01.07.08, 00:49
Finał Euro 2008 obejrzało ponad 8 mln widzów
Finał był najlepiej oglądanym meczem Euro bez udziału Polaków. Finałowy mecz Euro 2008 obejrzało w Polsacie 8,3 mln polskich widzów. Dodatkowe 180 tys. osób obejrzało finał w stacji Polsat Sport Extra. Widzowie obydwu stacji stanowili łącznie prawie 74% wszystkich osób mających w tym czasie włączony telewizor.
Finałowy mecz Euro 2008 obejrzało w Polsacie 8,3 mln polskich widzów. Dodatkowe 180 tys. osób obejrzało finał w stacji Polsat Sport Extra. Widzowie obydwu stacji stanowili łącznie prawie 74% wszystkich osób mających w tym czasie włączony telewizor. Był to jednocześnie najlepiej oglądany mecz Euro bez udziału Polaków.
Średnia widownia wszystkich transmisji z EURO 2008 w Polsacie, bez uwzględnienia retransmisji wyniosła 4,7 mln widzów. Najlepiej oglądane były spotkania z udziałem reprezentacji Polski - od 9,2 mln (mecz z Chorwacją) do 11,2 mln (mecz z Austrią). Najmniejszą widownię zgromadził mecz rozgrywany 9 czerwca br. między Rumunią i Francją – średnio 2,4 mln osób. Co najmniej 1 minutę bezpośredniej transmisji z boisk Szwajcarii i Austrii obejrzało 80,7 % Polaków powyżej 4 roku życia.
Na emisję reklam w sąsiedztwie transmisji z meczów EURO 2008 reklamodawcy wydali w Polsacie 62,7 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów). Najsilniej reklamowaną marką był Mastercard, którego promocja kosztowała
3,1 mln zł. Najwięcej na emisję reklam przeznaczyły firmy z sektora telekomunikacyjnego wydając 10,5 mln zł.
Finał EURO był jednocześnie najwyżej ocenionym meczem mistrzostw w systemie ocen telemetrycznych TNS OBOP. Nota wystawiona przez widzów to 4,7 w skali od 1 do 5. Najniżej, spośród wszystkich spotkań turnieju, został oceniony mecz rozgrywany 16 czerwca pomiędzy Polską i Chorwacją –3,7.
Komentarze