20.03.17, 11:03

Codemedia: w 2016 roku handel przeznaczył na promocję ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej

Wydatki reklamowe handlu - podział na media

Według analiz domu mediowego Codemedia, w ubiegłym roku sektor handel przeznaczył na promocję ponad jedną czwartą środków więcej niż rom wcześniej. Najwięcej – 737,6 mln zł – wydali reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety. Niekwestionowanym liderem w branży jest Lidl, który tylko w 2016 r. przeznaczył na reklamę prawie 164,4 mln zł, ponad dwa razy więcej niż drugi w zestawieniu Media Expert i o ponad 100 mln zł więcej niż jego największy konkurent - właściciel sieci Biedronka.

W 2016 roku najwięcej na promocję przeznaczyli reklamodawcy z kategorii super- i hipermarkety - ich udział wyniósł 71 proc. W porównaniu do 2015 roku jest to wzrost tylko o dwa punkty procentowe, ale wartościowo wydatki tej kategorii zwiększyły się aż o jedną trzecią. Na drugim miejscu uplasowały się sklepy i hurtownie – 24 proc.. Pozostałe kategorie stanowiły jedynie 5 proc. "Zgodnie z naszymi przewidywaniami 2016 r. okazał się rekordowym pod względem wydatków handlu na reklamę. W ciągu całego roku reklamodawcy inwestowali w promocję więcej niż w poprzednim roku. Znaczny wzrost wydatków tradycyjnie odnotowany został w ostatnim kwartale, na który przypadło 32 proc. inwestycji. W 2016 i 2015 r. najmniej budżetów lokowanych było w pierwszych dwóch miesiącach roku, w marcu i kwietniu wydatki rosły. W tym roku możemy spodziewać się podobnej sytuacji" – mówi Anna Lipińska, Group Account Director, Codemedia.

Największym reklamodawcą sektora handel był podobnie jak w 2015 roku Lidl. Za nim uplasowało się Metro Group (właściciel m.in. Media Markt, Saturna i Makro), które zainwestowało w reklamę 85,9 mln zł oraz Terg (właściciel marki Media Expert) z wydatkami na poziomie 71,8 mln zł. W zestawieniu TOP 10 znalazły się również Euro-Net Warszawa (właściciel Euro RTV AGD), Jeronimo Martins – właściciel sieci Biedronka, Tesco, Carrefour, Kaufland, IKEA i Rossmann. Ich wydatki stanowiły prawie 60% inwestycji sektora w promocję.

W media miksie wydatków sektora handel na reklamę w 2016 największy udział ma telewizja – 37 proc., w której ulokowano 385 mln zł. Na drugim miejscu uplasowało się radio z udziałem 28 proc. (inwestycje na poziomie 295,9 mln zł). W dalszej kolejności reklamodawcy wybierali: internet (13 proc.), outdoor (9 proc.), magazyny (7 proc.), gazety (5 proc.) i kina (1 proc.). Lidl, czołowy reklamodawca z sektora handel, największą część budżetu reklamowego przeznaczył na promocję w telewizji – aż 45 proc.. Na dwóch kolejnych miejscach w media miksie jego wydatków na reklamę znalazły się radio (25 proc.) i internet (24 proc.). Metro Group i Terg skoncentrowali się na promocji w radiu – odpowiednio udział 46 proc. i 67 proc.

Komentarze

Powiązane

24.04.17, 12:04
reklama & PR » wywiady
Bartosz Jeziorański: Producent sprzętu AGD nie musi być nudny
Rozmowa z Bartoszem Jeziorańskim, General Manager, Haier Poland Sp. z o.o. o działaniach online marki Haier i o nowym projekcie online.
24.04.17, 11:04
reklama & PR » informacje
Królewskie dalej z Legią
Marka Królewskie, sponsor i nowe władze klubu Legia ogłosiły przedłużenie umowy o kolejne trzy lata.
24.04.17, 08:04
reklama & PR » informacje
Rynek reklamy dóbr luksusowych znów w górę
Według najnowszej prognozy agencji mediowej Zenith w 2017 roku globalne wydatki na reklamę dóbr luksusowych wzrosną o 2,9 proc.
23.04.17, 19:04
reklama & PR » informacje
FIRST LINE Polska z loterią promocyjną dla marki Sadolin
Agencja FIRST LINE Polska wygrała przetarg na organizację ogólnopolskiej loterii promocyjnej dla marki Sadolin. Akcja wspierana jest kampanią reklamową, a nagrodą główną jest drewniany dom nad jeziorem.
23.04.17, 18:04
reklama & PR » informacje
Hoop Cola i Hand Made rozwijają platformę komunikacyjną
Hand Made i Hoop Polska pogłębiają i rozwijają współpracę w oparciu o flagowy produkt (Hoop Colę), która przechodzi właśnie istotny relaunch.
23.04.17, 15:04
reklama & PR » informacje
Kolejna odsłona kampanii promocyjnej salonów Agata z udziałem Małgorzaty Sochy
20 kwietnia br. ruszyła nowa odsłona kampanii salonów Agata - jednego z największych dystrybutorów mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w Polsce.
23.04.17, 13:04
reklama & PR » informacje
Comitor klientem OKK!
Agencja OKK! rozpoczęła współpracę z firmą Comitor, importerem kontraktowym zlewozmywaków takich firm, jak Blanco, Best, Novy czy Küppersbusch. 
22.04.17, 18:04
reklama & PR » informacje
Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty. Rusza nowa kampania dla wątroby
Wątroba to jeden z najważniejszych narządów w organizmie . W celu zwiększenia świadomości na temat tego kluczowego narządu, firma Sanofi, rozpoczyna kampanię edukacyjną „Szczęśliwa wątroba, szczęśliwy Ty”.
22.04.17, 17:04
reklama & PR » informacje
Communication Unlimited wprowadza nowy styl dla Super-Pharm Polska
Agencja Communication Unlimited zrealizowała kampanią „W Pięknym Stylu” dla sieci Super-Pharm Polska.
22.04.17, 14:04
reklama & PR » informacje
Acana Polska nowy klientem BJ Group
Agencja BJ Group rozpoczęła współpracę z Acana Polska, dystrybutorem wysokiej klasy Biologicznie Odpowiedniego Jedzenia oraz różnorodnych artykułów dla psów i kotów. 
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu reklama & PR: rss
Konkursy
do 26.05.17

Pula nagród w konkursie to aż 102 książki i inne niespodzianki. 

do 24.05.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki Chris’a Tvedt’a „W mroku tajemnic”.

do 21.05.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki „Na własną rekę” Chris’a Tvedt’a.

Kalendarium
Dziś jest 25 kwietnia 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Http://www.Autodoc.PL