05.12.17, 08:00

Izabela Jurczyk o zmianie logo F1: nowy znak jest prosty i symboliczny

Iza Jurczyk
Fot.: archiwum autora

Formuła 1 jest jedna – nie ma konkurencji, te wyścigi to pewnego rodzaju elitarność, przygoda, wejście do grona wybrańców... Czy potrzebuje zmieniać logo? Czy potrzebuje być nowoczesna? Izabela Jurczyk, Dyrektor kreatywna Studio Design komentuje zmiany w logo F1.

Idąc tropem zmian wymuszonych przez działania w obszarze platform digitalowych, nowy rebranding Formuły 1 jest zrozumiały. Cechą dzisiejszych czasów jest odświeżanie logo, marka pokazuje w ten sposób, że idzie z duchem czasu, że jest otwarta i pozbawiona rutyny, która wkrada się przy starej identyfikacji. Oczywiście nie każdy rebranding jest udany, nie zawsze nowe logo jest lepsze od starego. Marka musi być przygotowana na uwagi swoich odbiorców. Tak też stało się w przypadku Formuły 1, stare logo jest bardzo dobrym znakiem, odnoszącym się wprost do nazwy, niesie ze sobą pewną nostalgię, JEST SYMBOLEM określającym najwyższy stopień wtajemniczenia kierowców wyścigowych.


Nowe logo Formuły1. Fot.: materiały prasowe

Zastąpiono je nowym logo zbudowanym na nowej historii cytując słowa Ellie Norman, szefowej działu marketingu Formuły 1: „nowa koncepcja projektu opiera się na dwóch samochodach, poruszających się po torze i jadących w stronę mety.”
Pojawia się pytanie czy my odbiorcy musimy rozumieć znak? Uważam, że nie. Odbieramy go wrażeniowo, nie musimy znać wszystkich szczegółów, które przyczyniły się do nowej szaty graficznej. Albo trafia ona do naszej estetyki albo nie.

Według mnie nowy znak jest odpowiedzią na oczekiwania nowych czasów – jest prosty i symboliczny. Ale jednocześnie mógłby być znakiem zupełnie innej marki. To teraz od samej marki będzie zależeć czy zintegruje nową grafikę logo ze swoim wizerunkiem.

Stare logo zapracowało już na swoją rozpoznawalność i w tym jest jego przewaga.

Komentarze

Powiązane

23.01.18, 10:00
| radio » informacje | reklama & PR » informacje
Grupa RMF z nowymi cennikami od wiosny
Z końcem lutego średnia cena produktów Grupy RMF, w tym RMF FM oraz sieci RMF MAXXX i RMF Classic zostanie skorygowana o ok. 3 proc. 
23.01.18, 09:00
| reklama & PR » artykuły
Anna Kacprzyk: Moc personalizacji w wideo marketingu
Z raportu przeprowadzonego przez Wave9 wynika, że aż 89 proc. użytkowników Internetu ogląda głównie wideo. Jakie korzyści płyną z tworzenia spersonalizowanego wideo i na jakie trendy warto postawić w 2018 roku? Artykuł ekspercki Anny Kacprzyk, Digital Team Leader.
23.01.18, 07:00
| reklama & PR » informacje
Marka Halls teraz także w postaci gum do żucia
Mondelez Polska kontynuuje dywersyfikację swojego portfolio wprowadzając na rynek gumy pod znaną konsumentom marką Halls.
22.01.18, 20:00
| reklama & PR » informacje
SBE: wybór obszarów tematycznych dla członków zarządu
Podczas pierwszego spotkania roboczego nowych władz (IV kadencji) Stowarzyszenia Branży Eventowej, Zarząd SBE zdecydował jednogłośnie za jakie obszary tematyczne będą odpowiadać członkowie zarządu. 
22.01.18, 18:00
| reklama & PR » informacje
K2 Media będzie pracować dla marki Smecta Go
IPSEN Poland rozstrzygnął przetarg na przeprowadzenie polskiego launchu Smecty Go - nowego wyrobu medycznego o działaniu przeciwbiegunkowym i łagodzącym ból brzucha. Wygrała go agencja K2 Media.
22.01.18, 17:00
| reklama & PR » informacje
Hard Rock Cafe w nietypowy sposób szukało pracowników
Spoty reklamowe, sesja fotograficzna, dedykowana strona internetowa i quiz osobowości, który zgromadził ponad 400 kontaktów od kandydatów z Wrocławia rekrutowanych do nowo powstałego lokalu gastronomicznego. To wynik kampanii prowadzonej w mediach społecznościowych dla Hard Rock Cafe. 
22.01.18, 10:00
| reklama & PR » informacje
Olimpijczyk Filip Wypych twarzą kampanii reklamowej NeoMag Skurcz
Filip Wypych (polski olimpijczyk i brązowy medalista Mistrzostw Europy w pływaniu stylem dowolnym) został twarzą kampanii reklamowej suplementu diety Neomag Skurcz. 
22.01.18, 09:00
| reklama & PR » ludzie
Trzy nowe osoby w Leo Burnett
Trzy nowe osoby dołączyły do zespołu Leo Burnett. Małgorzata Bęczkowska, Katarzyna Barczuk oraz Luiza Szymańczak rozpoczęły pracę w dziale Client Service teamu Orange – nowego klienta agencji.
22.01.18, 08:00
| reklama & PR » informacje
Paweł Dalecki (VERSEO): największym rozczarowaniem 2017 roku był format Bumper Ads
Rok 2017 w firmie i na rynku podsumowuje dla portalmedialny.pl Paweł Dalecki, Certyfikowany Specjalista Google AdWords, VERSEO.
21.01.18, 13:00
| reklama & PR » informacje
Planeta Warka powraca na ekrany TV
15 stycznia br. ruszyła emisja nowego spotu telewizyjnego piwa Warka Strong. W utrzymanym w klimacie Planety Warka filmie marka przypomina unikalną recepturę, której zawdzięcza swoją wyjątkowość.
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 23.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.02.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Http://www.Autodoc.PL