16.07.17, 12:07

Wysoka oglądalność seriali Cartoon Network w kanałach free-to-air w Europie

Kadr z serialu "Ben 10"
Fot.: materiały prasowe

Cartoon Network pochwalił się wynikami oglądalności swoich seriali w europejskich kanałach free-to-air. „Atomówki” zdobyły miliony nowych widzów, a serial „Ben 10” obejrzał co trzeci chłopiec w Polsce, Szwecji i na Węgrzech. Stacja planuje nawiązać współpracę z kolejnymi nadawcami i partnerami licencyjnymi w regionie.

Nowa seria „Atomówek”, które powróciły do Cartoon Network w kwietniu 2016 r., zdążyła przyciągnąć miliony nowych widzów i bije rekordy popularności w wielu kanałach free-to-air. W Wielkiej Brytanii serial od IV kwartału 2016 r. emitowane są na kanale CITV (i równoległym ITV) i stały się hitem wśród dziewczynek w wieku 4-9 lat. Od tego czasu przyciągnęły ponad dwa miliony widzów, w tym 13 proc. dzieci w przedziale wiekowym 4-9. We Francji „Atomówki” można oglądać na kanale Gulli; seria zdobyła tam 19 proc. udziału w widowni i przyczyniła się do wzrostu średniej oglądalności kanału o 17,1 proc. W Polsce na kanale PULS 2 serial pobił średnią oglądalność stacji wśród dzieci i młodszych dzieci odpowiednio o 13 proc. i 38 proc., ponadto w miesiącu premiery „Atomówki” były drugim najchętniej oglądanym serialem tej stacji wśród młodych dziewcząt. Dodatkowo, seria zanotowała również udany, sześciotygodniowy start we włoskim kanale free-to-air, Boing, który jest własnością Turnera i sieci Mediaset, gdzie zajęła drugie miejsce w rankingu oglądalności wśród dziewczynek i trzecie wśród wszystkich dzieci. 

W niedzielę 11 czerwca, Gulli, który razem z „Niesamowitym światem Gumballa” i francusko-kanadyjską produkcją animowaną „Odlotowe agentki”, wyemitował też „Atomówki”, był najczęściej wybieranym programem przez mamy spędzające czas z dziećmi oraz przez najmłodszych w przedziale wiekowym 4-10 lat* – był to podwójny rekord Gulli wśród mam i dzieci.

Nowa seria znanego na całym świecie „Ben 10” również zapewnia wysoką oglądalność w całym regionie. W dniu premiery, na CITV (i równoległym ITV) seria przyciągnęła 1,2 miliona widzów, w tym 9 proc. chłopców w wieku 4-9 lat i osiągnęła 18,7 proc. udziału w widowni na kanale Gulli, stała się też drugim najpopularniejszym programem dla dzieci emitowanym w Boing. Od kiedy Cartoon Network rozpoczął emisję serii w regionie EMEA w październiku 2016 r., „Ben 10” obejrzał co drugi chłopiec w RPA, Rumunii, Hiszpanii i Portugalii oraz co trzeci na Węgrzech, w Polsce i Szwecji.

Dobrymi wynikami w kanałach free-to-air wyróżniają się również starsze produkcje Cartoon Network, takie jak „Niesamowity świat Gumballa” i „Pora na przygodę”. W I kwartale 2017 r „Gumball” zwiększył oglądalność duńskiego kanału DR Ultra wśród dziecięcej publiczności o 56 proc., co dało mu pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów na tym kanale, podczas gdy „Pora na Przygodę” przyciągnęła o 14 proc. więcej młodszych dzieci niż średnia dla tej stacji. Obie produkcje okazały się również kluczowe dla oglądalności Gulli: „Gumball” zajął 4. miejsce wśród dzieci w wieku 4-14 lat, a „Pora na przygodę” osiągnęła 19 proc. udziału w widowni.

Cartoon Network ogłosiło niedawno rozpoczęcie prac nad drugim sezonem „Ben 10”, a także teleturniejem „Ben 10 Wyzwanie”, którego produkcja trwa obecnie w Madrycie. Program jest realizowany w ośmiu językach: arabskim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, polskim, hiszpańskim i tureckim.

* udział w widowni, jaki osiągnęły „Atomówki” wśród gospodyń domowych z dziećmi był dwukrotnie większy niż w przypadku „Odlotowych agentek” (12,4 proc. vs. 6 proc.). Dotyczy to również „Gumballa”, którego udział w rynku wyniósł od 13,5 proc. do 17,1 proc.

