16.07.17, 12:00

Wysoka oglądalność seriali Cartoon Network w kanałach free-to-air w Europie

Kadr z serialu "Ben 10"
Fot.: materiały prasowe

Cartoon Network pochwalił się wynikami oglądalności swoich seriali w europejskich kanałach free-to-air. „Atomówki” zdobyły miliony nowych widzów, a serial „Ben 10” obejrzał co trzeci chłopiec w Polsce, Szwecji i na Węgrzech. Stacja planuje nawiązać współpracę z kolejnymi nadawcami i partnerami licencyjnymi w regionie.

Nowa seria „Atomówek”, które powróciły do Cartoon Network w kwietniu 2016 r., zdążyła przyciągnąć miliony nowych widzów i bije rekordy popularności w wielu kanałach free-to-air. W Wielkiej Brytanii serial od IV kwartału 2016 r. emitowane są na kanale CITV (i równoległym ITV) i stały się hitem wśród dziewczynek w wieku 4-9 lat. Od tego czasu przyciągnęły ponad dwa miliony widzów, w tym 13 proc. dzieci w przedziale wiekowym 4-9. We Francji „Atomówki” można oglądać na kanale Gulli; seria zdobyła tam 19 proc. udziału w widowni i przyczyniła się do wzrostu średniej oglądalności kanału o 17,1 proc. W Polsce na kanale PULS 2 serial pobił średnią oglądalność stacji wśród dzieci i młodszych dzieci odpowiednio o 13 proc. i 38 proc., ponadto w miesiącu premiery „Atomówki” były drugim najchętniej oglądanym serialem tej stacji wśród młodych dziewcząt. Dodatkowo, seria zanotowała również udany, sześciotygodniowy start we włoskim kanale free-to-air, Boing, który jest własnością Turnera i sieci Mediaset, gdzie zajęła drugie miejsce w rankingu oglądalności wśród dziewczynek i trzecie wśród wszystkich dzieci. 

W niedzielę 11 czerwca, Gulli, który razem z „Niesamowitym światem Gumballa” i francusko-kanadyjską produkcją animowaną „Odlotowe agentki”, wyemitował też „Atomówki”, był najczęściej wybieranym programem przez mamy spędzające czas z dziećmi oraz przez najmłodszych w przedziale wiekowym 4-10 lat* – był to podwójny rekord Gulli wśród mam i dzieci.

Nowa seria znanego na całym świecie „Ben 10” również zapewnia wysoką oglądalność w całym regionie. W dniu premiery, na CITV (i równoległym ITV) seria przyciągnęła 1,2 miliona widzów, w tym 9 proc. chłopców w wieku 4-9 lat i osiągnęła 18,7 proc. udziału w widowni na kanale Gulli, stała się też drugim najpopularniejszym programem dla dzieci emitowanym w Boing. Od kiedy Cartoon Network rozpoczął emisję serii w regionie EMEA w październiku 2016 r., „Ben 10” obejrzał co drugi chłopiec w RPA, Rumunii, Hiszpanii i Portugalii oraz co trzeci na Węgrzech, w Polsce i Szwecji.

Dobrymi wynikami w kanałach free-to-air wyróżniają się również starsze produkcje Cartoon Network, takie jak „Niesamowity świat Gumballa” i „Pora na przygodę”. W I kwartale 2017 r „Gumball” zwiększył oglądalność duńskiego kanału DR Ultra wśród dziecięcej publiczności o 56 proc., co dało mu pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów na tym kanale, podczas gdy „Pora na Przygodę” przyciągnęła o 14 proc. więcej młodszych dzieci niż średnia dla tej stacji. Obie produkcje okazały się również kluczowe dla oglądalności Gulli: „Gumball” zajął 4. miejsce wśród dzieci w wieku 4-14 lat, a „Pora na przygodę” osiągnęła 19 proc. udziału w widowni.

Cartoon Network ogłosiło niedawno rozpoczęcie prac nad drugim sezonem „Ben 10”, a także teleturniejem „Ben 10 Wyzwanie”, którego produkcja trwa obecnie w Madrycie. Program jest realizowany w ośmiu językach: arabskim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, polskim, hiszpańskim i tureckim.

