25.11.16, 11:11

Grzegorz Bruski: Weszliśmy w niszę rynkową

Grzegorz Bruski
Fot.: materiały prasowe

Rozmowa z Grzegorzem Bruskim, Prezesem Zarządu Skymaster Media, właścicielem platformy TNTV.

Na rynku zadebiutowała usługa będąca połączeniem Naziemnej Telewizji Cyfrowej z IPTV. TNTV to obecnie 100 kanałów telewizyjnych i radiowych, w tym ponad 60 kanałów tv oferowanych bezpłatnie. 

Kuba Wajdzik: Po cichu, wystartowała nowa oferta telewizja w modelu prepaid. Kto stoi za przedsięwzięciem?
Grzegorz Bruski: Pomysł zrodził się rok temu w głowach osób związanych z branżą telewizyjną, IT i telekomunikacyjną. Od strony informatycznej wspiera nas firma Aply ze Szczecina, a usługa jest zintegrowana z urządzeniami firmy Skymaster ze Szczecina, specjalizującej się w dekoderach, telewizorach oraz innym sprzęcie rtv. Wystartowaliśmy zaledwie kilka dni temu i oczywiście koncentrujemy się na rozwoju i wsparciu kanałów sprzedaży. Współpracujemy z sieciami Media Markt, Saturn, a nasze urządzenia z usługą są już dostępne też w sklepie internetowym Redcoon.pl. To dosłownie pierwsze dni sprzedaży naszej oferty, ale nie zamierzamy działać po cichu – wręcz przeciwnie. Mamy świetny produkt, weszliśmy w niszę rynkową, rozwijamy oprogramowanie i usługę a komunikację marketingową rozpoczniemy niebawem.

KW: Nie sposób odmówić załodze TNTV doświadczenia. Skąd jednak przekonanie, że takiej oferty brakuje na dość zatłoczonym rynku?
GB: Wszystko zależy od oferty i kanałów sprzedaży. Nasza oferta jest skierowana do użytkowników telewizji naziemnej, którzy za niską cenę oczekują dostępu do większej ilości kanałów. Z drugiej strony nie chcą się wiązać umowami długoterminowymi lub kupować w pakietach innych usług,  które nie są dla nich interesujące.
Na rynku jest miejsce na nowe usługi i jesteśmy o tym przekonani, bo doskonale znamy ofertę konkurencji.

KW: Co odróżnia Waszą propozycję od wszystkich innych na rynku?
GB: Bardzo dobra cena za dużą ilość  kanałów, brak  umów, elastyczny wybór oferty programowej. Po prostu oglądasz to, co chcesz, kiedy chcesz i wiesz za co płacisz.


TNTV ma wyróżniać brak długoterminowych umów. 

KW: Mocną propozycją oferty platformy jest na pewno obecność kanałów Eleven Sports. W przypadku kanałów filmowych to pakiet FilmBox-ów czy AXN i TVP Seriale. Ale Polacy wciąż lubią oglądać informacje. Tu jest zauważalna luka...
GB: I w naszej ofercie tych kanałów nie brakuje. Patrząc na nią poprzez kanały DVB-T i IPTV dostępne na urządzeniach, jest kilka  programów informacyjnych nie tylko w języku polskim.  Klienci chcą informacji, ale nie wszyscy w takiej intensywności, jak te wiodące stacje o których Pan myśli. Pracujemy cały czas nad naszą ofertą i wkrótce pojawią się nowe propozycje nie tylko z kategorii „news”.

KW: Czyli przewiduje Pan rozszerzanie pakietów?
GB: Tak. To charakterystyczne dla naszej oferty – rozwój zarówno od strony kontentu, jak i nowych usług w oparciu o nasze urządzenia. Nie chciałbym dzisiaj zdradzać szczegółów, bo to elementy, których nie ma jeszcze na rynku .Pierwszy kwartał przyszłego roku  przyniesie niespodzianki.

KW: W czym tkwi dzisiaj największe wyzwanie przy budowaniu takiej oferty jak TNTV?
GB: W kilku elementach, ale nie są to wyzwania, na które nie mamy pomysłu. Skonstruowaliśmy nowy produkt i nową ofertę, jak każda marka debiutujemy na rynku i  przed nami wyzwania sprzedażowe i komunikacyjne – budowanie świadomości potencjalnych klientów.

KW: Kanały wciąż niechętnie udostępniają swój sygnał poprzez internet. Nie zawsze chodzi o wszelkiego rodzaju posiadane prawa... Jak przekonać nadawców, że to jednak ich szansa?
GB: Jeszcze kilka lat temu w ogóle nie było mowy o udostępnianiu kanałów linearnych w Internecie. Obecnie wielu dostawców widzi w tym skuteczne i szybkie zwiększenie zasięgu swoich kanałów. Tym bardziej, że i preferencje klienta podążają  zdecydowanie w kierunku Internetu. Oczywiście w negocjacjach i rozmowach  ważne są osoby, zaufanie  i sam projekt usługi zapewniający bezpieczeństwo i jakość transmitowanego kontentu.

