16.02.17, 11:02

Kryzys w mediach tradycyjnych a rozwój nowych mediów – wyzwania dla pracowników

Fot.: materiały prasowe

Media tradycyjne przeżywają obecnie kryzys związany z ekspansją nowych technologii i interaktywnych kanałów komunikacji z odbiorcami. Internet oraz dynamicznie rozwijające się social media stanowią dużą konkurencję dla telewizji, prasy i radia. W jaki sposób media tradycyjne radzą sobie z tą sytuacją? Jakie umiejętności powinien posiadać obecnie pracownik mediów tradycyjnych?

Wykorzystać potencjał social mediów

Postęp technologiczny, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu, powoduje, że pracownicy mediów tradycyjnych muszą nauczyć się aktywnie wykorzystywać portale społecznościowe w codziennej pracy. Statystyki potwierdzają bowiem, że social media mają szerokie grono odbiorców – w 2016 roku liczba polskich użytkowników Facebooka przekroczyła 20 milionów. Na drugim miejscu pod tym względem plasuje się YouTube – z prawie 19 milionami użytkowników. Ważnymi kanałami umożliwiającymi kontakt z odbiorcą jest także Twitter oraz Instagram, które przyciągają średnio 3 miliony użytkowników. Takimi zasięgami rzadko mogą pochwalić się stacje telewizyjne czy radiowe, dlatego coraz częściej wykorzystują potencjał, jaki drzemie w social mediach.

Opiniotwórcze social media

Rosnąca liczba użytkowników powoduje, że media społecznościowe przestają być tylko źródłem rozrywki – stają się także unikalnym źródłem informacji. Telewizja, radio i prasa sukcesywnie zwiększają częstotliwość cytowania informacji z social mediów. Z raportu „Cytowania z social media w mediach tradycyjnych”, przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów, wynika, że w ciągu dwóch ostatnich lat wskaźnik ten wzrósł nawet trzykrotnie. Dodatkowo media społecznościowe pojawiają się w rankingach najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: według Instytutu Monitorowania Mediów Twitter i Facebook plasują się tuż po „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej” i „Wprost”.

 

Nowe media – nowe umiejętności

Jak dobrze wykorzystać potencjał, który drzemie w mediach społecznościowych? Umiejętność prezentowania treści w przyjaznej dla odbiorców i przykuwającej ich uwagę formie jest jednym z podstawowych aspektów, na który powinni zwrócić uwagę pracownicy tradycyjnych mediów. Bardzo ważnym elementem stają się umiejętności związane z tworzeniem treści multimedialnych – m.in. obróbki zdjęć, a także kreowania krótkich filmów wideo do zamieszczenia w serwisie YouTube. Istotne jest również wykorzystywanie możliwości, jakie zapewnia transmisja na żywo na Facebooku. Działania prowadzone w sieci mają spełniać cztery ważne funkcje: informować, angażować użytkowników w dyskusje, zbierać informacje, a także promować macierzysty serwis internetowy. Pracownicy mediów tradycyjnych powinni też umieć wchodzić w interakcję z użytkownikami portali społecznościowych, m.in. reagować na ich komentarze. Dzięki wykorzystaniu Internetu i social mediów prasa, radio czy telewizja mają szansę stać się multimedialnymi i polisemicznymi platformami angażującymi ogromne rzesze odbiorców.

Materiał opracowany we współpracy z Injob.com .

Komentarze

Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody.

do 13.01.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 12.01.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Http://www.Autodoc.PL