16.02.17, 11:02

Kryzys w mediach tradycyjnych a rozwój nowych mediów – wyzwania dla pracowników

Fot.: materiały prasowe

Media tradycyjne przeżywają obecnie kryzys związany z ekspansją nowych technologii i interaktywnych kanałów komunikacji z odbiorcami. Internet oraz dynamicznie rozwijające się social media stanowią dużą konkurencję dla telewizji, prasy i radia. W jaki sposób media tradycyjne radzą sobie z tą sytuacją? Jakie umiejętności powinien posiadać obecnie pracownik mediów tradycyjnych?

Wykorzystać potencjał social mediów

Postęp technologiczny, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, powoduje, że pracownicy mediów tradycyjnych muszą nauczyć się aktywnie wykorzystywać portale społecznościowe w codziennej pracy. Statystyki potwierdzają bowiem, że social media mają szerokie grono odbiorców – w 2016 roku liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła 20 milionów. Na drugim miejscu pod tym względem plasuje się YouTube – z prawie 19 milionami użytkowników. Ważnymi kanałami umożliwiającymi kontakt z odbiorcą jest także Twitter oraz Instagram, które przyciągają średnio 3 miliony użytkowników. Takimi zasięgami rzadko mogą pochwalić się stacje telewizyjne czy radiowe, dlatego coraz częściej wykorzystują potencjał, jaki drzemie w social mediach.

Opiniotwórcze social media

Rosnąca liczba użytkowników powoduje, że media społecznościowe przestają być tylko źródłem rozrywki – stają się także unikalnym źródłem informacji. Telewizja, radio i prasa sukcesywnie zwiększają częstotliwość cytowania informacji z social mediów. Z raportu „Cytowania z social media w mediach tradycyjnych”, przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów, wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat wskaźnik ten wzrósł nawet trzykrotnie. Dodatkowo media społecznościowe pojawiają się w rankingach najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: według Instytutu Monitorowania Mediów Twitter i Facebook plasują się tuż po „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Wprost”.

 

Nowe media – nowe umiejętności

Jak dobrze wykorzystać potencjał, który drzemie w mediach społecznościowych? Umiejętność prezentowania treści w przyjaznej dla odbiorców i przykuwającej ich uwagę formie jest jednym z podstawowych aspektów, na który powinni zwrócić uwagę pracownicy tradycyjnych mediów. Bardzo ważnym elementem stają się umiejętności związane z tworzeniem treści multimedialnych – m.in. obróbki zdjęć, a także kreowania krótkich filmów wideo do zamieszczenia w serwisie YouTube. Istotne jest również wykorzystywanie możliwości, jakie zapewnia transmisja na żywo na Facebooku. Działania prowadzone w sieci mają spełniać cztery ważne funkcje: informować, angażować użytkowników w dyskusje, zbierać informacje, a także promować macierzysty serwis internetowy. Pracownicy mediów tradycyjnych powinni też umieć wchodzić w interakcję z użytkownikami portali społecznościowych, m.in. reagować na ich komentarze. Dzięki wykorzystaniu Internetu i social mediów prasa, radio czy telewizja mają szansę stać się multimedialnymi i polisemicznymi platformami angażującymi ogromne rzesze odbiorców.

Materiał opracowany we współpracy z Injob.com .

Komentarze

Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS: rss
Konkursy
do 31.08.17

Pula nagród w konkursie to aż 103 książki i inne niespodzianki. 

do 23.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.06.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki. 

Kalendarium
Dziś jest 24 maja 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

18-20.10.2017 r., Warszawa.

Http://www.Autodoc.PL