KW; Jaki próg abonamentów po pierwszym roku działalności będzie Państwa satysfakcjonował?
GB: 50 tysięcy abonentów, chociaż nie ukrywam, że apetyt mamy większy.

KW: Kiedy rozpocznie się szeroka promocja produktu?
GB: Zaczęliśmy od stworzenia marki, opakowań, materiałów dla sklepów oraz on-line.  Optymalizujemy kanały sprzedaży, a na początku roku startujemy z komunikacją marketingową.


Dekoder TNTV

KW: Wielu medioznawców, analityków twierdzi, że telewizję czeka śmierć. Jednak po szerokich inwestycjach w rynek TV, takie stwierdzenie jest chyba przedwczesne…
GB: Polacy oglądają telewizję przez  ponad cztery godziny dziennie, w 2005 r. oglądali około 3,5 godziny. Konsumpcja telewizji przez statystycznego Polaka rośnie z roku na rok średnio dziennie o kilka minut, pomimo pojawienia się produktów teoretycznie substytucyjnych jak VOD, Internet. Telewizja będzie żyła dalej, zmienić się może jej forma, sposób podania i charakterystyka treści.

KW: Dziękuję za rozmowę. 

Komentarze

Powiązane

23.11.17, 08:11
telewizja » informacje
Festiwal Piękna 2017 w Telewizji Polsat
W ramach Festiwalu Piękna 2017, Polsat pokaże trzy wyjątkowe gale. 1 grudnia br. na antenie Polsatu zagości gala Miss Supranational 2017 czyli wybory najpiękniejszej kobiety świata. 2 grudnia stacja pokaże bój o tytuł najprzystojniejszego mężczyzny na Ziemi - Mister Supranational 2017, a 3 grudnia - wybory Miss Polski 2017.
22.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Bake Off – Ale Ciacho!: 1,3 mln widzów
20 listopada br. Dwójka wyemitowała finałowy odcinek „Bake Off – Ale Ciacho!”. Kulinarne show TVP2 oglądało średnio 1,3 mln widzów przy udziałach 11,2 proc. (dane: NAM).
21.11.17, 09:11
telewizja » informacje
Łap kody, ozdabiaj zdjęcia i dziel się z innymi!. Rozpoczęła się kampania teleTOON+
20 listopada br. pod hasłem „Łap kody, ozdabiaj zdjęcia i dziel się z innymi!” ruszyła nowa kampania reklamowa teleTOON+. Akcja promocyjna, wsparta dedykowaną stroną internetową, skupia się na tytułach: „Mia i ja” oraz „Kuu Kuu Harajuku”.
20.11.17, 21:11
telewizja » informacje
TVP będzie świętować Światowy Dzień Telewizji
21 listopada br. telewizyjni nadawcy publiczni i prywatni świętują Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1996 r. TVP po raz piąty, włączy się w obchody międzynarodowego święta.
19.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Zwycięzcy 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP
19 listpada br., podczas gali w Katowicach został ogłoszony werdykt jury 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP S.A. 
19.11.17, 15:11
telewizja » badania rynku
Puchar Świata w Wiśle z dużą widownią
Niemal 4,7 mln widzów obejrzało 18 listopada br. w Jedynce drugą serię konkursu drużynowego Pucharu Świata w Wiśle.
19.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Odlotowe wyścigi na antenie kanału Boomerang
Boomerang 20 listopada br. rozpocznie emisję nowego serialu animowanego „Odlotowe wyścigi”. Kreskówka jest remakiem kultowej animacji studia Hanna Barbera o tym samym tytule.
18.11.17, 09:11
telewizja » seriale
II sezon serialu Dobre zachowanie w TNT z polskim akcentem
20 listopada br., stacja TNT rozpocznie emisję II sezonu „Dobrego zachowania”.
17.11.17, 20:11
telewizja » seriale
Film Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć zakończy III sezon serialu
III sezon hitu Czwórki zakończy się emisją filmu telewizyjnego – „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć” – który stanowić będzie zwieńczenie dwóch najważniejszych wątków osobistych tej serii produkcji i jednocześnie niezależną całość fabularną. 
17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
Nowy kanał Eleven Sports 4 na platformie nc+
20 listopada br. zostanie uruchomiony nowy kanał Eleven Sports 4. Przez pierwsze trzy miesiące będzie on dostępny tylko dla abonentów platformy nc+.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.