 

Komentarze

Powiązane

18.09.17, 10:09
telewizja » informacje
Radiohead i Hans Zimmer podejmują współpracę przy Błękitnej Planecie
Radiohead, jeden z najpopularniejszych zespołów rockowych na świecie, i Hans Zimmer, wybitny kompozytor muzyki filmowej, łączą siły, by stworzyć wyjątkowy utwór do kolejnej superprodukcji przyrodniczej BBC pt. „Błękitna Planeta II”.
18.09.17, 08:09
telewizja » wywiady
Barbara Schabowska Dyrektorem TVP Kultura
Nowym dyrektorem TVP Kultura została Barbara Schabowska. Zastąpiła na tym stanowisku Mateusza Matyszkowicza, który do tej pory łączył obowiązki szefa tego kanału z kierowaniem TVP1.
17.09.17, 19:09
telewizja » badania rynku
3,5 mln widzów koncertu Maryli Rodowicz podczas 54. KFPP w Opolu
Prawie 3,5 mln widzów (23,8 proc. udziału, dane: NAM) oglądało piątkowy koncert Maryli Rodowicz „Wariatka tańczy – 50 lat na scenie” w ramach Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.
16.09.17, 16:09
telewizja » informacje
Koprodukcja TVP Dotknięcie Anioła z Grand Prix w Chorwacji
Fabularyzowany dokument „Dotknięcie Anioła” w reżyserii Marka Tomasza Pawłowskiego okazał się absolutnym zwycięzcą Międzynarodowego Festiwalu Filmów Historycznych w Rijece w Chorwacji (6 - 9 września 2017). 
15.09.17, 19:09
telewizja » informacje
Premiera filmu koprodukcji TVP Dwie Korony na Manhattanie
12 września br. w kinie Anthology Film Archives na Manhattanie w Nowym Jorku odbyła się premiera fabularyzowanego dokumentu koprodukcji TVP w reżyserii Michała Kondrata „Dwie Korony” o Św. Maksymilianie Kolbe. To pierwszy biletowany pokaz tego filmu na świecie.
15.09.17, 14:09
telewizja » informacje
W bliskim planie. Nowy program Alicji Resich-Modlińskiej w Polsat News 2
W sobotę,  30 września br., o godzinie 18:00, na antenie Polsat News 2 rusza nowy autorski program Alicji Resich-Modlińskiej „W bliskim planie”. Powtórki programu w niedzielę o 18:00 w Polsat News.
15.09.17, 11:09
telewizja » seriale
Mecenas Lena Barska w Czwórce
Premiera najnowszej propozycji Czwórki – obyczajowej produkcji „Mecenas Lena Barska” – zaplanowana została na 1 października br. Serial będzie można oglądać w niedziele o godz. 22 i w piątki o 20.
15.09.17, 10:09
telewizja » informacje
Eurosport z prawami do transmisji Mistrzostw Świata 
w kolarstwie
Eurosport poinformował o podpisaniu nowego, czteroletniego kontraktu z Międzynarodową Unią Kolarską (UCI) i Europejską Unią Nadawców (EBU).
15.09.17, 09:09
telewizja » informacje
Golf Channel Polska dostępny w sieci UPC
Golf Channel Polska rozpoczyna współpracę z UPC – liderem sektora kablowego w Polsce. Kanał dostępny będzie w pakiecie Max, a przez pierwsze dwa miesiące, w ramach promocji, również w pakiecie Select, dla niemal miliona abonentów UPC.
15.09.17, 08:09
telewizja » informacje
Kanał SCI FI odświeża oprawą graficzną
10 października br., zadebiutuje nowa odsłona SCI FI, jedynego kanału na polskim rynku dedykowanemu tematyce science fiction. Oprawa graficzna ma zyskać na wyrazistości za sprawą jaskrawej kolorystyki i nowoczesnych kształtów. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 21.10.17

Do zdobycia jeden egzeplarz książki "Nalewka zapomnienia czyli bajka dla nieco starszych dziewczynek".

do 20.10.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki "Fortuna i namiętności. Klątwa".

do 19.10.17

Do zdobycia jeden egzeplarz książki "Gry i zabwy dla dzieci".

Kalendarium
Dziś jest 22 września 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Http://www.Autodoc.PL