04.12.13, 09:12

Tomasz Siołek: Chcemy być jak najbliżej naszej widowni

Tomasz Siołek
Fot.: TVR

Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy? Rozmowa z Tomaszem Siołkiem, Prezesem TVR. 

Kuba Wajdzik: Czy w naszym kraju jest zapotrzebowanie na szeroko rozumiany kanał rolniczy?
Tomasz Siołek: Oczywiście, że jest w Polsce zapotrzebowanie na kanał poruszający tematykę agrobiznesu. Rolnictwo w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie eksport, poprawiają się wyniki w ogólnym bilansie. TVR serwuje programy pokazujące najnowsze technologie i trendy. Wierzymy, że każdy przedsiębiorca działający w szeroko rozumianym sektorze spożywczym znajdzie w TVR coś dla siebie.

KW: Sprawy rolnicze oprócz prasy branżowej oraz serwisów tematycznych, rzadko są poruszane w radiu czy TV. Skąd takie podeście do tego tematu? 
TS: To wiedza specjalistyczna, wymagająca dużych nakładów i zaangażowania fachowców. Programy takie jak „Nauka poszła w pole”, „Uprawiamy biznes”, czy wreszcie notowania rynków hurtowych to duże produkcje, w których sama wiedza dziennikarska to jednak za mało. Pracujemy z najlepszymi ekspertami z branży. Ciągłe rekrutacje do redakcji edukacji są dowodem na ciągłe starania podnoszenia jakości ramówki TVR.

KW: Czy osoby nie zajmujące się rolnictwem też mogą coś ciekawego znaleźć w TVR?
TS: TVR poza Agrobiznesem oferuje programy przyrodnicze i hobbystyczne. Widz znajdzie na antenie TVR porady kulinarne, programy wędkarskie i łowieckie. Programy hobbystyczne stanowią duży udział procentowy w paśmie TVR. Takie produkcje jak „Ryba palce lizać”, „Wędrówki z wędką” czy reality show "Modelki na rybach" są lubiane przez widzów TVR. TVR to stacja całych rodzin.

KW: Które programy na antenie TVR cieszą się największa popularnością?
TS: Zdecydowanie pasmo edukacyjne zdobyło stałą widownię. To wszystkie programy z obszaru agrobiznesu ulokowane w tzw. „Akademii Farmera” oraz „Ogród bez tajemnic” - program dla hobbystów posiadających przydomowe ogródki i nie tylko. Chętnie oglądane są także programy rozrywkowe takiej jak „Strongmeni”, „Disco Show” i „Wichura”, „Bliżej Gwiazd”.
Kolejną pozycją dobrze przyjętą przez widzów to program Piotra Galińskiego „Taniec z Garami”, w którym znany juror odkrywa tradycyjne smaki Mazur. Stałą i wierną widownię ma pasmo publicystyczne „Studio TVR” i wiadomości „AgroFlash Tydzień” prezentujące najważniejsze newsy z całego tygodnia.

KW: Wiele programów TVR to oryginalne formaty. Duże komercyjne stacje często mówią, że w Polsce brakuje ciekawych pomysłów na dobre programy. Gdzie więc leży prawda?
TS: Jak zwykle po środku. Programy autorskie są droższe, gdyż wymagają największego skoncentrowania i zaangażowania ekipy. W naszym przypadku nie ma dostępnego kontentu agrobizesowego, który moglibyśmy kupić. Stąd decyzja o produkcji własnych formatów.

KW: Ramówkę TVR uzupełniają ostatnio filmy, a nawet własny serial. Czy TVR zamierza rozszerzać ofertę filmową w najbliższych miesiącach? 
Jeśli będzie takie zapotrzebowanie naszej widowni to oczywiście tak. Telewizji nie tworzymy dla siebie, tylko dla naszych widzów. Obserwujemy, że wciąż jest miejsce na dobrą fabułę czy serial dla całej rodziny.

KW: TVR wciąż ma niski udział w rynku mimo wielu ciekawych inwestycji w program. Skąd wynika na razie słaba pozycja kanału?
TS: Przy tak małym panelu wyniki oglądalności dla kanałów tematycznych są czystą loterią i nie pokazują potencjału stacji TV. Dodatkowo kanał TVR jest ściśle stargetowany. W miesiącach wiosenno letnich nasi widzowie zajmują się pracami agrotechnicznymi. Nie konsumują więc wtedy mediów. Poza tym stacja jest młoda i nie ma jeszcze zbudowanej świadomości marki wśród konsumentów. W najbliższych miesiącach skoncentrujemy się poprawie komunikacji z rynkiem. Mówiąc o komunikacji z widzami mam na myśli takie produkcje jak "O tym się mówi", który  jest programem interwencyjnym, pomagającym zwykłym ludziom w ich problemach.

KW: Powołali Państwo Fundację Telewizji TVR - Fundację AGROStudent. Skąd zabrał się pomysł na taką inicjatywę? 
TS: Fundacja pomaga i oferuje praktyki dla wyróżniających się uczniów. Każdy kto jest zainteresowany podnoszeniem swoich kwalifikacji, może spędzić kilka tygodni na najlepszych polskich gospodarstwach, poznać metodologię pracy, sprzęt i techniki uprawy.

KW: Jakie mają Państwo plany względem kanału na 2014 rok?
TS: Jeszcze więcej ciekawych programów, jeszcze więcej programów pokazujących życie zwykłych Polaków, podniesienie jakości tych które już nadajemy oraz  skuteczną komunikację marketingową. Chcemy być jak najbliżej naszej widowni.

KW: Dziękuję za rozmowę.

Tomasz Siołek
Prezes Telewizji TVR - poświęconej życiu poza miastem. Urodzony w 1975 r. Prawnik i dziennikarz radiowy. Wraz z Agnieszką Cegielską  stworzył cykl audycji "Testosteron" w Radiu Kolor i w Antyradiu. Prywatnie żeglarz i pasjonat kuchni. 

TVR
Ogólnopolska Telewizja TVR to pierwsza i jedyna w Polsce telewizja dedykowana tematyce życia i bycia poza miastem. Program adresowany jest do wszystkich tych, których fascynuje i intryguje życie, praca i spędzanie wolnego czasu poza miastem. Hasłem przewodnim stacji jest: "Blisko Ludzi Blisko Natury". Kanał prezentuje szeroki wachlarz programów edukacyjnych, poradnikowych, informacyjnych, społecznych oraz rozrywkowych. TVR jest niekodowaną telewizją satelitarną o zasięgu europejskim dostępną również w wybranych telewizjach kablowych na innych kontynentach - Azji, Afryce i Ameryce Północnej. Odbiór programu możliwy jest za pośrednictwem platform cyfrowych.

Komentarze

Powiązane

23.11.17, 08:11
telewizja » informacje
Festiwal Piękna 2017 w Telewizji Polsat
W ramach Festiwalu Piękna 2017, Polsat pokaże trzy wyjątkowe gale. 1 grudnia br. na antenie Polsatu zagości gala Miss Supranational 2017 czyli wybory najpiękniejszej kobiety świata. 2 grudnia stacja pokaże bój o tytuł najprzystojniejszego mężczyzny na Ziemi - Mister Supranational 2017, a 3 grudnia - wybory Miss Polski 2017.
22.11.17, 08:11
telewizja » badania rynku
Bake Off – Ale Ciacho!: 1,3 mln widzów
20 listopada br. Dwójka wyemitowała finałowy odcinek „Bake Off – Ale Ciacho!”. Kulinarne show TVP2 oglądało średnio 1,3 mln widzów przy udziałach 11,2 proc. (dane: NAM).
21.11.17, 09:11
telewizja » informacje
Łap kody, ozdabiaj zdjęcia i dziel się z innymi!. Rozpoczęła się kampania teleTOON+
20 listopada br. pod hasłem „Łap kody, ozdabiaj zdjęcia i dziel się z innymi!” ruszyła nowa kampania reklamowa teleTOON+. Akcja promocyjna, wsparta dedykowaną stroną internetową, skupia się na tytułach: „Mia i ja” oraz „Kuu Kuu Harajuku”.
20.11.17, 21:11
telewizja » informacje
TVP będzie świętować Światowy Dzień Telewizji
21 listopada br. telewizyjni nadawcy publiczni i prywatni świętują Światowy Dzień Telewizji, ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 1996 r. TVP po raz piąty, włączy się w obchody międzynarodowego święta.
19.11.17, 17:11
telewizja » informacje
Zwycięzcy 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP
19 listpada br., podczas gali w Katowicach został ogłoszony werdykt jury 24. Przeglądu i Konkursu Dziennikarskiego Oddziałów Terenowych TVP S.A. 
19.11.17, 15:11
telewizja » badania rynku
Puchar Świata w Wiśle z dużą widownią
Niemal 4,7 mln widzów obejrzało 18 listopada br. w Jedynce drugą serię konkursu drużynowego Pucharu Świata w Wiśle.
19.11.17, 08:11
telewizja » seriale
Odlotowe wyścigi na antenie kanału Boomerang
Boomerang 20 listopada br. rozpocznie emisję nowego serialu animowanego „Odlotowe wyścigi”. Kreskówka jest remakiem kultowej animacji studia Hanna Barbera o tym samym tytule.
18.11.17, 09:11
telewizja » seriale
II sezon serialu Dobre zachowanie w TNT z polskim akcentem
20 listopada br., stacja TNT rozpocznie emisję II sezonu „Dobrego zachowania”.
17.11.17, 20:11
telewizja » seriale
Film Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć zakończy III sezon serialu
III sezon hitu Czwórki zakończy się emisją filmu telewizyjnego – „Sprawiedliwi – Wydział Kryminalny. Wszystko się może zdarzyć” – który stanowić będzie zwieńczenie dwóch najważniejszych wątków osobistych tej serii produkcji i jednocześnie niezależną całość fabularną. 
17.11.17, 16:11
telewizja » informacje
Nowy kanał Eleven Sports 4 na platformie nc+
20 listopada br. zostanie uruchomiony nowy kanał Eleven Sports 4. Przez pierwsze trzy miesiące będzie on dostępny tylko dla abonentów platformy nc+.
Nasze usługi
Transmisje video: http://nadaje.com/live/
Serwery shoutcast: http://nadaje.com/radio-hosting/
Panel radiowy: http://nadaje.com/myradio/
Subskrybuj RSS działu telewizja: rss
Konkursy
do 28.02.18

Do zdobycia 100 i 4 nagrody. 

do 24.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

do 22.12.17

Do zdobycia jeden egzemplarz książki.

Kalendarium
Dziś jest Nov. 24, 2017
Polecamy
Konferencje

Zapraszamy do współpracy. Cena dodania do katologu od 99 PLN netto.