* udział w widowni, jaki osiągnęły „Atomówki” wśród gospodyń domowych z dziećmi był dwukrotnie większy niż w przypadku „Odlotowych agentek” (12,4 proc. vs. 6 proc.). Dotyczy to również „Gumballa”, którego udział w rynku wyniósł od 13,5 proc. do 17,1 proc.

 

Komentarze

Powiązane

16.02.18, 21:00
| telewizja » informacje | internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Szykuje się rewolucja w wielkopolskich szkołach
INEA wygrała przetarg na dostarczenie, uruchomienie, wsparcie techniczne i utrzymanie regionalnej chmury edukacyjnej w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Ma on zrewolucjonizować i unowocześnić edukację w wielkopolskich szkołach. 
16.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Będą zestawy klocków klocki LEGO z Atomówkami
Kanał Cartoon Network zapowiedział kolejny produkt licencyjny z Atomówkami w roli głównej. Na rynku pojawią się zestawy klocków Lego.
16.02.18, 10:00
| telewizja » informacje
Czy na pewno umiesz gotować? z piątym sezonem w Kuchni+
Kuchnia+ startuje z piątym sezonem własnej produkcji „Czy na pewno umiesz gotować?” prowadzonej przez Andrzeja Polana.
16.02.18, 09:00
| telewizja » informacje
Nicktoons nadaje już w Polsce
15 lutego br. oferta programowa stacji Nickelodeon HD została poszerzona, wzmocniona i udostępniona pod nową nazwą Nicktoons. 
15.02.18, 22:00
| telewizja » badania rynku
2,1 mln widzów meczu Real Madryt - Paris Saint Germain
Prawie 2,5 mln widzów w szczytowym momencie oglądało 14 lutego br. mecz w ramach 1/8 finału Ligi Mistrzów pomiędzy Realem Madryt a Paris Saint Germain (dane: NAM).
15.02.18, 16:00
| telewizja » badania rynku
Total video: 212 mln osób oglądąło w weekend igrzyska olimpijskie
Według pomiaru Total video, w miniony weekend igrzyska oglądało łącznie 212 milionów użytkowników w Europie na wszystkich ekranach, a relacje wideo zebrały blisko miliard odsłon.
14.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Nowy serial Za marzenia w TVP2 w poniedziałkowe wieczory
26 lutego br. o godz. 21.45 Dwójka rozpocznie emisje nowego serialu obyczajowo-komediowego „Za marzenia” w reż. Olgi Chajdas, Łukasza Wiśniewskiego i Aleksandry Terpińskiej. 
14.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Specjalna ramówka na czwarte urodziny TVP ABC
TVP ABC 15 lutego br. będzie obchodzić czwarte urodziny. Z okazji jubileuszu, kanał przygotował specjalna ramówkę oraz konkursy.
14.02.18, 11:00
| telewizja » informacje
Kamil Baleja poprowadzi teleturniej Taxi Kasa w Super Polsat
„Taxi Kasa” to nowy teleturniej, który od wiosny będzie emitowany na antenie Super Polsat. Uczestnicy programu zamawiają taksówkę i w trakcie podróży mogą wygrać gotówkę, poprawnie odpowiadając na zadawane pytania. W roli kierowcy i prowadzącego „Taxi Kasy” wystąpi Kamil Baleja. Premiera programu odbędzie się w sobotę, 10 marca br., o godzinie 19:30.
13.02.18, 21:00
| telewizja » informacje
Walentynki w 4FUN.TV. Specjalny logotyp i romantyczne klipy
Z okazji święta zakochanych, telewizja 4FUN 14 lutego br. zmieni logotyp na wszystkich swoich kanałach oraz oprawę graficzną na kanale głównym 4FUN.TV. Tego dnia nie zabraknie również piosenek o miłości, specjalnego walentynkowego konkursu oraz pranków w wykonaniu prezentera stacji Dandrisa w roli amorka.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL