04.12.13, 09:44

Tomasz Siołek: Chcemy być jak najbliżej naszej widowni

Tomasz Siołek
Fot.: TVR

Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy? Rozmowa z Tomaszem Siołkiem, Prezesem TVR. 

Kuba Wajdzik: Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy?
Tomasz Siołek: Oczywiście, że jest w Polsce zapotrzebowanie na kanał poruszający tematykę agrobiznesu. Rolnictwo w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie eksport, poprawiają się wyniki w ogólnym bilansie. TVR serwuje programy pokazujące najnowsze technologie i trendy. Wierzymy, że każdy przedsiębiorca działający w szeroko rozumianym sektorze spożywczym znajdzie w TVR coś dla siebie.

KW: Sprawy rolnicze oprócz prasy branżowej oraz serwisów tematycznych, rzadko są poruszane w radiu czy TV. Skąd takie podeście do tego tematu? 
TS: To wiedza specjalistyczna, wymagająca dużych nakładów i zaangażowania fachowców. Programy takie jak „Nauka poszła w pole”, „Uprawiamy biznes”, czy wreszcie notowania rynków hurtowych to duże produkcje, w których sama wiedza dziennikarska to jednak za mało. Pracujemy z najlepszymi ekspertami z branży. Ciągłe rekrutacje do redakcji edukacji są dowodem na ciągłe starania podnoszenia jakości ramówki TVR.

KW: Czy osoby nie zajmujące się rolnictwem też mogą coś ciekawego znaleźć w TVR?
TS: TVR poza Agrobiznesem oferuje programy przyrodnicze i hobbystyczne. Widz znajdzie na antenie TVR porady kulinarne, programy wędkarskie i łowieckie. Programy hobbystyczne stanowią duży udział procentowy w paśmie TVR. Takie produkcje jak „Ryba palce lizać”, „Wędrówki z wędką” czy reality show "Modelki na rybach" są lubiane przez widzów TVR. TVR to stacja całych rodzin.

KW: Które programy na antenie TVR cieszą się największa popularnością?
TS: Zdecydowanie pasmo edukacyjne zdobyło stałą widownię. To wszystkie programy z obszaru agrobiznesu ulokowane w tzw. „Akademii Farmera” oraz „Ogród bez tajemnic” - program dla hobbystów posiadających przydomowe ogródki i nie tylko. Chętnie oglądane są także programy rozrywkowe takiej jak „Strongmeni”, „Disco Show” i „Wichura”, „Bliżej Gwiazd”.
Kolejną pozycją dobrze przyjętą przez widzów to program Piotra Galińskiego „Taniec z Garami”, w którym znany juror odkrywa tradycyjne smaki Mazur. Stałą i wierną widownię ma pasmo publicystyczne „Studio TVR” i wiadomości „AgroFlash Tydzień” prezentujące najważniejsze newsy z całego tygodnia.

KW: Wiele programów TVR to oryginalne formaty. Duże komercyjne stacje często mówią, że w Polsce brakuje ciekawych pomysłów na dobre programy. Gdzie więc leży prawda?
TS: Jak zwykle po środku. Programy autorskie są droższe, gdyż wymagają największego skoncentrowania i zaangażowania ekipy. W naszym przypadku nie ma dostępnego kontentu agrobizesowego, który moglibyśmy kupić. Stąd decyzja o produkcji własnych formatów.

KW: Ramówkę TVR uzupełniają ostatnio filmy, a nawet własny serial. Czy TVR zamierza rozszerzać ofertę filmową w najbliższych miesiącach? 
Jeśli będzie takie zapotrzebowanie naszej widowni to oczywiście tak. Telewizji nie tworzymy dla siebie, tylko dla naszych widzów. Obserwujemy, że wciąż jest miejsce na dobrą fabułę czy serial dla całej rodziny.

KW: TVR wciąż ma niski udział w rynku mimo wielu ciekawych inwestycji w program. Skąd wynika na razie słaba pozycja kanału?
TS: Przy tak małym panelu wyniki oglądalności dla kanałów tematycznych są czystą loterią i nie pokazują potencjału stacji TV. Dodatkowo kanał TVR jest ściśle stargetowany. W miesiącach wiosenno letnich nasi widzowie zajmują się pracami agrotechnicznymi. Nie konsumują więc wtedy mediów. Poza tym stacja jest młoda i nie ma jeszcze zbudowanej świadomości marki wśród konsumentów. W najbliższych miesiącach skoncentrujemy się poprawie komunikacji z rynkiem. Mówiąc o komunikacji z widzami mam na myśli takie produkcje jak "O tym się mówi", który  jest programem interwencyjnym, pomagającym zwykłym ludziom w ich problemach.

KW: Powołali Państwo Fundację Telewizji TVR - Fundację AGROStudent. Skąd zabrał się pomysł na taką inicjatywę? 
TS: Fundacja pomaga i oferuje praktyki dla wyróżniających się uczniów. Każdy kto jest zainteresowany podnoszeniem swoich kwalifikacji, może spędzić kilka tygodni na najlepszych polskich gospodarstwach, poznać metodologię pracy, sprzęt i techniki uprawy.

KW: Jakie mają Państwo plany względem kanału na 2014 rok?
TS: Jeszcze więcej ciekawych programów, jeszcze więcej programów pokazujących życie zwykłych Polaków, podniesienie jakości tych które już nadajemy oraz  skuteczną komunikację marketingową. Chcemy być jak najbliżej naszej widowni.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Tomasz Siołek
Prezes Telewizji TVR - poświęconej życiu poza miastem. Urodzony w 1975 r. Prawnik i dziennikarz radiowy. Wraz z Agnieszką Cegielską  stworzył cykl audycji "Testosteron" w Radiu Kolor i w Antyradiu. Prywatnie żeglarz i pasjonat kuchni. 

TVR
Ogólnopolska Telewizja TVR to pierwsza i jedyna w Polsce telewizja dedykowana tematyce życia i bycia poza miastem. Program adresowany jest do wszystkich tych, których fascynuje i intryguje życie, praca i spędzanie wolnego czasu poza miastem. Hasłem przewodnim stacji jest: "Blisko Ludzi Blisko Natury". Kanał prezentuje szeroki wachlarz programów edukacyjnych, poradnikowych, informacyjnych, społecznych oraz rozrywkowych. TVR jest niekodowaną telewizją satelitarną o zasięgu europejskim dostępną również w wybranych telewizjach kablowych na innych kontynentach - Azji, Afryce i Ameryce Północnej. Odbiór programu możliwy jest za pośrednictwem platform cyfrowych.

Komentarze

Powiązane

16.02.18, 21:00
| telewizja » informacje | internet » informacje | biznes i technologie » informacje
Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Szykuje się rewolucja w wielkopolskich szkołach
INEA wygrała przetarg na dostarczenie, uruchomienie, wsparcie techniczne i utrzymanie regionalnej chmury edukacyjnej w ramach projektu Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020. Ma on zrewolucjonizować i unowocześnić edukację w wielkopolskich szkołach. 
16.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Będą zestawy klocków klocki LEGO z Atomówkami
Kanał Cartoon Network zapowiedział kolejny produkt licencyjny z Atomówkami w roli głównej. Na rynku pojawią się zestawy klocków Lego.
16.02.18, 10:00
| telewizja » informacje
Czy na pewno umiesz gotować? z piątym sezonem w Kuchni+
Kuchnia+ startuje z piątym sezonem własnej produkcji „Czy na pewno umiesz gotować?” prowadzonej przez Andrzeja Polana.
16.02.18, 09:00
| telewizja » informacje
Nicktoons nadaje już w Polsce
15 lutego br. oferta programowa stacji Nickelodeon HD została poszerzona, wzmocniona i udostępniona pod nową nazwą Nicktoons. 
15.02.18, 22:00
| telewizja » badania rynku
2,1 mln widzów meczu Real Madryt - Paris Saint Germain
Prawie 2,5 mln widzów w szczytowym momencie oglądało 14 lutego br. mecz w ramach 1/8 finału Ligi Mistrzów pomiędzy Realem Madryt a Paris Saint Germain (dane: NAM).
15.02.18, 16:00
| telewizja » badania rynku
Total video: 212 mln osób oglądąło w weekend igrzyska olimpijskie
Według pomiaru Total video, w miniony weekend igrzyska oglądało łącznie 212 milionów użytkowników w Europie na wszystkich ekranach, a relacje wideo zebrały blisko miliard odsłon.
14.02.18, 19:00
| telewizja » seriale
Nowy serial Za marzenia w TVP2 w poniedziałkowe wieczory
26 lutego br. o godz. 21.45 Dwójka rozpocznie emisje nowego serialu obyczajowo-komediowego „Za marzenia” w reż. Olgi Chajdas, Łukasza Wiśniewskiego i Aleksandry Terpińskiej. 
14.02.18, 16:00
| telewizja » informacje
Specjalna ramówka na czwarte urodziny TVP ABC
TVP ABC 15 lutego br. będzie obchodzić czwarte urodziny. Z okazji jubileuszu, kanał przygotował specjalna ramówkę oraz konkursy.
14.02.18, 11:00
| telewizja » informacje
Kamil Baleja poprowadzi teleturniej Taxi Kasa w Super Polsat
„Taxi Kasa” to nowy teleturniej, który od wiosny będzie emitowany na antenie Super Polsat. Uczestnicy programu zamawiają taksówkę i w trakcie podróży mogą wygrać gotówkę, poprawnie odpowiadając na zadawane pytania. W roli kierowcy i prowadzącego „Taxi Kasy” wystąpi Kamil Baleja. Premiera programu odbędzie się w sobotę, 10 marca br., o godzinie 19:30.
13.02.18, 21:00
| telewizja » informacje
Walentynki w 4FUN.TV. Specjalny logotyp i romantyczne klipy
Z okazji święta zakochanych, telewizja 4FUN 14 lutego br. zmieni logotyp na wszystkich swoich kanałach oraz oprawę graficzną na kanale głównym 4FUN.TV. Tego dnia nie zabraknie również piosenek o miłości, specjalnego walentynkowego konkursu oraz pranków w wykonaniu prezentera stacji Dandrisa w roli amorka.
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Oferty pracy

Aktualnie nie mamy ofert pracy.

Dodaj swoją ofertę
Konkursy
do 19.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 16.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz audiobooka.

do 15.03.18

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.

Http://www.Autodoc.PL