25.06.08, 22:30

Najwięcej czasu spędzamy w Naszej-Klasie

Najwięcej czasu, ponad 8 godzin w miesiącu, internauci poświęcają tropieniu dawnych znajomych w serwisie Nasza-Klasa, informacji poszukują przez 6 godzin miesięcznie w Google’ach, a swoją wiedzę uzupełniają dzięki Wikipedii przez blisko 50 minut.

Najwięcej czasu, ponad 8 godzin w miesiącu, internauci poświęcają tropieniu dawnych znajomych w serwisie Nasza-Klasa, informacji poszukują przez 6 godzin miesięcznie w Google’ach, a swoją wiedzę uzupełniają dzięki Wikipedii przez blisko 50 minut.

Megapanel PBI/Gemius opublikował badania, pokazujące najpopularniejsze miejsca w polskim Internecie według stanu na kwiecień 2008 r. Z danych udostępnionych na stronie http://audyt.gemius.pl/ wynika, że bezsprzecznym liderem „naszego” skrawka sieci jest Google. Z wyszukiwarki tej korzysta 4 na 5 polskich internautów, co daje liczbę ponad 12 milionów unikalnych użytkowników w ciągu miesiąca. Na drugim miejscu, z wyraźną stratą do lidera uplasował się portal Onet.pl, który może pochwalić się blisko 10 milionami gości miesięcznie. Pierwszą trójkę zamyka Wirtualna Polska, odwiedzana przez ponad 8 milionów osób.  Poza podium znalazł się najpopularniejszy w naszym kraju serwis społecznościowy - Nasza-Klasa, z której korzysta ponad połowa polskich internautów.

Analizując liczbę odsłon wymienionych w badaniu stron, można zauważyć wyraźny trend rosnący tylko w przypadku Naszej-Klasy - wynosi on blisko 20 procent w skali miesiąca, przy jednoczesnym spadku odsłon u liderów zajmujących podium, który waha się od ponad 2 procent w przypadku Wirtualnej Polski, 4 procent Google’a i niecałych 7 procent Onetu.

Interesująco prezentują się wyniki czasu spędzanego na poszczególnych witrynach. W tym przypadku niedoścignionym liderem jest Nasza-Klasa, której polscy internauci poświęcają blisko osiem i pół godziny miesięcznie, na drugim miejscu znalazł się Onet - sześć i pół godziny, a na trzecim Google - z niewiele ponad sześcioma godzinami. W zestawieniu znalazło się również miejsce dla serwisów, dzięki którym można poszerzyć swoje horyzonty, tj. Wikipedia i Sciaga.pl. Przeglądaniu haseł w wirtualnej encyklopedii Polacy poświęcają 49 minut miesięcznie, natomiast poszukiwaniu ściąg jedynie 18 minut.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy w zestawieniu czasu poświęconego na każdą witrynę zaszło kilka istotnych zmian. Przede wszystkim znacznie wydłużył się czas spędzany na witrynach znajdujących się w pierwszej trójce (średnio o 1-2 godz.), przy jednoczesnym zachowaniu zbliżonej liczby użytkowników. Z czołówki natomiast zostało „wypchnięte” Allegro, które 12 miesięcy temu znajdowało się na 4 pozycji. Polski gigant aukcyjny w ciągu jednego roku spadł na 6 pozycję, ustępując miejsca Naszej-Klasie oraz Interii. Nie da się nie zauważyć błyskawicznej wspinaczki w rankingach najpopularniejszego w Polsce portalu społecznościowego, który notowany jest w zestawieniu dopiero od listopada 2007 r. Zadebiutował on wówczas na 15 pozycji z niecałym 4 procentowym udziałem czasu spędzonego na nim przez Internautów oraz trzema milionami użytkowników.

W badaniach znalazło się również miejsce dla komunikatorów internetowych. Tutaj od lat niezwyciężonym liderem, zostawiającym konkurencję daleko w tyle, jest Gadu-Gadu, z którego korzysta 40 procent Internautów. Na podium znalazł się również Skype, z którego korzysta co czwarta osoba, a pierwszą trójkę zamyka Tlen.pl, który zainstalowany jest na komputerze niewiele ponad 5 procent użytkowników Sieci. Wynik powyżej 1% uzyskał jeszcze tylko MSN Messenger, natomiast z pozostałych komunikatorów korzysta marginalna grupa Internautów.

Warto również przyjrzeć się statystykom dotyczącym popularności wyszukiwarek internetowych w Polsce. Tutaj, chyba bez zaskoczenia, z miażdżącą przewagą wygrywa Google z którego korzysta 92 procent użytkowników. Na drugim miejscu znalazł się Onet.pl, osiągając zaledwie 2,3% udziału wszystkich zapytań. Dalej są Wirtualna Polska – 1,5% i Interia.pl – niewiele ponad 1%. Pozostałe wyszukiwarki, z uzyskanymi wynikami poniżej 1 procenta, można uznać za narzędzia niszowe. W porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku, nie zanotowano jednak żadnych rewolucyjnych zmian w czołówce. W ciągu 12 miesięcy Google umocnił, i tak już dominującą, pozycję, zwiększając udział w rynku o blisko 2% oraz redukując tym samym zasięg m.in. Onetu o 1 procent, a Wirtualnej Polski o 0,6 procent.

"Google systematycznie umacnia swoją pozycję na rynku polskich wyszukiwarek. Od wielu lat jest niekwestionowanym liderem, dla którego przestała się liczyć jakakolwiek konkurencja" - stwierdza Katarzyna Gruszecka z firmy 2BE.PL. "Obecnie wiele portali internetowych rezygnuje ze swoich wyszukiwarek, zastępując je mechanizmem Google’a, co przyczynia się do regularnego powiększania jego hegemonii. Uprawnionym staje się więc stwierdzenie, że kogo nie ma w Google’ach, ten tak naprawdę nie istnieje" - dodaje.

W przyszłości nie należy najprawdopodobniej spodziewać się jakichś rewolucyjnych zmian w tym zestawieniu. Analizując statystyki z ostatnich kilkunastu miesięcy wyraźnie widać, że polski tort internetowy został już dokładnie podzielony między kilku liderów, którzy raczej łatwo nie oddadzą palmy pierwszeństwa. W prawdzie na polski rynek coraz częściej zaglądają światowi giganci, próbując tworzyć u nas serwisy skierowane do lokalnej społeczności, jednakże, jak mogliśmy się już w przeszłości przekonać, Polacy nie tak łatwo zmieniają swoje sieciowe upodobania - twierdzą przedstawiciele 2BE.PL.

Komentarze

Powiązane

05.03.25, 18:00
| internet » informacje
Grupa ZPR Media konsoliduje projekty e-commerce w jednym dziale
Od marca br. wszystkie projekty e-commerce realizowane przez Grupę ZPR Media są skonsolidowane w jednym dziale, którym kieruje Arkadiusz Mężyński, Dyrektor E-commerce.
04.03.25, 16:30
| internet » informacje
Bilety Kolei Małopolskich w ofercie aplikacji Jakdojade
Po przeprowadzeniu integracji z PKP Intercity i Kolejami Mazowieckimi, Jakdojade wprowadza sprzedaż biletów kolejnego regionalnego przewoźnika. W aplikacji Jakdojade udostępniono możliwość zakupu biletów Kolei Małopolskich.
04.03.25, 12:51
| prasa » informacje | internet » informacje
Wysokieobcasy.pl. Serwis w odświeżonej wersji
4 marca br. serwis Wysokieobcasy.pl (Agora) pojawił się w odświeżonej wersji. Zmienił się nie tylko wygląd strony głównej i artykułów, ale również cały układ serwisu – tak, aby czytanie i nawigacja były jeszcze bardziej intuicyjne zarówno w wersji na urządzenia mobilne, jak i na komputery.
04.03.25, 10:20
| internet » informacje | reklama & PR » informacje
Prezes UOKiK ukarał F. Chajzera, Dodę i Rozenek-Majdan za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie
Za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych na Instagramie Prezes UOKiK ukarał Filipa Chajzera, Dorotę Rabczewską i Małgorzatę Rozenek Majdan. Łącznie to blisko pół miliona zł.
28.02.25, 15:19
| internet » informacje
Przegląd międzynarodowy. Nowy cykl Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza na Gazeta.pl
Miłosz Wiatrowski-Bujacz, współtwórca podcastu „Co to będzie”, rozpoczyna publikację nowego cyklu dziennikarskiego na Gazeta.pl pt. „Przegląd międzynarodowy”.
27.02.25, 11:04
| prasa » informacje | internet » informacje
Polska Press Grupa: to już ostatni etap zmian w serwisach regionalnych. Będą zmiany w i.pl i Naszym Mieście
Polska Press Grupa zakończyła ostatni etap zmian stron głównych serwisów regionalnych. W ostatniej fazie prac zaktualizowano trzy serwisy: expressbydgoski.pl, expressilustrowany.pl i dziennikpolski24.pl. 
27.02.25, 09:16
| internet » informacje
Interia na Oscarach Artura Zaborskiego. Interia z nowym cyklem video
Portal Interia.pl w związku z tegoroczna edycją rozdania Nagród Akademii Filmowej przygotował cykl video „Interia na Oscarach” ruszył 26 lutego br. Krytyk filmowy prosto z Los Angeles zrelacjonuje rywalizację o Nagrody Akademii Filmowej.
22.02.25, 12:00
| radio / audio » informacje | internet » informacje
Informacje Radia TOK FM są już dostępne na Spotify i Apple Podcasts
Użytkownicy sieci mogą już korzystać z newsów Radia TOK FM na platformach Spotify i Apple Podcasts.
22.02.25, 07:00
| internet » ludzie
Wojciech Struski zostanie dyrektorem cyberbezpieczeństwa i architektury systemów w RAS Polska
Z początkiem marca br., Wojciech Struski, dotychczas pełniący funkcję głównego architekta IT, obejmie nowo utworzone stanowisko w Ringier Axel Springer Polska: dyrektora cyberbezpieczeństwa i architektury systemów i połączy odpowiedzialność za bezpieczeństwo cyfrowe oraz architekturę IT.
21.02.25, 10:05
| internet » ludzie
Marta Rawicz przechodzi z Dziennika Gazety Prawnej do Gazeta.pl
Do grona dziennikarzy i dziennikarek zajmujących się tematyką polityczną w portalu Gazeta.pl dołączyła Marta Rawicz, związana z dziennikarstwem od prawie 20 lat. 
Subskrybuj RSS działu internet: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 09.04.25

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 149 PLN netto.

11-13.03.2025 r., online.