialny.pl ponownie udostępnił możliwość uczestniczenia w konkursach organizowanych przez wydawcę.

do 13.07.24

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

12-14 czerwca 2024 r. w Długopolu.